کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۸۰
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| اگر بلد نیستید، عذرخواهی نکنید

نکته‌بازی| اگر بلد نیستید، عذرخواهی نکنید

عذرخواهی صوری ‌کنعانی‌زادگان و الهویی و قلعه‌نویی و دیگر بازیکنان

روزنامه هفت صبح| جام ملت‌های آسیا برای ایران با حذف در مرحله نیمه‌نهایی و شکست مقابل قطر به پایان رسید. در همان نشست خبری بعد از این مسابقه، عذرخواهی‌های سریالی و البته صوری و  از سر رفع تکلیف کادر فنی و بازیکنان شروع شد.

 

سرمربی تیم عذرخواهی کرد اما مدعی شد تیمش بهترین نمایش‌ها را داشته است. دستیار او در تلویزیون صحبت‌هایش را با عذرخواهی شروع می‌کند اما در طول برنامه جوری از نمایش‌ها و نتایج تیم دفاع می‌کند که انگار تیم قهرمان جام شده و رسانه‌ها مغرضانه انتقاد می‌کنند و مردم بی‌خودی ناراحت هستند.

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان در یک استوری از مردم به خاطر نرسیدن به فینال عذرخواهی می‌کند اما در همان استوری تصویری از خودش در لحظه گرفتن پنالتی از ژاپن را منتشر می‌کند که به مردم بگوید همین صعود به نیمه‌نهایی را هم از صدقه سر پنالتی گرفتن من دارید.

 

بیرانوند هم پشت هم عذرخواهی می‌کند اما یادآوری می‌کند که نسل او و همبازیانش نسل طلایی فوتبال ایران هستند و دو روز بعد هم ویدئوی رقص و جشن تولد لاکچری دخترش را روی آب‌های نیلگون خلیج فارس ‌ منتشر می‌کند.

 

حالا مقایسه کنید با عذرخواهی کم‌نظیر سون هیونگ مین بعد از باخت کره به اردن که از فرط شرمندگی جرات نگاه کردن به دوربین را نداشت و در تمام مدت مصاحبه سرش پایین بود. یا هاجیمه موریاسو که بعد از چندین نتیجه عالی مقابل بزرگان فوتبال جهان، به خاطر شکست مقابل ایران، در برابر هواداران ژاپن تا کمر خم می‌شود و عذرخواهی می‌کند. دوستان! اگر بلد نیستید، مجبور نیستید عذرخواهی کنید.


تیم‌تان اصلا مشکل دفاعی نداشت! 
اگر دوستان در کادر فنی تیم ملی به ضعف‌ها و اشتباهات‌شان اعتراف کنند، جایی برای مجادله و به اصطلاح کل‌کل نمی‌ماند اما در این چند روز هیچ خبری از پذیرفتن ضعف‌ها و اشتباهات نبوده است. دوستان البته در ظاهر عذرخواهی می‌کنند .

 

اما در ادامه جوری حرف می‌زنند و آمار ارائه می‌دهند که انگار شنبه شب این تیم ملی ایران بوده که قهرمان جام ملت‌های آسیا شده و رسانه‌ها دارند از یک تیم قهرمان انتقاد مغرضانه می‌کنند. سعید الهویی دستیار امیر قلعه‌نویی شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی گفت:

 

«وقتی وارد یک تورنمنت می‌شوید اولین موقعیتی که بازیکن قطر مقابل ایران پیدا می‌کند در لحظه‌ای است که شش بازیکن ایران در یک سازماندهی مناسب دفاعی بین توپ و دروازه هستند شوت بازیکن قطر به زیر استوک بازیکن ایران و زمین می‌خورد و کمانه کرده و از بالای سر گلر وارد گل می‌شود، اینجا به شانس بستگی دارد.»

 

اما اتفاقا وقتی تیمی چنین گلی می‌خورد، یعنی حتی اصول اولیه دفاع تیمی هم رعایت نشده است. وقتی توپ عمقی از بین دو مدافع میانی بلند قامت ایران به اکرم عفیف می‌رسد و او در محاصره 4 مدافع، آنقدر راحت این پا و آن پا می‌کند تا با یک پاس رو به عقب هم‌تیمی‌اش را صاحب موقعیت شوتزنی کند، یعنی دفاع تیمی سازماندهی ندارد.

 

در واقع بدشانسی فقط لحظه ضربه آخر و شکل گل شدن توپ است اما در تک‌تک ثانیه‌های قبل از ضربه آخر، بازیکنان تیم ملی مدام در حال انجام حرکات اشتباه هستند. ضمنا گل سوم قطر را هم ببینید و ضعف تیم را بپذیرید آقای الهویی!

 

 

کدخبر: ۵۵۳۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر