کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۶۵۵
تاریخ خبر:

این خیانت نیست آقای نکونام!

این خیانت نیست آقای نکونام!

مقایسه فهرست و ترکیب اصلی استقلال مجیدی و نکونام نشان می‌دهد که آبی‌ها با تیمی نسبتا کم‌بضاعت‌تر هم قهرمان شده‌اند

روزنامه هفت صبح|  در اینکه بین جواد نکونام و علی خطیر مشکلات و اختلافات زیاد و مهمی وجود دارد شکی نیست‌ اما حتی با وجود همه این مسائل، استقلال در پایان هفته نوزدهم و قبل از دربی برگشت، با 3 امتیاز بیشتر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش، صدرنشین جدول است. با این حال نکونام همچنان در نشست‌های خبری‌اش از مدیران باشگاه به تندی گلایه و انتقاد می‌کند.

 

او حتی مدعی است که اگر کسی بگوید استقلال باید قهرمان شود، به این تیم خیانت کرده است. او از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات هم ناراحت ‌ و معتقد است که بضاعت تیمش در حد قهرمانی نیست. به همین بهانه، در این مطلب، بضاعت استقلال در لیگ بیست و یکم را که با قهرمانی این تیم به پایان رسید، با بضاعت این فصلش مقایسه می‌کنیم تا ببینیم حق با نکونام است یا نه!


استقلالِ مجیدی

ترکیب غالب و اصلی استقلال در اواخر لیگ بیست و یکم این بود: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، عارف غلامی، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، صابر حردانی، امیرحسین حسین‌زاده، رودی ژستد، کوین یامگا. نفرات دیگری مثل روزبه چشمی، علیرضا رضایی، جعفر سلمانی، وریا غفوری، سعید مهری، امیرعلی صادقی، سبحان خاقانی، عزیزبک آمانوف، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم بسته به تصمیم مجیدی در بعضی از بازی‌ها به میدان می‌رفتند.

 

آن تیم، فصل را با 19 برد، 11 مساوی، بدون باخت، 39 گل زده و 10 گل خورده، تفاضل گل 29+ و 68 امتیاز به پایان برد. آن هم در حالی که در پایان هفته بیست و هفتم قهرمانی خود را مسجل کرده بود. در آن فصل استقلال دو مدافع میانی خود یعنی محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی را از هفته نوزدهم به بعد به دلیل سر رسیدن دوران خدمت سربازی از دست داد اما با جذب سیلوا و نمایش‌های خوب غلامی و چشمی، خدشه‌ای به عملکرد خوب خط دفاعی این تیم وارد نشد. البته استقلال مجیدی اصلا زیبا بازی نمی‌کرد اما نتایج دلخواهش را به دست می‌آورد و برای اولین بار در تاریخ لیگ‌برتر، رکورد قهرمانی بدون باخت را به نام خود ثبت کرد.

 

استقلالِ نکونام

ترکیب غالب و اصلی استقلال در فصل جاری این است: سیدحسین حسینی، آرمین سهرابیان، رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، صابر حردانی، گوستاوو بلانکو و جلال‌الدین ماشاریپوف. نفراتی مثل محمدرضا خالدآبادی، ایمان سلیمی، میلاد فخرالدینی، امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، محمدحسین زواری، مهرداد محمدی، آرمان رمضانی و پیمان بابایی هم در فهرست این تیم قرار دارند که بیشتر آنها در این فصل با تشخیص نکونام در بعضی از بازی‌ها به میدان رفته‌اند.

 

استقلال نکونام، در پایان هفته نوزدهم با 12 برد، 6 مساوی، یک باخت، 27 گل زده و 10 گل خورده، تفاضل گل 17+ و 42 امتیاز در صدر جدول ایستاده است. آبی‌ها در این فصل یامگا را هم داشتند که به شدت مهم و تاثیرگذار بود اما به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه چشم ادامه فصل را از دست داده و فخرالدینی به جای او در نیم‌فصل دوم جذب شده است.

 

آبی‌ها در این فصل هم مثل لیگ بیست و یکم خیلی چشم‌نواز بازی نمی‌کنند اما نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته‌اند، مخصوصا در بازی‌های خانگی که حتی یک امتیاز هم از دست نداده‌اند و فعلا شانس اول قهرمانی لیگ هستند و تنها باخت این تیم هم با اشتباه داوری رقم خورده است.

 

اشتراکات و تفاوت‌ها

در ترکیب دو تیم، بازیکنان مشترک زیادی به چشم می‌خورند. حسینی، مرادمند، سیلوا، حردانی، جلالی، رضاوند و مهدی‌پور 7 بازیکنی هستند که تقریبا در هر دو تیم بازیکن فیکس بودند. در تیم مجیدی دانشگر، غلامی، حسین‌زاده و ژستد هم معمولا در ترکیب اصلی قرار داشتند که به جای آنها در تیم نکونام، نفراتی مثل سهرابیان، چشمی، ماشاریپوف و بلانکو ایفای نقش می‌کنند.

 

با مقایسه این نفرات با هم، به هیچ وجه به این نتیجه نمی‌رسیم که تیم نکونام نسبت به تیم مجیدی ضعیف‌تر است. حتی می‌توان گفت با نفراتی مثل ماشاریپوف و بلانکو و چشمی که در خط هافبک می‌درخشد، نکونام تیم بهتر و بضاعتی بیشتر از مجیدی در استقلال داشته است. بنابراین، ادعای او مبنی بر نداشتن بازیکن و جذب نشدن بازیکنان خوب در نیم‌فصل دوم و نداشتن انتظار قهرمانی از این تیم اصلا درست به نظر نمی‌رسد،

 

چرا که مجیدی با تیمی که کمی ضعیف‌تر از تیم فعلی استقلال بود، توانست این تیم را بدون باخت قهرمان کند و طبیعتا با این نفرات، استقلال باز هم می‌تواند قهرمان شود و انتظار قهرمانی از این تیم بیجا نیست و اگر کسی مدعی شود که تیم نکونام می‌تواند قهرمان شود، مرتکب خیانت نشده است!

 

کدخبر: ۵۵۴۶۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر