کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۶۴
تاریخ خبر:

چالش‌های آقای اوسمار

چالش‌های آقای اوسمار

سرمربی پرسپولیس بدشانس است که در روزهایی دشوار و پرحاشیه، هدایت این تیم را برعهده گرفته ‌

روزنامه هفت صبح| اولین آزمون رسمی اوسمار ویرا روی نیمکت پرسپولیس با نمره منفی همراه بود. تیم او در یک بازی نه‌چندان خوب مغلوب آلومینیوم اراک شد و نیم‌فصل دوم را با باخت شروع کرد. هرچند برای فشار آوردن روی او هنوز خیلی زود است اما به نظر می‌رسد روند تیمش هم به شکلی نیست که به این زودی منتظر بهتر شدن اوضاع برای او باشیم.

 

ناآمادگی بیرانوند 
یکی از مشکلات فعلی پرسپولیس و اوسمار، شرایط نه‌چندان خوب بیرانوند است. دروازه‌بان اول پرسپولیس و تیم ملی این روزها یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است. نمایش‌های ضعیف در تیم ملی و پرسپولیس، انتشار تصاویر خوشگذرانی او و خانواده‌اش در جنوب پس از حذف تیم ملی

 

حضور خوش و خندانش در یک رئالیتی‌شو، بازنشر گسترده تبلیغش برای شرکت کلاهبردار «کوروش کمپانی»، شایعه مخالفتش با جذب رشید مظاهری و از همه مهم‌تر، شائبه دخالتش در انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی، حاشیه‌هایی است که او در همین چند هفته اخیر با آنها دست به گریبان بوده و به وضوح تمرکز را از او گرفته است.

 

بیرانوند البته مدعی شده که تا پایان فصل مصاحبه نخواهد کرد اما با شناختی که از او داریم، بعید است سکوتش اینقدر طولانی شود. ضمن اینکه پتانسیل این را دارد که درگیر حواشی جدیدی هم بشود. فقط یک شادی برد عجیب کافی است تا دوباره تبدیل به سوژه و تیتر اخبار شود. با این اوصاف، اوسمار به هیچ وجه نمی‌تواند خیال خودش را بابت آرامش و تمرکز بیرانوند مطمئن کند.


دردسرهای کنعانی‌زادگان 
وقتی مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم ملی مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد، هواداران پرسپولیس خوشحال بودند که محمدحسین کنعانی‌زادگان و گئورگی گولسیانی هستند و خط دفاعی تیم‌‌شان همچنان مستحکم خواهد بود. اما با اتفاقی که در اراک بین کنعانی‌زادگان و چند هوادار رخ داد، احتمال محرومیت چند جلسه‌ای او وجود دارد.

 

سابقه بد او هم به این احتمال، قطعیت بیشتری می‌بخشد. اصلا بعید نیست که در روزهای آتی، کمیته انضباطی او را چند جلسه محروم کند. شایعات هم از محرومیت حداقل 3 تا 6 جلسه‌ای او خبر می‌دهند! اگر این اتفاق بیفتد، اوسمار مجبور می‌شود تا پایان محرومیت کنعانی‌زادگان یکی از بین فرشاد فرجی و علی نعمتی را در کنار گولسیانی به کار بگیرد

 

و این یعنی کم شدن از استحکام خط دفاعی پرسپولیس. هم فرجی و هم نعمتی بارها نشان داده‌اند که ضریب اشتباهات‌شان بالاست و نمی‌شود خیلی به آنها اعتماد کرد. به این ترتیب در مدت محرومیت تقریبا قطعی کنعانی‌زادگان، باید منتظر امتیاز از دست دادن پرسپولیس‌ باشیم که همین حالا 5 امتیاز از استقلال کمتر دارد.


پنجره بسته 
در حالی که استقلال با مشکلات مالی و مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد، توانست پنجره بسته نقل وانتقالاتی‌اش را باز کند و از بازیکنان جدیدش در اولین هفته دور برگشت استفاده کند. اما پرسپولیس همچنان درگیر پرونده بوژیدار رادوشوویچ است و البته باید برای مطالبات رضا اسدی هم فکری بکند و با او به توافق برسد.

 

اگر این اتفاق تا آخر هفته رخ ندهد، پرسپولیس در بازی مقابل تراکتور هم نمی‌تواند از نفرات جدیدش استفاده کند. بدون شک اگر نفراتی مثل عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر مجوز بازی مقابل آلومینیوم اراک را داشتند، دست اوسمار برای تعویض‌ها و ایجاد تغییرات مثبت در تیمش بازتر بود و ممکن بود تیمش دست خالی از اراک بیرون نیاید و حاشیه کنعانی‌زادگان هم ایجاد نشود.

 

اما حالا اوسمار و هواداران پرسپولیس نگران این هستند که در برابر تراکتور هم تیم قادر به استفاده از نفرات جدید نباشد. آن هم تراکتوری که نسبت به هفته‌های اول نیم‌فصل اول، هم از نظر فنی پیشرفت کرده و هم در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان خودش را تقویت کرده است.

 

فشار هواداران 
 واقعیت این است که اوسمار مقبولیت کافی را در میان هواداران ندارد و خودش خوب می‌داند که آنها به اندازه کافی به او فرصت نخواهند داد. درست از لحظه انتشار خبر سرمربی شدن او در پرسپولیس، هواداران این تیم در فضای مجازی به شدت به او و مدیرعامل باشگاه حمله کردند و خواهان تغییر سرمربی و حضور یک گزینه بهتر شدند.

 

اما در نهایت شرایط به شکلی پیش رفت که اوسمار سرمربی ماند. او این شانس را داشت که با گرفتن یک نتیجه خوب در اراک، کمی شرایط را برای خودش بهتر کند. اما باخت به آلومینیوم، اوضاع را برای او تنها پس از اولین بازی رسمی خطرناک کرده است.

 

خطر وقتی بیشتر او را تهدید می‌کند که باید تیمش را در دو بازی بعدی به مصاف تراکتور در تهران و ذوب‌آهن در اصفهان ببرد. این دو بازی سخت، اگر نتایج مناسبی برای پرسپولیس به همراه نداشته باشد، می‌تواند خیلی زود پرونده اوسمار را در این باشگاه ببندد. شاید فقط یک باخت در این دو بازی باعث پایان زودهنگام سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس شود.

 

کدخبر: ۵۵۳۸۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر