کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۵۶
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| تمدید با قلعه‌نویی به چه امیدی؟

نکته‌بازی| تمدید با قلعه‌نویی به چه امیدی؟

الان ما اشتباه کرده‌ایم یا کره‌جنوبی؟

روزنامه هفت صبح| سرانجام اتفاقی که خیلی هم قابل پیش‌بینی بود رخ داد و یورگن کلینزمن از هدایت تیم ملی کره‌جنوبی برکنار شد. او در جام ملت‌های آسیا تیم‌هایی مدعی مثل استرالیا و عربستان را حذف کرد اما تیم خسته‌اش در مرحله نیمه نهایی به اردن 2 بر صفر باخت و حذف شد. با این حال فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی در مجموع عملکرد کلینزمن را ناموفق ارزیابی و او را اخراج کرد.

 

این در حالی است که تیم ملی ما هم مثل کره‌ای‌ها به نیمه نهایی رسید و با باخت مقابل قطر میزبان حذف شد اما فدراسیون فوتبال ما با تمدید قرارداد قلعه‌نویی نشان داد که از نتیجه تیم ملی در جام ملت‌ها راضی است و آن را یک موفقیت و نمره خوب در کارنامه سرمربی تیم ملی می‌داند.

 

قطعا ژنرال و دستیارانش در تیم ملی توقع جناب تاج و همکارانش در فدراسیون برآورده کرده‌اند که در تیم ملی ابقا شده‌اند و حالا سوال اینجاست واقعا توقع فدراسیون فوتبال از تیم ملی و کادر فنی‌اش همین بود؟ الان ما اشتباه کرده‌ایم یا کره‌جنوبی؟ ما باید کادر فنی تیم ملی را تغییر می‌دادیم یا کره باید با کلینزمن ادامه می‌داد؟

 

اقدام فدراسیون ما درست بوده یا فدراسیون کره‌جنوبی؟ آقای تاج می‌توانند به افکار عمومی بگویند که در نمایش‌های این تیم ملی دقیقا کدام نقطه روشن را دیده‌اند که ادامه کار را به همان کادر فنی سپرده‌اند؟‌ واقعا صرف اینکه سرمربی تیم ملی وعده جوانگرایی در آینده را بدهد، کافی است؟


می‌خواهید مجسمه شما را بسازیم؟
«من احترام می‌گذارم به منتقدان دلسوز، ولی انتقادات تخریبی از روی دلسوزی نیست. از نظر من این کادر فوق‌العاده کار کرد. روی این تیم کار شد. بازیکنان یکدل شدند. در نهایت شکست خوردیم‌ اما فوتبال ما شرایط خاصی دارد. خیلی‌ها گفتند ما ناراضی بودیم، ولی طرف باید ببیند برای این فوتبال چقدر هزینه شده است.

 

اگر جای استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی  بودید چه‌کار می‌کردیم؟ با این شرایط باید از این تیم تقدیر شود نه اینکه به آن حمله شود.» این بخشی از مصاحبه جدید رحمان رضایی از اعضای کادر فنی تیم ملی است. او هم مثل همه همکارانش معتقد است تیم ملی و کادر فنی‌اش خوب کار کرده است. او پا را از این هم فراتر گذاشته و منتظر است که از این تیم تقدیر هم بشود!

 

اولین سوال ما از جناب رضایی این است که دقیقا چه انتقادی بکنیم که از نظر شما یک منتقد دلسوز به حساب بیاییم نه یک منتقد مغرض؟ چه ایرادی بگیریم که شما و رفقای‌تان در کادر فنی تیم ملی آن را بپذیرید؟ پرسیده‌اید اگر جای کره‌جنوبی بودیم چه می‌کردیم؟ خب کره هم مثل ما در نیمه‌نهایی باخت و حذف شد و کلینزمن را اخراج کردند.

 

پس ما هم اگر خودمان را جای کره‌ای ها بگذاریم باید قلعه‌نویی را اخراج کنیم. موافقید؟ و در نهایت سوال آخر اینکه دقیقا چه کردید که می‌گویید این کادر فوق‌العاده کار کرد؟ کار فوق‌العاده باید یک جایی خودش را نشان بدهد. شما آن را به ما نشان بده لطفا!

 

کدخبر: ۵۵۳۸۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر