کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۶۷۵
تاریخ خبر:

این هوادار حق دارد بدبین باشد

این هوادار حق دارد بدبین باشد

درباره بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و...

روزنامه هفت صبح|  چند روزی می‌شود که پنجره نقل و انتقالاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و البته چند باشگاه ایرانی دیگر از سوی فیفا بسته شده است. بعضی از این باشگاه‌ها مثل خونه‌به‌خونه، مشکی‌پوشان، نفت تهران، پدیده و شهر خودرو هم کلا دیگر وجود خارجی ندارند و دست شاکیان‌شان به هیچ جا بند نیست.


اما موضوع مهم بر‌سر نوع محرومیت باشگاه استقلال است. اگر به صفحه ممنوعیت ثبت در سایت فیفا مراجعه کنید، می‌بینید که در مقابل نام باشگاه استقلال و در ستون تعداد پنجره‌های بسته، عدد 3 نوشته شده است. اینطور به‌نظر می‌رسد که استقلال با شکایت دستیاران ساپینتو و عدم پرداخت مطالبات آنها از حضور در 3 پنجره نقل و انتقالاتی محروم است. یعنی همین نیم‌فصل، ابتدای فصل بعد و نیم‌فصل لیگ بعدی!


اما در افکار عمومی ابهامات زیادی درباره این حکم وجود دارد. هواداران استقلال نگران این هستند که حتی با پرداخت مطالبات دستیاران ساپینتو هم محرومیت این تیم از حضور در 3 پنجره نقل و انتقالاتی بعدی پابرجا باشد. البته معاون حقوقی استقلال مدعی شده که مطالبات دستیاران ساپینتو پرداخت شده و فقط به دلیل مصادف شدن با تعطیلات سال نوی میلادی، مراحل قانونی آن نیمه‌تمام مانده


و در روزهای آینده با طی شدن این مراحل، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال باز خواهد شد اما خب هوادار استقلال حق دارد نسبت به این وعده و وعیدها بدبین باشد. در سال‌های اخیر و با حضور مدیران مختلف، بارها ادعاهایی مطرح شده که خیلی از آنها حقیقت نداشته و همین باعث شده تا هواداران استقلال اعتماد چندانی به این جور ادعاها و وعده‌ها نداشته باشند.

 

هنوز هم سقف بودجه را رد نکرده‌اند؟ 
بعد از بازگشت امتیازات کسر شده سپاهان و پرسپولیس و تبرئه شدن استقلال از اتهامات و اثبات گل و بلبل بودن همه چیز و در حالی که همه داشتند به قانون سقف بودجه می‌خندیدند، دوستان در فدراسیون فوتبال مدعی شدند که این قانون با رفع نواقص در فصول آینده هم باید اجرا و رعایت شود.


البته همین حالا هم نمی‌دانیم تیمی مثل سپاهان که قراردادهای فصل بعد بازیکنانش را چند برابر قرارداد این فصل‌شان ثبت کرده، چطور قرار است سقف مصوب فصل آینده را رعایت کنند اما ماجرا این است که از همین حالا دوباره اتفاقاتی رخ داده که به نظر می‌رسد سقف بودجه مورد نظر دوستان در فدراسیون در حال شکسته شدن است.


استقلالی که همین حالا باید 15 میلیارد از هزینه‌هایش کم کند تا به عدد 310 میلیارد برسد، یک قرارداد چند صدهزار دلاری با رافائل سیلوا بسته و این در حالی است که فعلا فقط جدایی سعید مهری با قرارداد 160 میلیون تومانی از این تیم قطعی شده و این باشگاه تا اینجا نه‌تنها برای کم کردن هزینه‌هایش تا 310 میلیارد کاری نکرده بلکه با قرارداد سیلوا، عبور هزینه‌هایش از سقف، بالاتر از قبل هم شده است.


پرسپولیس هم که به لطف هوادار متمول و پول‌های خارج از قرارداد و چارچوب، توانسته سقف مورد نظر فدراسیون را رعایت کند، در روزهای اخیر چند میلیارد بابت مالیات برانکو و جریمه دیرکرد آن هزینه کرده که قطعا جزو هزینه‌های این فصل باشگاه به حساب می‌آید و از سقف عبور کرده است. حالا ببینیم دوستان در کمیته انضباطی و کمیته استیناف می‌خواهند چطور این موارد را بررسی و نظرشان را اعلام کنند.

 

کدخبر: ۵۵۲۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر