کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۶۲
تاریخ خبر:

انگیزه مبهم مرد مسلح از قتل مادر و دختر

انگیزه مبهم مرد مسلح از قتل مادر و دختر

مرد میانسال بعد از قتل همسر خود و فرزند زن با شلیک گلوله اقدام به خودزنی کرد

روزنامه هفت صبح|  اول اسفند ماه امسال رسیدگی به قتل زن 50 ساله به نام صفورا و دختر 24 ساله‌اش به نام ساناز در خانه‌شان واقع در محله نبرد جنوبی با اعلام از سوی ماموران کلانتری در دستور کار بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.به این ترتیب تیمی از ماموران جنایی به همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و همچنین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران برای رسیدگی به موضوع در محل جنایت حاضر شدند.
 

در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که غروب روز حادثه همسایه‌ها صدای شلیک گلوله و جیغ و فریاد از خانه مقتولان را شنیده بودند اما خیلی سریع همه صداها از خانه آنها خاموش شده بود.در حالی که همسایه‌ها برای اطمینان از حال ساکنین آپارتمان چندین بار زنگ خانه را زدند اما کسی پاسخی نداد و همین کافی بود که بر نگرانی آنها افزوده شود. به همین خاطر موضوع را به خانواده و اقوام صفورا و همچنین به پلیس اطلاع دادند.


کشف جسد مادر و دختر

ساعتی بعد زمانی که در خانه توسط اقوام مقتولین باز شد و ماموران کلانتری نیز از راه رسیدند با پیکر غرق در خون مادر میانسال و دخترش مواجه شدند.همچنین همسر صفورا نیز در حالی که به شدت مجروح شده و اسلحه کلت کمری در کنارش بود، نیمه جان و خونین روی زمین افتاده بود.
 

به این ترتیب مراتب موضوع بلافاصله به اورژانس تهران اعلام شد و امدادگران مرد مجروح را برای طی روال درمانی و معالجه به بیمارستان منتقل کردند.در همین حال تحقیقات برای رازگشایی از جنایت آغاز شده و ماموران تشخیص هویت پلیس آگاهی در همان بررسی‌های ابتدایی و در جریان تن‌پیمایی اجساد متوجه شدند که مادر و دختر جوانش با اصابت گلوله از اسلحه کلت کمری به قتل رسیده‌اند.

یک گلوله به سر صفورا اصابت کرده و سبب قتل او شده بود و همچنین شلیک گلوله به گلوی ساناز نیز او را به کام مرگ کشانده بود.بعد از اینکه تحقیقات ابتدایی پایان گرفت اجساد قربانیان با دستور بازپرس جنایی راهی پزشکی قانونی شد تا معاینات لازم انجام شده و همچنین کارشناس اسلحه نسبت به نحوه اصابت گلوله اظهار نظر کند.
 

شواهد حکایت از این داشت که شوهر صفورا بعد از شلیک گلوله از اسلحه خود به سمت مادر و دختر اقدام به خودزنی با همان اسلحه کرده بود که با تلاش کادر درمان از مرگ نجات پیدا کرد اما همچنان در بیمارستان بستری بوده و تحت بازجویی قرار نگرفته است.بعد از اینکه تنها متهم پرونده بهبودی جسمانی پیدا کند پرونده در دادسرای جنایی تهران تحت رسیدگی قرار خواهد گرفت.


 انگیزه متهم چه بود؟

با توجه به اینکه این متهم هنوز تحت تحقیقات و بازجویی قرار نگرفته است انگیزه دقیق او از جنایت ارتکابی مشخص نیست.اما تحقیقات جنایی حکایت از این دارد که او و صفورا 8 سال قبل با یکدیگر ازدواج کرده بودند.نزدیکان آنها اذعان داشتند که این زوج از همان سال‌های ابتدایی بعد از ازدواجشان همواره با یکدیگر اختلاف و درگیری داشتند تا جایی که زن میانسال تصمیم به جدایی از همسر خود را داشت.
 

کشمکش‌ها و درگیری‌های زوج میانسال به دلایل مختلف ادامه پیدا کرد تا اینکه روز حادثه متهم با تهیه یک اسلحه کلت کمری سراغ همسر خود رفت.صفورا از ازدواج قبلی خود دختری به نام ساناز داشت که با او زندگی می‌کرد و روز حادثه نیز در خانه او بود.متهم مادر و دختر را هدف شلیک گلوله قرار داد و بعد قصد خودکشی داشت اما ناکام ماند.بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن راز ماجرا در دستور کار قضایی قرار دارد. 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر