کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۵۱
تاریخ خبر:

پایان نه‌چندان شیرین برای فرهاد

پایان نه‌چندان شیرین برای فرهاد

دوران حضور مجیدی در امارات را نه می‌توان ناموفق ارزیابی کرد و نه می‌توان آن را موفق قلمداد کرد

روزنامه هفت صبح| اولین تجربه سرمربیگری یک ایرانی در لیگ حرفه‌ای امارات با قطع همکاری توافقی بین فرهاد مجیدی و باشگاه الاتحاد کلبا به پایان رسید. مجیدی در این باشگاه 51 بار روی نیمکت نشست، 17 پیروزی به دست آورد، 23 بار تیمش بازنده زمین را ترک کرد و 11 بازی تیم او هم با تساوی به پایان رسید. در این مطلب دوران حضور مجیدی در امارات را بررسی می‌کنیم.

 

‌آسانسوری که مجیدی سوارش شد  

اما بد نیست ببینیم قبل از نشستن مجیدی روی نیمکت این تیم، اوضاع الاتحاد کلبا در امارات چگونه بود. این تیم در فصل 2014-2015 با قرار گرفتن در رده آخر جدول لیگ امارات به دسته پایین‌‎تر سقوط کرد. اما پس از یک فصل به لیگ‌برتر برگشت و این بار در پایان فصل در رده یکی مانده به آخر قرار گرفت و دوباره به لیگ پایین‌تر رفت. این بار هم دوری این تیم از لیگ‌برتر بیشتر از یک فصل طول نکشید و آنها دوباره برگشتند و این بار با قرار گرفتن در رده یازدهم، سقوط نکردند و ماندنی شدند. 

فصل بعد را هم در همین رده تمام کردند و در فصل 2020-2021 با کسب 39 امتیاز در رده هشتم ایستادند و بهترین عملکرد تاریخ خود را ثبت کردند. اما در فصل بعدی به رتبه آشنای خود یعنی یازدهم برگشتند و در نهایت برای فصل 2023-2024 با فرهاد مجیدی به توافق رسیدند.

 

 شروعی فراتر از انتظارات

مجیدی در اولین فصل حضورش در الاتحاد کلبا، نتایج قابل قبولی گرفت و در پایان فصل تیمش را در رده هشتم قرار دارد. هرچند این برابر با همان بهترین رتبه تاریخ باشگاه بود اما تیم او 33 امتیاز گرفت و نتوانست رکورد بیشترین امتیاز تاریخ باشگاه در یک فصل را بشکند.

 

الاتحاد در این فصل آمار 9 پیروزی، 6 مساوی و 11 شکست را ثبت کرد. نکته مهم اینکه تیم او در نیم‌فصل اول 6 بار برنده شد و اگر می‌توانست روند خوبش را در نیم‌فصل دوم هم ادامه بدهد، هم می‌توانست در رده بالاتری قرار بگیرد و هم ‌ رکورد بیشترین امتیاز تیم در یک فصل را بشکند. اما این اتفاق نیفتاد و روند تیم او افت کرد و در نهایت فصل با قرار گرفتن تیم در رده هشتم به پایان رسید که با توجه به اینکه این اولین فصل حضور مجیدی در الاتحاد بود، نتیجه خوبی به شمار می‌آمد و مسئولان باشگاه را به ادامه همکاری با او برای فصل بعد هم ترغیب کرد.


پیشرفتی که متوقف شد 

پیش‌بینی می‌شد در فصل جاری وضعیت تیم الاتحاد کلبا بهتر شود. چند بازیکن خوب خارجی هم با درخواست مجیدی به این تیم اضافه شدند، از جمله مهدی قایدی که فصل درخشانی را در استقلال سپری کرده و به روزهای اوجش بازگشته بود‌ اما در هیچ مقطعی از فصل، نتایج شبیه ‌ فصل قبل نشد.
 

 این تیم هیچ وقت روی نوار پیروزی نیفتاد و فقط در یک مقطع دو پیروزی متوالی مقابل حتی و عجمان به دست آورد که هر دو تیم جزو تیم‌های پایین جدولی بودند. اما الاتحاد چند بار روی دور باخت‌های دوگانه و سه‌گانه افتاد و در نهایت بعد از اینکه در 7 بازی آخر 5 بار شکست خورد، طاقت مدیران باشگاه تمام ‌ و مجیدی با توافقی دوطرفه از این تیم جدا شد.
 

 آخرین شکست این تیم سه روز پیش با نتیجه 2 بر یک مقابل البطائح و در خانه رقم خورد و باعث شد مجیدی در حالی که تیمش 13 امتیاز ‌ و در رده دوازدهم قرار داشت، از این تیم جدا شود. او خوش‌شانس هم بود که دو تیم آخر جدول به شدت ضعیف هستند و با 5 امتیاز سقوط‌شان در پایان فصل تقریبا قطعی است و الاتحاد به لطف ضعف «الامارات» و «حتی»، احتمالا در لیگ‌برتر باقی خواهد ماند.


 بهترین بردها و سنگین‌ترین باخت‌ها

در طول این 51 بازی، تیم مجیدی نتایج عجیب کم نگرفت. فصل گذشته یک پیروزی عجیب 5 بر 3 مقابل النصر کسب کرد که سرو صدای زیادی به پا کرد اما کمتر از یک ماه بعد در خانه 5 بر یک مغلوب الوحده شد. چند روز بعدتر باز هم در خانه 4 بر صفر به الشارجه باخت. پیروزی 6 بر 2 مقابل الزاید در جام حذفی بهترین پیروزی الاتحاد با مجیدی بود اما حریف یک تیم از دسته پایین‌تر بود. 
 

می‌شود گفت بهترین نتیجه الاتحاد در لیگ برتر، پیروزی 5 بر 3 مقابل عجمان در خانه حریف بود. سخت‌ترین شکست‌ها هم دو باخت مشابه 4 بر صفر مقابل الشارجه در فصل گذشته و الجزیره در همین فصل بود. نکته مهم اینکه تیم او در این مدت خیلی نتوانست به پر و پای تیم‌های مدعی و بالای جدولی بپیچد و بیشتر پیروزی‌هایش در مصاف با تیم‌های پایین جدول به دست آمد.

 

 

کدخبر: ۵۵۴۳۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر