کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۵۴۱
تاریخ خبر:

کراس‌اوور برقی هوندا هم از راه رسید

کراس‌اوور برقی هوندا هم از راه رسید

اولین محموله هوندا E-NS1 توسط معین‌خودرو به گمرک آمد

هفت صبح| نخستین محموله وارداتی ‌کراس‌اوور برقی هوندا E-NS1 توسط شرکت معین خودرو ایرانیان به کشورمان وارد شد. فعلا واردات به سمتی می‌رود که دلخواه وزیر صمت است. یعنی ورود خودروهای برقی به کشور! خب حتما به غایت جایگاه شارژ و نیروی برق هم در کشور داریم که اصلا واردات خودروی برقی آسیبی وارد نکند.به هرحال نخستین محموله خودروی برقی هوندا که در نمایشگاه شهرآفتاب شاهد آن بودیم، وارد گمرک ایران شد. البته که باز هم قصه یک محصول و چند شرکت واردکننده پابرجاست. در حالی که قرار بود هوندا E-NS1 توسط اروین خودرو به ایران وارد شود‌ اما شرکت معین خودروی ایرانیان نخستین محموله این خودرو را وارد کشور کرده است. معین موتور از آن دسته شرکت‌هایی است که در دوران طلایی واردات خودرو،  اولین نمایندگی رسمی پورشه آلمان در ایران را دارا بود.

  

بخش طراحی ظاهری هوندا E-NS1

 

در زمینه طراحی ظاهری، هوندا E-NS1 دارای چهره‌ای زیبا، جذاب و خاص است. نمای جلویی این کراس اوور برقی با چراغ‌های کشیده خود، ظاهری اسپرت و پرانرژی را به این خودرو بخشیده است. همچنین طراحی ویژه جلوپنجره ‌ که مختص خودروهای الکتریکی است، به مدرن و به‌روز جلوه کردن این کراس‌اوور کمک شایانی کرده است.در نماهای جانبی هوندا E-NS1 نیز شاهد طراحی منطقی و هماهنگی مناسب با سایر بخش‌ها هستیم. رینگ‌های آلومینیومی این خودرو نیز با طراحی خاص خود، از جذابیت‌های آن به شمار می‌روند. در نمای عقب این کراس‌اوور برقی نیز شاهد به‌کارگیری المان‌ها و مشخصه‌های روز طراحی در خودروسازی هستیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، چراغ‌های عقب به‌هم ‌پیوسته است. همچنین استفاده از رنگ مشکی پیانویی در بخش سپر عقب، ظاهری لوکس را به این خودرو بخشیده است. طراحی جلوپنجره این خودرو مانند اکثر خودروهای الکتریکی بسته است و این عامل به زیبایی هر چه بیشتر این کراس‌اوور افزوده ‌. در نمای عقب این خودروی برقی نیز مانند طراحی ترند و مرسوم سایر خودروها شاهد به‌کارگیری چراغ‌های عقب به‌هم ‌پیوسته هستیم که در ترکیب خلاقانه با رنگ مشکی پیانویی در بخش سپر عقب، ظاهری زیبا و لوکس را به محصول هوندا اعطا کرده است.

 

مشخصات فنی هوندا E-NS1

 

در بخش فنی، هوندا E-NS1 از یک پیشرانه برقی سنکرون آهنربایی دائم با توان 150 کیلووات یا 201 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر بهره می‌برد. نیروی تولیدی این پیشرانه از طریق سیستم انتقال قدرت با ضریب ثابت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو از پک باتری با ظرفیت 8/68کیلووات بهره می‌برد که قادر است با یک بار شارژ کامل باتری‌ها، مسافتی در حدود 500 کیلومتر را پیمایش کند که عدد معقول و مناسبی تلقی می‌شود.

  

امکانات و تجهیزات هوندا E-NS1

 

در زمینه طراحی داخلی کابین، با وجود شباهت‌های زیاد بدنه هوندا E-NS1 با مدل وزل، شاهد تفاوت‌های چشمگیری در این بخش هستیم. استفاده از نمایشگر لمسی بزرگ به عنوان نمایشگر سیستم مالتی‌مدیا و جلوآمپر دیجیتال، از تفاوت‌های بزرگ طراحی داخل کابین این دو مدل به شمار می‌رود. در کل، داخل کابین هوندا E-NS1 دارای سبکی به‌روز، جوان‌پسند و مدرن است که انتظارات را از یک کراس‌اوور ژاپنی برآورده و رضایت سرنشینان را جلب می‌کند.

 

‌هوندا E-NS1 مجهز به امکاناتی همچون کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو، نمایشگر 4/15 اینچی مالتی‌مدیا، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک و موارد دیگر معرفی شد که برای یک کراس‌اوور برقی و ساخت ژاپن، امکانات رضایت‌بخشی به شمار می‌روند.

 

کدخبر: ۵۵۵۵۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر