کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۶۸۳
تاریخ خبر:

عینک مجانی مجله توفیق

عینک مجانی مجله توفیق

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - ۱۹

هفت صبح| یکشنبه 13 اردیبهشت 1343. صفحه اول عکس بازدید فرح از اختتامیه بی‌ینال چهارم هنرهای تجسمی است و جوایزی که مسعود عربشاهی و کامران  کاتوزیان و ژازه طباطبایی و ناصر اویسی گرفتند. جوایزی بین پنج تا هشت هزار تومان. چنگیز شهوق هم جایزه دولت ایتالیا را به دست آورد و سه ماه اقامت در این کشور.

 

آگهی اجرای نمایش عروس چینی در سالن تئاتر نصر هم در صفحه اول چاپ شده. با شرکت وحدت و شهین و مصدق و مقبلی و نادره و اسدزاده و میری.

 

در صفحه دو آگهی اکران فیلم مشهور زندگی شیرین ساخته فدریکو فلینی منتشر شده که در دو سینمای نیاگارا و ب.ب به نمایش در می‌آیند. احتمالا تاثیر بازیگر برجسته‌ای مثل آنیتا اکبرگ در اکران این فیلم مشهور فلینی در دو سینمای تهران، بیشتر از آوازه کارگردان بوده. فیلم پرنده شیرین جوانی با شرکت پل نیومن هم به اکران سینماهای تهران اضافه شده است. چه فیلم‌هایی! شکوه علفزار، وست ساید استوری، ‌پرنده شیرین جوانی، تاراس بولبا، دختری با چمدان (با عنوان عجیب راه بدکاران)، ‌موج اسکناس، ‌یک دو سه و .... زندگی شیرین. و البته سه فیلم ایرانی: ‌ضربت، انسانها و قانون زندگی، ‌فیلم هندی مانگالا، فیلم ژاپنی مایوی قرمز و یک فیلم روسی و چندتا فیلم بنجل پهلوانی و قهرمانی درباره روم قدیم و این طور چیزها. 

 

آگهی برندهای  آشنایی مثل پیف پاف و باتری ری اوواک و اتومبیل رامبلر و ماشین ریش تراشی براون و هوندا 125  هم در صفحات مختلف دیده می‌شوند. در خیابان شاه چهارراه گلشن مجموعه‌ای از یخچال‌های آمریکایی و اروپایی به فروش می‌رسد. وستینگهاوس و کلویناتور و بوش و زیمنس. قیمت‌ها بین 1200 تا 2000 تومان. کلویناتور از همه گرانتر بوده.

 

در قریه علی‌آباد در منطقه قیدار زنجان، ‌یک دختر 14 ساله روستایی در کوچه‌ای توسط یکی از جوان‌های ده بوسیده می‌شود و همان شب پدر و مادر دختر، ‌فرزندشان را خفه می‌کنند و می‌کشند. پرونده در دست بازرسی است.

 

مدیر کل وزارت اقتصاد آلمان غربی اعلام کرده برای سرمایه‌گذاری، ایران باثبات‌ترین کشور خاورمیانه است. درباره تصادف بزرگ جاده رشت و کشته شدن یازده تن از اعضای یک خانواده که سوار بر یک بنز عازم رشت بودند، دو روز پیش نوشتیم. حالا کیهان نوشته که ازآن خانواده سه کودک باقی مانده‌اند که به خاطر جا نشدن در ماشین همراه خانواده نرفته‌اند و حالا تقریبا همه اقوام خود را از دست داده‌اند. شهین و شاهرخ و شاهدخت که بین 8 تا 11 سال سن دارند. (سرویس حوادث کیهان یک واقعه را تا ته و توی کامل و جزئیاتش را در نیاورد رها نمی‌کرده است) اسم خانوادگی این سه کودک افضلی است. کسی از عاقبت شهین افضلی و شاهرخ افضلی و شاهدخت افضلی خبر دارد؟‌

 

 

محاکمه دو متهم به قتل و تجاوز به یک پسر نوجوان در بیابان‌های شمالشرق تهران شروع شده است. پرویز قرایی متهم اول و یک پسر نوجوان به نام سیروس احمدیان به عنوان معاونت او. آنها متهم هستند یک پسر 14 ساله به نام رضا ودودی  را در انتقام از یک دعوای مالی خانوادگی  به قتل رسانده بودند.

 

برای اولین بار سه فیلم ایرانی راهی جشنواره کن شده‌اند که البته در کیهان با عنوان جشنواره کان معرفی شده. فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری، ‌فیلم کوتاه 9 دقیقه‌ای ضرب ساخته منوچهر طیاب که درباره حسین تهرانی دنبک زن مشهور ایرانی است  و فیلم 25 دقیقه‌ای سحرگاه بزغاله ساخته احمد فاروغی. قرار است پس‌فردا مراحل بتون‌ریزی سد لتیان آغاز شود و مقامات سلطنتی در مراسم حضور خواهند داشت. آگهی مجله توفیق هم هست که گفته در این شماره یک عینک مجانی هم توزیع می‌شود و یک عکس که با این عینک معجزه آسا به وضع جالبی، ‌برجسته دیده می‌شود.

 

داشتیم متعجب می‌شدیم که این شماره کیهان حرفی از نیکیتا خروشچف نیست که خب در صفحه آخر عکس بسیار بزرگی منتشر شده که درآن خروشچف همراه  با نوه‌ها و عروسش در حال رفتن به سمت مراسم روزکارگر در مسکو هستند. کشش کیهانی‌ها به خروشچف و شوروی غیرقابل کتمان بوده!

کدخبر: ۵۵۷۶۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر