کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۵۱
تاریخ خبر:

طغیان مرگبار دامادها و پسران

طغیان مرگبار دامادها و پسران

بررسی پرونده‌های خانواده‌کشی در ماه‌های اخیر

روزنامه هفت صبح| انگار قتل و جرم و جنایت هم یک دوره و سیر صعودی و نزولی دارد. یک دوره قتل‌های خانوادگی زیاد می‌شود. یک دوره دامادها علیه خانواده همسران عصیان می‌کنند و دست به قتل عام می‌زنند. یک دوره قتل بر اثر سرقت خشن و زورگیری افزایش می‌یابد.

 

حالا در چند وقت اخیر شاهد خانواده‌کشی و زن‌کشی عجیبی بودیم. مورد آخر هم قتل‌عام دوازده عضو خانواده در فاریاب کرمان توسط پسرشان است که همین هفته پیش رخ داد. در این گزارش پرونده خانواده‌کشی در چند وقت اخیر را بررسی می‌کنیم. 

 

قتل شوهر به شیوه خفه کردن 
28 بهمن امسال، خبر به ماموران رسید زنی 43 ساله همسر 42 ساله‌اش را در تهران بر اثر درگیری به قتل رسانده است. شوهر او قرص‌های اعصاب و روان مصرف می‌کرد و زن می‌گوید دلم می‌خواست بچه داشته باشیم اما همسرم زیر بار نمی‌رفت. آن شب درگیر شدیم با ماهیتابه به سر و صورت او کوبیدم و بعد هم وقتی او داد می‌زد شالم را دور دهانش گرفتم تا ساکت شود اما در یک لحظه همه چیز رخ داد و او نفسش قطع شد. می‌خواستم قتل او را گردن فرد غریبه بیاندازم و وانمود کنم از مرگ او بی‌خبرم اما نشد.

 

قتل همسر سابق جلوی شورای حل اختلاف کاشان 
29 بهمن ماه امسال، فردی که به علت اختلاف با همسر سابق خود با اسلحه گرم اقدام به قتل او کرده و از محل متواری شده بود در عملیات ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شد. این فرد که به منظور حل اختلاف خود به همراه همسر سابقش به یکی از مراکز حل اختلاف مراجعه کرده بودند پس از پایان جلسه و در بیرون از آن مرکز اقدام به تیراندازی به سمت همسر سابق خود کرده و از صحنه متواری می‌شود. در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل برخی اختلافات قبلی با همسر سابقش بوده است.


پدرکشی در تهران 
اوایل بهمن ماه سالجاری خبری مبنی بر قتل مردی حدوداً ۵۴ ساله در تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور عوامل کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان در گام نخست با مراجعه به محل حادثه در یکی از خیابان‌های مرکز تهران متوجه شدند که مقتول که حدود ۵۴ سال سن داشت، به صورت طاق باز روی زمین افتاده بود.

 

همچنین نتایج تن پیمایی از مقتول حاکی از وجود آثار دو ضربه چاقو در پهلوی مقتول بود. در ادامه کارآگاهان این فرد را به همراه سه قبضه چاقویی که به همراه داشت، به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن صراحتاً به ارتکاب قتل معترف شد و اقرار کرد که مقتول پدرش است.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعترافات پسر جوان گفت: متهم در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت که مقتول مادرش را مورد آزار و اذیت قرار داده و به همین دلیل نیز مادرش از مدتی پیش از منزل خارج شده و دیگر بازنگشته است. مدتی بعد نیز با دستور پدرش چندین نفر آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند و همین موارد نیز سبب انگیزه‌ قتل این مرد شده است. در واقع هدف مقتول از ارتکاب این جنایت انتقام از پدرش بوده است.

 

قتل مادر با‌هاون 
در دی ماه امسال، قبل خبر به قتل رسیدن زن میانسال در خانه‌اش واقع در میدان فرمانداری شهریار از توابع تهران از سوی یکی از بستگان نزدیک او به پلیس مخابره شد. با اعلام این خبر تیمی از مأموران جنایی برای رسیدگی به موضوع راهی محل حادثه شدند.بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن داشت که زن حدودا ۷۰ساله با اصابت ضربات متعدد‌هاون به سر و صورتش جان خود را از دست داده بود.

 

شدت ضربات وارده به حدی زیاد بود که صورت مقتول به کلی متلاشی شده و به سختی قابل شناسایی بود. تیم جنایی در اولین قدم از تحقیقات خود، اولین کسی که بالای سر جسد حاضر شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده بود را تحت بازجویی قرار دادند.او به ماموران گفت:«من خواهرشوهر مقتول هستم. برادرم یعنی شوهر مقتول، سال‌ها قبل در جوانی فوت کرد.

 

او ۴ فرزند داشت که دو دختر و یک پسرش ازدواج کرده‌اند اما فرزند آخرش پسر حدودا ۳۵ساله‌ای بود که از مشکل روحی رنج می‌برد و نمی‌توانست ازدواج کند.»روز حادثه، عمه مقتول به در خانه رفته و در زده گفتم چرا در را باز نمی‌کنید؟

 

برادرزاده گفت عمه من مادرم را کشته‌ام، خودم هم دارم می‌روم! این را گفت و قطع کرد. سر در نیاوردم چه گفت و واقعا شوکه شده بودم. باورم نمی‌شد دست به چنین کار وحشتناکی زده باشد اما اضطراب گرفته بودم. همان جا ایستاده بودم و پشت سر هم زنگ می‌زدم که بالاخره پسربرادرم در را باز کرد و خودش با سرعت از خانه خارج شد. سپس من داخل آمدم و با جسد غرق در خون همسر برادرم مواجه شدم.»

 

قتل هولناک پدر با نقشه مادر 
اوایل شهریور ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل در منزلی واقع در شمال شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در گام نخست طی بررسی میدانی از محل وقوع جرم مشاهده کردند فردی حدودا ۵۰ ساله در اتاق خواب خانه به صورت خون آلود به پهلو افتاده است.

 

در بررسی‌های مقدماتی از جسد آثار جراحت بر سمت راست گردن، چهار جراحت بر سمت چپ قفسه سینه، ۱۵ جراحت در پشت گردن و پنج جراحت در سمت چپ گردن و دست چپ، پنج جراحت سمت چپ سرشانه و آثار دفاعی در مچ دست چپ مقتول مشهود بود.

 

کارآگاهان در گام بعدی طی تحقیق از افراد حاضر در صحنه که از همکاران مقتول بودند، متوجه شدند که این فرد به علت داشتن مشکلات خانوادگی، روز حادثه در محل کار حاضر نشده به همین سبب در حالی که نگران او بودند به در منزلش مراجعه و به کمک همسایگان وارد منزل شده و با جسد خون آلود وی مواجه شده‌اند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در ادامه از خواهر مقتول که در صحنه جرم حضور داشت تحقیق به عمل آمد، گفت: این فرد نیز در پاسخ به پرسش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی گفت که روز پیش از حادثه همسر اول مقتول، که حدوداً ۱۴ سال قبل با وی متارکه کرده بود، به همراه دخترش در منزل وی بوده، همسر دوم مقتول نیز شش ماهی است که منزل را ترک کرده و مقتول در این مدت زندگی مجردی داشته است.

 

در نهایت مشخص شد دختر مقتول به همراه مادرش و همسر مادرش نقشه قتل را کشیده‌اند. متهمان در ابتدا هرگونه اطلاع یا دخالت در ارتکاب قتل را منکر شدند، اما با انجام بازجویی‌های جداگانه، با ارائه دلایل و مدارک مستند، هر سه نفر به مشارکت در قتل اقرار کردند. این افراد انگیزه‌شان از ارتکاب قتل را ارث و میراث و دارایی‌های مقتول اعلام کردند که پس از مرگ به تنها دخترش می‌رسید.

 

این افراد اعتراف کردند که در روز واقعه پنج نفر با تاکسی اینترنتی از شمال کشور به نزدیکی محل سکونت مقتول واقع در تهران مراجعه کرده‌اند. شوهر همسر اول و سابق مقتول با دو نفر از افراد اجیر شده هماهنگی‌های لازم را انجام داده و سپس با دخترش به محل کار مقتول در یکی از بانک‌های دولتی در شمال شهر تهران رفتند و مقتول پس از شش ماه دخترش را مشاهده و با خوشحالی از آنان پذیرایی کرده است.

 

قرار بر این می‌شود که دختر ساعت ۱۳ همان روز به نزد همسر اولش بازگردانده شود، پس از صرف ناهار مقتول به خواب رفته بود که دخترش، قاتلان را به منزل دعوت و از منزل خارج می‌شود. آنها نیز به عنوان قاتل اجاره‌ای مرد را به قتل می‌رسانند.

 

انتقام خونین بلاگر از همسر  و خانواده‌اش 
مدتی بود که زمزمه‌های اختلاف خانوادگی مرضیه 37 ساله با همسرش به گوش اهالی روستای جیریا از توابع شهر ساروق استان مرکزی رسیده بود اما تمام ماجرا همین نبود چراکه علی خان همسر مرضیه که اتفاقا بلاگر بود چندین بار در لایو اینستاگرام خود نیز از این اختلافات حرف زده بود و حتی درباره شایعاتی که راجع به زندگی او و مرضیه وجود داشت هم صحبت کرده بود.

 

این ماجرا به دی ماه امسال بازمی‌گردد. وقتی بلاگر در لایو اینستاگرام جسد خونین همسر و خانواده‌اش را به نمایش گذاشت. این مرد 60 ساله با انتشار تصاویری از نواختن موسیقی به عنوان نوازنده در فضای مجازی شهرت پیدا کرده بود و به خاطر لایوهای پی در پی حتی تعدادی دنبال‌کننده از کشورهای دیگر مثل هندوستان هم داشت.

 

تا اینکه دنبال‌کننده‌های این بلاگر، عصر جمعه وقتی دوباره پیام شروع لایو او را در صفحه گوشی تلفن همراه خود دیدند گمان کردند باز هم قرار است مثل همیشه چند دقیقه‌ای صحنه‌هایی از نواختن ساز توسط او را شاهد باشند.اما در کمال ناباوری دیدند که این بار مرد میانسال اسلحه‌ای دست‌ساز در دست داشته و از اجساد غرق در خون فیلم می‌گیرد. به صورت او نیز خون پاشیده بود و صدای ناله مرضیه پس زمینه این لایو بود.مرضیه 37 ساله می‌گفت که دارم می‌میرم و عامل جنایت با خونسردی خطاب به او می‌گفت همه ما یک روز می‌میریم!

 

سپس اسلحه‌ای را که در دست داشت روی شقیقه خودش قرار داد و گفت که می‌خواهد خودکشی کند اما درست در همان لحظه لایو قطع شد و عامل جنایت در حالی که به مادرزن خود و برادرزنش شلیک کرده و آنها را کشته بود و همچنین با شلیک به همسر باردارش او را مجروح ساخته بود، همسر نیمه جان خود را در کنار اجساد مادر و برادرش رها کرد و از مهلکه گریخت. در نهایت مرضیه در بیمارستان جان داد و قاتل نیز در حین فرار تصادف کرده و زنده مانده و در بازداشت به سرمی‌برد.

 

کدخبر: ۵۵۴۰۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر