کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۰۱
تاریخ خبر:

مرسدس بنز E۵۳، دیوانه‌بازی با محافظه‌کاری!

مرسدس بنز E53، دیوانه‌بازی با محافظه‌کاری!

نگاهی به مرسدس بنز E53 مدل 2025 که قرار است به‌زودی راهی بازارهای جهانی شود

هفت صبح| تصور کنید مدیرعامل شرکت بزرگی هستید که نیمه دوم زندگی خود را می‌گذرانید و آرام‌آرام موهای‌تان رنگ جوگندمی به خود گرفته.

در شرایطی که چشم بسیاری از پرسنل شرکت متبوع‌تان به رفتار و تصمیمات شماست، اگر بخواهید یکی از تاثیرگذارترین عناصر ظاهری زندگی یعنی خودروی شخصی خود را انتخاب کنید چه گزینه‌هایی پیش رو خواهید داشت؟ بی‌تردید نخستین گزینه‌هایی که به سراغ‌شان خواهید رفت، مرسدس بنز S-Class و E-Class خواهد بود. در کنار این دو گزینه همیشگی، گزینه‌های دیگری چون آئودی A8 و ب.ام.و سری 7 نیز دیده می‌شوند که می‌توانند انتخاب متفاوتی به حساب آیند. اما نه، صبر کنید. شما آنچنان هم پیر نشده‌اید! هنوز هم گهگاه هوس بالا بردن آدرنالین خو‌ن‌تان را در ذهن می‌پرورانید. پس وجود اندکی چاشنی هیجان بد نیست. اینجاست که شرکت مرسدس بنز خواب جدیدی برای شما دیده است!

 

پرقدرت اما موقر

 

«مرسدس بنز E53 هیبرید» مدل 2025 تعبیر همان خواب بوده که قرار است مدیران میانسال عشق سرعت را اندکی قلقلک دهد!

585 اسب بخار قدرت، گشتاور 750 نیوتن متری و شتاب صفر تا صد ۳/۸ ثانیه‌ای دستاورد مهندسان کمپانی مرسدس بنز در جدیدترین محصول مجلل خود یعنی مرسدس E53 خواهد بود. گل سرسبد محصولات کلاس E کمپانی مرسدس بنز مجهز به پیشرانه 6 سیلندر V شکل بوده که به کمک شاسی و سیستم تعلیق کاملا دگرگون شده این خودرو، قرار است شخصیت دیگری از سدان لوکس مرسدس بنز را به طرفداران دو آتشه این برند آلمانی معرفی کند.

 

پیشرانه نسخه ارتقا یافته مرسدس بنز E-Class به کمک یک پیشرانه الکتریکی 120 کیلوواتی و جعبه دنده 9 سرعته تیپ ترونیک این خودرو قدرت تولیدی خود را در اختیار چرخ‌های عقب خودرو قرار می‌دهد. با آنکه این سدان هیبریدی ‌ روی کاغذ توانایی دستیابی به مرز سرعت 350 کیلومتر بر ساعت را نیز دارد اما مهندسان مرسدس بنز به جهت مسائل ایمنی سقف سرعت آن را به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود کرده‌اند. یکی از مدرن‌ترین و جالب توجه‌ترین سامانه‌های به‌کار رفته ‌ در نسل جدید E53، سامانه «Cylinder On Demand» است که به لطف آن، ‌ هنگام حرکت در شهر با سرعت‌های پایین تنها 4 سیلندر از 6 سیلندر پیشرانه فعال شده و به انجام وظیفه می‌پردازند. به این ترتیب علاوه بر کاهش صدای ورودی به داخل کابین، مصرف سوخت خودرو نیز به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. مصرف سوخت این غول آهنین تنها 5/5 لیتر در هر 100 کیلومتر از پیمایش مسیر در سیکل ترکیبی اعلام شده ‌ که این رقم نسبت به مصرف سوخت پیشرانه 6/3 لیتری مدل E400 به میزان 50 درصد کاهش یافته است.

تجهیزات و قیمت

 مرسدس بنز E53 مدل 2025

مرسدس بنز مثل همیشه با گشاده دستی، جدیدترین محصول خود را به مدرن‌ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مجهز ساخته. لیست تجهزات به‌کاررفته ‌ در E53 آنچنان طویل و عریض است که تنها شمردن آنها مقاله‌ای جداگانه می‌طلبد.

اما از مهم‌ترین آنها سامانه Drive Select که وظیفه مدیریت و هماهنگی دیفرانسیل و جعبه دنده را برعهده دارد، سامانه بازیابی انرژی ترمز، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی اسپرت، سامانه حرکت بین خطوط، سامانه تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سامانه مالتی مدیا SUPERSCREEN، سامانه کمکی پارک با دوربین 360 درجه و سامانه کنترل کروز هوشمند با قابلیت ترمزگیری خودکار را باید نام برد.

 

طبق اعلام سازنده، E53 هیبریدی قرار است با قیمت پایه 84 هزار دلار به بازار عرضه شود. پیش‌بینی می‌شود این خودرو از نیمه دوم سال جاری میلادی به دست مشتریان خود برسد.

 

کدخبر: ۵۵۵۶۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر