کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۷۲۴
تاریخ خبر:

خوب بودیم اما همچنان نگرانیم

خوب بودیم اما همچنان نگرانیم

سه نکته مثبت و یک دلواپسی بزرگ، مهم‌ترین سوژه‌های بازی اول تیم ملی در جام ملت‌ها بود.

روزنامه هفت صبح| فلسطین را با نتیجه خوبی بردیم. آنها تیمی بودند که به سادگی گل نمی‌خوردند اما در برابر خط آتش ایران تسلیم شدند. نمایش شاگردان قلعه‌نویی امیدوارکننده بود و نکات مثبت زیادی داشت اما در خط دفاع باز هم نگران‌کننده ظاهر شدیم.


بهترین نمایش قدوس 
حتی در زمان بازی در لیگ نه‌چندان معتبر سوئد، سامان قدوس توانایی فوق‌العاده‌اش را نشان داده بود و همه می‌دانستند که او به تیم ملی ایران کمک خواهد کرد. اما کارلوس کی‌روش که خودش برای اولین بار قدوس را به تیم ملی ایران فراخواند، خیلی از توانایی‌های او بهره نبرد و بیشتر از او به عنوان بازیکن ذخیره استفاده کرد.


اوضاع در زمان مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ هم برای قدوس فرق نکرد و فضا آنقدر بد بود که شایعه شده بود قدوس پس از جام‌جهانی دیگر برای تیم ملی بازی نخواهد کرد. او اولین دعوت امیر قلعه‌نویی را هم رد کرد اما در اردوی بعدی حاضر شد و حالا به شکلی کاملا سزاوارانه تبدیل به مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن در ترکیب تیم ملی شده است.


با وجود همه انتقاداتی که به قلعه‌نویی داریم، اعتماد به قدوس، یکی از بهترین و درست‌ترین تصمیمات فنی او در تیم ملی است. قدوس مقابل فلسطین دو پاس گل داد و پایه‌گذار یک گل دیگر هم بود و با شایستگی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


چه خوب که قایدی خط نخورد 
تا قبل از اعلام لیست نهایی تیم ملی، کمتر کسی امیدوار بود مهدی قایدی در جام ملت‌های آسیا حاضر باشد. او در دوران امیر قلعه‌نویی فقط به یک اردو دعوت شد و در تورنمنت کافا نمایش‌هایی ناامیدکننده داشت. البته در تیم باشگاهی‌اش خوب کار می‌کرد اما به نظر نمی‌رسید امیر قلعه‌نویی را متقاعد کرده باشد.

 

با این حال این اتفاق در نهایت ناباوری رخ داد و سرمربی تیم ملی او را به قطر برد. این در حالی بود که پیش از او، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ هم اعتقادی به او نداشتند. قایدی در دو بازی دوستانه آخر با بورکینافاسو و اندونزی، ‌ به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و توانست 2 گل به اندونزی بزند.

 

در بازی اول جام ملت‌ها با فلسطین هم، حضور قایدی در ترکیب اصلی سورپرایز بزرگ امیر قلعه‌نویی بود. تصمیمی که نتیجه خوبی هم داشت و او در نیمه اول، یکی از گل‌های ایران را زد. قایدی با این فرم رویایی، یکی از برگ برنده‌های تیم ملی در طول جام ملت‌ها خواهد بود و می‌تواند در بزنگاه‌ها نتیجه مسابقه را به نفع ایران تغییر دهد.


راست مطمئن و فوق‌العاده 
یکی از تغییرات مهم در ترکیب تیم ملی برای بازی مقابل فلسطین، قرار گرفتن صادق محرمی در پست دفاع راست بود. واضح و منطقی است که رامین رضاییان با این فرم فوق‌العاده‌ای که در ماه‌های اخیر دارد، انتخاب اول هر مربی دیگری در پست دفاع راست است اما آسیب‌دیدگی او در سپاهان باعث شد تا امیر قلعه‌نویی ریسک نکند و برای بازی اول به او استراحت ‌ و به صادق محرمی میدان بدهد.


محرمی در این مسابقه عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت. صادق پاس گل چهارم ایران را هم برای سردار آزمون ارسال کرد تا بازی خوبش را کامل کند. اما زیباتر از پاس گلی که محرمی برای سردار ارسال کرد، فرار فوق‌العاده و درک محیطی خوبی که نسبت به محوطه جریمه حریف داشت بود، محرمی روی دست قدوس قرار داشت و

 

با استارت سریعی که زد سامان را در موقعیت ارسال یک پاس خوب قرار داد و در ادامه موفق شد پاس سامان قدوس را دریافت کند و پایه‌گذار گل آخر تیم ملی شود. با عملکردی که محرمی به نمایش گذاشت، نگرانی‌هایی که بابت غیبت رامین رضاییان وجود داشت تا حد زیادی برطرف شد.

 

نگرانی بزرگ در دفاع 
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، تیم ملی در دفاع متزلزل نشان داد. ما 4 گل به فلسطین زدیم و یک گل خوردیم که شاید می‌توانست بیشتر هم شود. عمده نگرانی همه علاقه‌مندان تیم ملی ساختار دفاعی تیم است. تیم ما به شدت بالا بازی می‌کند و همین عامل باعث به وجود آمدن ضدحمله برای رقباست.

 

البته ما مقابل رقبای‌مان در مرحله گروهی مشکل خاصی نخواهیم داشت اما در مراحل حذفی و مقابل تیم‌های هم‌سطح یا بالاتر باید ببینیم کادرفنی چه حربه‌ای به کار خواهد بست. تیمی که با نفراتی مثل بیرانوند، کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده، حتی در برابر فلسطین هم قادر به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نیست، قطعا در دفاع تیمی مشکل دارد.

 

فلسطین بیشتر از چیزی که پیش‌بینی می‌شد در برابر ایران موقعیت گلزنی به دست آورد و این واقعا نگران‌کننده است. این تیم اصلا سرعتی بازی نمی‌کند اما حریفان بعدی ما حتی تیمی مثل امارات هم در حمله و ضد حمله سریع‌تر هستند و می‌توانند بارها دروازه ما را به خطر بیندازند. امیدواریم کادر فنی برای بازی‌های بعد، چاره‌ای بیندیشد.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر