کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۶۰
تاریخ خبر:

نگرانیم و امیدوار

نگرانیم و امیدوار

اتفاقات بازی با سوریه باعث شده تا تیم ملی با چند نگرانی بزرگ و ابهام در ترکیب،‌ برابر ژاپن قرار بگیرد

روزنامه هفت صبح| ایران و ژاپن در شرایطی برای پنجمین بار مقابل هم قرار می‌گیرند که ایران در ۴ رویارویی قبلی موفق به گلزنی نشده است. ژاپن تنها تیمی است که ایران بیش از یک‌بار در جام ملت‌های آسیا با آن بازی کرده و به آن گل نزده است. البته ژاپن در ۴ بازی قبلی خود در این دوره کلین‌شیت نداشته و این آمار، تیم ملی را امیدوار می‌سازد تا این طلسم را بالاخره بشکند.


پیش‌بینی ترکیب تیم ملی 
با پایان محرومیت یک جلسه‌ای محمدحسین کنعانی‌زادگان، او امروز به ترکیب اصلی تیم ملی بازخواهد گشت و در کنار شجاع خلیل‎زاده زوج میانی خط دفاع تیم ملی را شکل خواهند داد. احسان حاج‌صفی و رامین رضائیان هم دو مدافع کناری تیم ملی خواهند بود.


سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش در خط هافبک بازی می‌کنند و با توجه به محرومیت مهدی طارمی، از میان رضا اسدی و شهریار مغانلو، یک نفر به عنوان زوج سردار آزمون در خط حمله بازی خواهد کرد. البته ممکن است مهدی قایدی هم به جای طارمی در خط حمله بازی کند و محبی از ابتدا در خط هافبک بازی کند. البته سناریوهای دیگری هم وجود دارد.


سناریوی اول؛ قدوس جابه‌جا شود 
امیر قلعه‌نویی در دوره جدید سرمربیگری‌اش در تیم ملی نشان داده که علاقه ویژه‌ای به سبک بازی قدوس دارد. نکته جالب‌توجه دیگر اینکه در اغلب دیدارها، مهدی طارمی مهاجم هدف تیم ملی نبود و در قامت یار پشتِ مهاجم به میدان می‌رفت.


با توجه به حساسیت دوئل با ژاپن، این احتمال وجود دارد که قدوس به جای حضور در کنار سعید عزت‌اللهی در میانه زمین، پست خود را تغییر بدهد و به جای مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی به میدان برود که در این‌صورت، قلعه‌نویی باید به سراغ انتخاب یک هافبک میانی برای پر کردن جای سامان قدوس در کمربند میانه زمین برود.
 

امید ابراهیمی و روزبه چشمی از جمله بازیکنان در دسترس کادرفنی تیم ملی هستند که می‌توانند در کنار سعید عزت‌اللهی به میدان بروند که با توجه به نمایش ابراهیمی مقابل سوریه، شانس او برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر به نظر می‌رسد.


البته که روی کاغذ این احتمال هم وجود دارد که قلعه‌نویی به سراغ استفاده از علی قلی‌زاده در قامت هافبک پشت مهاجم برود که در این‌صورت احتمالاً جایگاه قدوس دست‌نخورده باقی خواهد ماند و قلی‌زاده پشت سرِ آزمون در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.


سناریوی دوم؛ قلعه‌نویی می‌خواهد موری‌یاسو را سورپرایز کند؟ 
سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری بعد از دیدار با سوریه بار دیگر بر آرایش تهاجمی تیمش تاکید کرد و مدعی شد که تیم ملی ایران در دوره سرمربیگری او با نگرش تهاجمی پا به میدان مسابقه می‌گذارد.


اگر برای دوئل با ژاپن، قلعه‌نویی بخواهد تیمش را با آرایشی سراسر تهاجمی به میدان بفرستد، این احتمال وجود دارد که ضمن حفظ علیرضا جهانبخش و مهدی قایدی در ترکیب اصلی، محمد محبی هم در قامت جانشین مهدی طارمی وارد ترکیب شود و پشت سر سردار آزمون به میدان برود.
 

رضا اسدی هم اسلحه پنهان قلعه‌نویی برای دوئل با ژاپن محسوب می‌شود. ستاره سپاهان که در جام ملت‌های آسیا فرصت کوتاهی برای بازی به‌دست آورده، توانایی بازی در پست هافبک پشت مهاجم را دارد و می‌تواند در پست شماره 10 برای تیم ملی به میدان برود.


اگر امیر قلعه‌نویی بخواهد برای نبرد با تیم ملی ژاپن به سراغ آرایش 2-4-4 برود، آنگاه گزینه‌هایی مانند کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو هم نام‌شان روی میز می‌آید و آنها می‌توانند در قامت جانشین طارمی وارد ترکیب اصلی تیم ملی شوند و در خط حمله در کنار سردار آزمون به میدان بروند.


نگرانی‌های بزرگ 
به جز غیبت مهدی طارمی، چند نگرانی دیگر هم فوتبالدوستان ایرانی را آزار می‌دهد. اولین نکته، خستگی کلی تیم ملی است که چهارشنبه شب 120 دقیقه مقابل سوریه بازی کرده و استرس حذف شدن در این مرحله را هم تجربه کرده و از نظر جسمی و روحی آسیب‌پذیر شده است.


نکته دوم، خستگی چند بازیکن مهم در ترکیب تیم قلعه‌نویی است. احسان حاج‌صفی با این سن و سال 120 دقیقه بازی کرده و در کمتر از 72 ساعت دوباره باید یک بازی سنگین و پرفشار مقابل ژاپن را پشت سر بگذارد.

 

سردار آزمون که با مصدومیت به اردوی تیم ملی اضافه شده و خیلی هم آماده نشان نداده، دیگر نگرانی امیر قلعه‌نویی است. چند بازیکن دیگر هم یک‌اخطاره هستند و اگر مقابل ژاپن کارت زرد بگیرند و تیم ملی راهی مرحله نیمه‌نهایی شود، این بازی را از دست خواهند داد. و در نهایت شرایط روحی تیم ملی برای بازی با ژاپن ‌ به دلیل نتایج قبلی، خیلی ایده‌آل نیست.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۳۳۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر