کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۵۶۸
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| لطفا برای تیم ملی اینجوری نمیر!

نکته‌بازی| لطفا برای تیم ملی اینجوری نمیر!

درباره گفته‌های سردار آزمون درمورد اخراج اخیرش در رم و حرف‌های تعجب‌برانگیز قلعه‌نویی.

روزنامه هفت صبح| سردار آزمون چند روز قبل از دربی رم و بعد از پیروزی تیمش مقابل کرمونزه در جام حذفی، در یک مصاحبه گفته بود: «ما آماده‌ایم برای این تیم بمیریم.» اما او با خاطره‌ای تلخ اردوی آاس رم را ترک کرد و به اردوی تیم ملی ایران در قطر اضافه شد.

 

او در آخرین بازی تیمش مقابل لاتزیو به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و در حالی که تیمش تا لحظات پایانی بازی با یک گل از حریف عقب بود، با یک درگیری بیهوده با بازیکن لاتزیو، کارت قرمز گرفت و از بازی اخراج شد.

 

قطعا منظور او از مردن برای تیم، تلاش تا پای جان است اما دعوا با بازیکن حریف و زدن توی صورت او، ربطی به تلاش تا پای جان ندارد. دوره این‌جور حرکات حتی در فوتبال ایران هم گذشته و دیگر باعث محبوبیت در میان هواداران نخواهد شد.

 

او خوش‌شانس بود که این اتفاق در ثانیه‌های پایانی بازی رخ داد و تاثیر منفی بیشتری روی نتیجه بازی نگذاشت. اما ما نگرانیم که این اتفاقات در جام ملت‌های آسیا هم رخ بدهد. یادمان نرفته که همین جناب سردار در جام ملت‌های قبل و بازی مقابل ژاپن، دقیقا همین حرکت را انجام داد و با خوش‌شانسی او از دید داور پنهان ماند وگرنه همان حرکت هم اخراج داشت!

 

خلاصه اینکه جناب آزمون! اگر می‌خواهید برای تیم ملی هم بمیرید، راهش این نیست که در درگیری‌ها جلو بیفتید و توی صورت بازیکنان حریف بزنید. ولی همین زور و انگیزه را در طول بازی نشان بدهید. ممنون از شما.

 

جز این می‌گفتی، تعجب می‌کردیم 
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌ای با شبکه الکاس قطر گفته: «فکر می‌کنم فشار سرمربیگری در تیم ملی ایران، بیشتر از سرمربیگری در تیم ملی برزیل است و سرمربی این تیم کار سختی دارد.»

 

طبیعتا این جمله با واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها مواجه شده اما واقعیت این است که نباید از این جمله‌های ژنرال زیاد تعجب کنیم. او همین چند ماه پیش مدعی شده بود که بازی مقابل تیمی مثل کنیا سخت‌تر از بازی مقابل امثال روسیه، ژاپن و کره‌جنوبی است! کلا سیستم قلعه‌نویی همین است. در هر تیمی سرمربی باشد، بازی بعدی مقابل هر حریفی که باشد، سخت‌ترین بازی است.

 

یادمان نرفته که خودش مدعی بود در دوره قبلی حضور او در تیم ملی، ایران در گروه مرگ جام ملت‌های آسیای 2007 قرار داشت. حالا همگروه‌های ما چه تیم‌هایی بودند؟ ازبکستان، چین و مالزی! تیم‌هایی که در تمام این سال‌ها همیشه مقابل ما بازنده بودند!

 

در همان دوره، عراق، استرالیا، تایلند و عمان در یک گروه بودند، ژاپن و قطر و امارات و ویتنام هم همگروه بودند. عربستان و کره‌جنوبی و بحرین و اندونزی هم در گروه دیگر! حالا انصافا کدام گروه، گروه مرگ بود؟

 

همین حالا کافی است در گوگل دو کلمه قلعه‌نویی و سخت‌ترین را جستجو کنید تا ببینید او تقریبا همیشه مدعی است که دارد سخت‌ترین کارهای دنیا را انجام می‌دهد و باید قدر او را بدانیم و به راحتی از دستش ندهیم! اصلا هم فکر نکنید می‌خواهد پیروزی‌ها و موفقیت‌هایش را بزرگنمایی کند، فقط می‌خواهد به بازیکنانش اعتماد به نفس و انگیزه بدهد.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۵۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر