کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۹۷۳
تاریخ خبر:

ساک‌تان را برای رفتن ببندید

ساک‌تان را برای رفتن ببندید

مرور بازیکنانی که احتمالا در نیم‌فصل از استقلال جدا خواهند شد.

روزنامه هفت صبح| جواد نکونام در نشست خبری خود بعد از بازی استقلال و گل‌گهر اعلام کرد که برای نیم‌فصل دوم نیاز به حداقل 5 بازیکن دارد! با توجه به اینکه همین حالا فهرست استقلال پر است، باید برای جذب این حداقل 5 بازیکن، دستکم 5 بازیکن از این تیم جدا شوند.

البته بعید است که استقلال بتواند این تعداد بازیکن جدید را جذب کند اما با توجه به اتفاقاتی که در این فصل رخ داده، به نظر می‌رسد می‌توان بازیکنانی را که در خطر قرار گرفتن در فهرست مازاد 5 نفره قرار دارند حدس زد.


پیمان بابایی 
مهاجم 29 ساله استقلال، نه در فصل گذشته و نه در این فصل نتوانست انتظارات مربیان و هواداران را برآورده کند. او فصل گذشته 30 بار در تمام تورنمنت‌ها برای استقلال به میدان رفت و فقط دو گل زد و 3 پاس گل داد. قطعا عملکردش به شکلی نبود که جواد نکونام را به نگه داشتنش در تیم وسوسه کند.

 

اما مشکلات مالی و عدم توانایی مدیران وقت در جذب بازیکنان مورد نظر باعث شد تا بابایی یک فصل دیگر در استقلال بماند. در حالی که بهترین گلزنان فصل قبل استقلال یعنی مهدی قایدی و محمد محبی از این تیم جدا شده بودند و مهاجمی جایگزین آنها نشده بود، به نظر می‌رسید بهترین فرصت برای بابایی به وجود آمده تا میخش را در ترکیب اصلی بکوبد و بدرخشد.

 

اما حالا که فقط یک هفته تا پایان نیم‌فصل اول مانده، بابایی نه جایی در ترکیب اصلی پیدا کرده و نه گلی زده است. 124 دقیقه بازی و صفر گل و صفر پاس گل باعث شده تا او یکی از بدترین مقاطع فوتبالی خود را پشت سر بگذارد. با جذب بلانکو، اندک شانس‌های بازگشت بابایی به ترکیب اصلی از بین رفته و به نظر می‌رسد نه خودش و نه نکونام تمایلی به ادامه این همکاری ندارند.

 

سعید مهری 
فصل گذشته به شکلی عجیب تبدیل شد به بازیکن مورد علاقه ساپینتو. در تیم او جایگاه مهمی پیدا کرد و در تمام تورنمنت‌ها بیش از 2 هزار دقیقه در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت. در این مدت دو گل زد و 3 پاس گل هم داد اما مهم‌تر از این آمارها، نقش مهمش در ترکیب اصلی تیم بود.

 

او با دوندگی و تلاش زیاد توانسته بود نظر مثبت هواداران را هم جلب کند. کار به جایی رسید که وقتی فصل تمام شد، صحبت از لژیونر شدنش و پیوستنش به تیم جدید ساپینتو یعنی آپوئل قبرس بود. به همین دلیل قراردادش را فسخ کرد اما این انتقال انجام نشد و او مجبور شد به شکلی عجیب و با رقمی بامزه، قرارداد جدیدی با استقلال ببندد.

 

این بازگشت اما خوش‌یمن نبود.  مهری برخلاف فصل قبل، جایی در ترکیب اصلی استقلال ندارد. او تا امروز فقط حدود 400 دقیقه بازی کرده و فقط یک پاس گل در کارنامه‌اش ثبت شده. ضمن اینکه تصمیمات اشتباهش در موقعیت‌های مسلم گلزنی به شدت روی مخ هواداران استقلال بوده است. او در این مدت جایش را به امید حامدی‌فر جوان داده و بعید است بتواند این جایگاه را پس بگیرد. او هم گزینه‌ای جدی برای خروج از استقلال در نیم‌فصل است.

 

ارسلان مطهری 
با اینکه همواره در فصول نقل و انتقالات حاشیه‌های زیادی دارد و برای تمدید قراردادش مدیران و هواداران را اذیت می‌کند اما معمولا در تمام این سال‌ها جزو بهترین و موثرترین بازیکنان تیم بوده است. فصل گذشته 29 بازی برای استقلال انجام داد و آمار 5 گل و 4 پاس گل را ثبت کرد.

 

گل‌های مهمی هم زد، از جمله تک‌گل بازی سوپرجام مقابل نساجی و یکی از دو گل استقلال در دربی رفت. لیگ بیست و سوم را هم فوق‌العاده آغاز کرد. در همان بازی اول مقابل صنعت‌نفت یک گل زد و یک پاس گل داد اما در شرایطی که به نظر می‌رسید یک فصل رویایی را در پیش خواهد داشت، دیگر نتوانست به این آمار چیزی اضافه کند.

 

فقط یک هفته تا رسیدن به پایان نیم‌فصل اول داریم اما ارسلان فقط 280 دقیقه به میدان رفته و آمارش همان یک گل و یک پاس گل است! از هفته هشتم به بعد هم فقط یک دقیقه بازی کرده است! حالا به نظر می‌رسد با رضایت نکونام از عملکرد بلانکو و آرمان رمضانی، دیگر جایی برای ارسلان در استقلال وجود نداشته باشد و بعید نیست خود او هم از جدایی از این تیم در نیم‌فصل استقبال کند.

 

زبیر نیک‌نفس 
در لیگ بیست و یکم که استقلال بدون شکست قهرمان شد، نیک‌نفس یکی از بازیکنان اصلی و مهم تیم فرهاد مجیدی بود اما در فصل گذشته،‌ نقش او در تیم ساپینتو به شدت کمرنگ شد. در نیم‌فصل اول اوضاع بهتری داشت اما در نیم‌فصل دوم کم‌کم از ترکیب اصلی خارج شد و فقط در دو بازی فیکس بود. این روند در فصل جاری با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است.

 

نیک‌نفس تا هفته ششم این شانس را داشت که در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما مصدوم شد و مدتی دور از میادین بود و وقتی مصدومیتش تمام شد، دیگر نتوانست به ترکیب اصلی برگردد. او بعد از 4 بازی غیبت، در 4 بازی بعدی 60 دقیقه به میدان رفته است. حتی همین حالا که روزبه چشمی در خط دفاع بازی می‌کند، او جایی در ترکیب اصلی ندارد.

 

اما در نیم‌فصل دوم، مصدومان استقلال در خط دفاع برمی‌گردند و چشمی به پست اصلی‌اش در خط هافبک باز خواهد گشت و عرصه برای نیک‌نفس تنگ‌تر از قبل خواهد شد. او قافیه را به حامدی‌فر جوان هم باخته و اگر در استقلال بماند، باید تا پایان فصل روی نیمکت بنشیند. رفتن از این استقلال بهترین تصمیم برای او خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۵۱۹۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر