کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۰۳۲
تاریخ خبر:

تقابل با حریف همیشه سخت و همیشه بازنده

تقابل با حریف همیشه سخت و همیشه بازنده

تیم ملی امارات هیچ وقت حریف آسانی برای ما نبوده اما هرگز نتوانسته مقابل ایران قد علم کند.

روزنامه هفت صبح| تیم ملی ایران پس از پیروزی در 2 بازی ابتدایی خود مقابل فلسطین و هنگ‌کنگ، امروز در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف تیم ملی امارات خواهد رفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی با 2 بردی که کسب کرد‌ه‌اند، صعودشان به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده و در بازی با امارات به دنبال کسب سومین برد متوالی و صدرنشینی خواهند بود.

 

ایران و امارات تاکنون 5 بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفته‌اند و این ششمین تقابل خواهد بود. تقابل‌های این 2 تیم همیشه در مرحله گروهی بوده و  آنها در 3 دوره از 4 دوره اخیر جام ملت‌های آسیا همگروه بوده‌اند که 2 تقابل قبلی با پیروزی ایران تمام شده است. یوزهای ایرانی در 5 تقابل‌شان با امارات در جام ملت‌های آسیا به 4 برد و یک تساوی رسیده‌اند و مقابل این تیم هرگز شکستی را تجربه نکرده‌اند.

 

پیش‌بینی یک برد  
اگر متهم به فشار آوردن روی کادر فنی و بازیکنان و زیاده‌خواهی نشویم، باید بگوییم تیم ملی می‌تواند بدون دردسر امارات را شکست بدهد و با 3 برد صدرنشین گروه شود. امارات در هر دو بازی خود نشانه‌های آشکاری از ضعف نشان داد.


این تیم اگر‌چه هنگ‌کنگ را با نتیجه 3 بر یک شکست داد اما دو گل از روی نقطه پنالتی زد و واقعا نتیجه بازی نشان‌دهنده کیفیت و روند آن نبود. امارات در برابر فلسطین هم زود 10 نفره شد و تا پایان بازی دفاعی بازی کرد و یک تساوی مقابل این تیم به دست آورد. البته علاوه بر دو امتیاز، آنها دو بازیکن خود را هم از دست دادند.


خلیفه مبارک الحمدی مدافع میانی این تیم مقابل هنگ‌کنگ اخراج شد و بازی مقابل ایران را از دست داد و سلطان عادل مهاجم این تیم که در الاتحاد کلبا شاگرد فرهاد مجیدی است، مصدوم شد و به بازی با ایران نمی‎رسد. نکته مهم و عجیب در تیم امارات، نیمکت‌نشینی بهترین گلزن تاریخ این کشور یعنی علی مبخوت است.


او که با 85 گل زده رکورددار گلزنی برای تیم ملی امارات است، در هر دو بازی قبلی به‌طور کامل نیمکت‌نشین بوده و یک دقیقه هم به میدان نرفته است. در مجموع امارات نسبت به دو جام ملت‌های قبلی ضعیف شده و از نسل طلایی فوتبال این کشور مثل برادران عبدالرحمان، احمد خلیل، اسماعیل مطر و ... فقط مبخوت باقی مانده که او هم در این تورنمنت فرصت بازی پیدا نکرده است. امشب مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بازیکنان امارات، لیما و کایو برزیلی‌الاصل هستند.


 پیش‌بینی ترکیب ایران 
5 تغییر در ترکیب بازی مقابل هنگ‌کنگ باعث شده تا حدس زدن ترکیب ایران در بازی امشب زیاد آسان نباشد‌ اما احتمال اینکه امیر قلعه‌نویی به ترکیب اصلی تیمش برگردد زیاد است. کسی که از پدر و مادر خوب هم بهتر است، یعنی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی خواهد بود.

 

محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده زوج میانی خط دفاع خواهند بود، رامین رضائیان در راست و احسان حاج‌صفی در سمت چپ خط دفاع قرار خواهند گرفت. سعید عزت‌الهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و مهدی قایدی در خط هافبک بازی خواهند کرد و زوج خطرناک مهدی طارمی و سردار آزمون دوباره در خط حمله ایجاد خواهد شد. 


 نگرانی‌ها 
البته دیروز امیر قلعه‌نویی در نشست خبری خود مدعی شد که تیمش در برابر هنگ‌کنگ خوب بازی کرده و تنها مشکل این تیم از دست دادن موقعیت‌های گلزنی بوده ‌ اما واقعیت این است که ایران هم در برابر فلسطین و هم مقابل هنگ‌کنگ موقعیت‌های گلزنی عجیبی به حریفانش داد و همچنان این نگرانی وجود دارد که اماراتی‌ها هم با توجه به حضور دو بازیکن برزیلی سریع و تکنیکی در فاز هجومی بتوانند دروازه ایران را تهدید کنند.


حتی با زوج محبوب اسکوچیچ و قلعه‌نویی در خط دفاع یعنی خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان، مدت‌هاست خبری از آن خط دفاع آهنین تیم ملی نیست و همین که قلعه‌نویی به کلین‌شیت مقابل هنگ‌کنگ به عنوان یک دستاورد نگاه می‌کند و به منقدانش ارائه می‌دهد، نشان‌دهنده اوضاع نه‌چندان خوب تیم او در خط دفاع است.


نگرانی دوم، دور بودن زوج خط حمله همیشه خطرناک ایران از فرم ایده‌آل است. مهدی طارمی در دو بازی قبلی، دقایق زیادی در میدان حاضر بوده اما هنوز گلی نزده است. سردار آزمون هم فقط چند دقیقه در برابر فلسطین بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است.


کاملا مشخص است که زدن فقط یک گل در دو بازی نسبتا آسان برای این دو مهاجم آمار خوبی نیست و نگران‌کننده‌تر اینکه بازی‌های تیم ملی از این به بعد دشوارتر خواهند بود و این دو مهاجم فرصت‌های گلزنی کمتری خواهند داشت و بعید است کادر فنی و آنالیزورهای تیم ملی راهی برای فرار آنها از تله‌های مدافعان حریف پیدا کنند.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۰۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر