کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۷۹
تاریخ خبر:

مرگ زن جوان در آتش‌افروزی شوهر معتاد

مرگ زن جوان در آتش‌افروزی شوهر معتاد

مرد جوان بعد با پاشیدن بنزین روی خود و خانواده‌اش، قتل همسرش را رقم زد

روزنامه هفت صبح|‌ هفته گذشته فریادهای سوختم سوختم ناهید 38‌ساله از خانه‌اش واقع در محله یافت‌آباد تهران بلند شد.  در همان حال پسر 8ساله زن جوان نیز در حالی که سر تا پا گُر گرفته بود به‌همراه پدرش که او نیز در آتش می‌سوخت از خانه‌شان بیرون دویده و از اهالی محل کمک خواستند.  ناهید به‌سختی نفس می‌کشید و از لابه‌لای کلمات بریده‌بریده‌اش مردم فهمیدند که شوهرش روی او و فرزندش بنزین پاشیده و سپس اقدام به خودسوزی کرده است. 
 

در حالی که با کمک همسایه‌ها آتش از روی بدن پدر و مادر جوان و فرزند خردسالشان خاموش شد بلافاصله امدادگران آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتشی که در آپارتمان این خانواده روشن شده بود راهی محل حادثه شدند؛ همچنین با تماس همسایه‌ها، خیلی سریع امدادگران اورژانس از راه رسیده و مصدومین این حادثه را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل کردند.  اقدامات درمانی کادر درمان روی مصدومین آغاز شد و کودک ناهید باتوجه به اینکه خیلی سریع مورد امداد‌رسانی همسایه‌ها قرار گرفته بود، بعد از پانسمان زخم‌های سوختگی ترخیص شد. 


 بازداشت متهم 

در همین حال رسیدگی به اوضاع جسمانی زوج جوان در حالی ادامه پیدا کرد که ناهید علاوه بر سوختگی شدید روی اندام‌های مختلف بدنش، به‌دلیل استنشاق گاز بنزین دچار مسمومیت شدید نیز شده بود که همین باعث آسیب جدی به ریه‌های زن جوان گشته بود.  به‌همین دلیل باوجود تلاش کادر درمان ناهید روز پنجشنبه 17‌اسفند ماه امسال به کام مرگ فرو رفت و به این ترتیب رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شده و امیرحسین علیمردان بازپرس کشیک قتل پایتخت به‌همراه تیم جنایی برای رسیدگی به موضوع در سردخانه بیمارستان بالای سر جسد قربانی حاضر شدند. 

 

همچنین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به همراه تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی نیز تحقیقات خود را آغاز کردند. بعد از بررسی‌های لازم جسد با دستور بازپرس جنایی به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد تا مشخص شود علت تامه فوت ناشی از مسمومیت گاز بنزین بوده یا ناشی از عفونتی بوده که به‌خاطر سوختگی ایجاد شده بود.

 

با توجه به اینکه در هر صورت عامل این جنایت شوهر ناهید شناخته شد دستور بازداشت مرد جوان صادر شد اما متهم به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی ناشی از سوختگی هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و قادر به تکلم نیست.  به‌محض اینکه این متهم با بهبود وضعیت جسمی از بیمارستان ترخیص شود تحت‌اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفته و روال قضایی در پرونده طی خواهد شد. 


 انگیزه جنایت چه بود؟

تحقیقات جنایی در حالی برای کشف راز ماجرا رقم خورد که متهم پرونده هنوز قادر به افشای راز ماجرا نیست، اما نزدیکان و همسایه‌های این زوج جوان تحت تحقیقات قرار گرفتند و مشخص شد مرد جوان از مدت‌ها قبل اعتیاد داشته و برای همین بیکار بوده است. همین امر سبب بروز مشکلات اقتصادی برای او و خانواده‌اش شده و امرار‌معاش را برای همسر او سخت کرده بود و در نتیجه این مشکلات زمینه‌ساز بروز گاه‌و‌بیگاه اختلافات خانوادگی میان زوج جوان شده بود. 
 

یکی از نزدیکان این زوج که در جریان اختلافات آنها بود گفت: «بیکاری شوهر ناهید برای آنها تبدیل به یک معضل اساسی شده بود؛ چون ناهید برای گذرندان زندگی تحت‌فشار بود. برای همین آنها هر روز با هم اختلاف و درگیری داشتند. در جریان درگیری‌های زوج جوان چندبار شوهر ناهید در هنگام عصبانیت گفته بود هم تو را آتش می‌زنم و هم خودم و این زندگی را، اما هیچ‌کس حرف او را جدی نمی‌گرفت و می‌گذاشتند پای حرفی که در موقع عصبانیت گفته شده است.»

 

همچنین همسایه‌ها گفته بودند که روز حادثه از ساعتی قبل صدای مشاجره و درگیری زوج جوان را می‌شنیدند. در همین حال ناگهان ناهید با فریاد سوختم‌سوختم از همسایه‌ها کمک خواسته بود و وقتی چندین نفر برای کمک به او مقابل خانه‌اش رفتند او با اشاره از آنها خواسته بود که ابتدا به وضعیت فرزندش رسیدگی کنند و در همین حال برخورد او نشان می‌داد که بیشتر از خود نگران فرزندش بود. 

 

همچنین زن جوان در همان حال اظهار داشت شوهرش اقدام به پاشیدن بنزین روی او و پسر خردسالش کرده بود. قبل از اینکه او مهلت داشته باشد از خانه دور شود، شوهرش روی خود نیز بنزین ریخته و آتش برپا کرده بود. بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده تا روشن‌شدن راز جنایت و انتقال متهم از بیمارستان به شعبه دهم دادسرای جنایی تهران جهت انجام بازجویی‌های لازم؛ در دستور کار بازپرس جنایی قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۵۴۵۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر