کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۶۲
تاریخ خبر:

سپاهان آماده قهرمانی نیم‌فصل

سپاهان آماده قهرمانی نیم‌فصل

پنج تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ‌برتر روی کاغذ برای صدرنشینی در پایان نیم‌فصل اول شانس دارند.

روزنامه هفت صبح| قهرمانی نیم‌فصل هیچ تیمی را خوشبخت نخواهد کرد و تضمینی برای این وجود ندارد که قهرمان نیم‌فصل، در پایان فصل جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد‌ اما به هر حال تیمی که بعد از پایان دور رفت صدرنشین جدول باشد، روحیه و اعتماد به‌نفس بالایی پیدا خواهد کرد. به همین بهانه شانس قهرمانی تیم‌های مختلف ‌‌در پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم را مرور می‌کنیم.


استقلال: 13 بازی، 28 امتیاز، تفاضل گل 13+
از صدرنشین شروع می‌کنیم. تیمی که دو بازی تا پایان دور رفت دارد اما حتی اگر این دو بازی را هم با پرگل‌ترین بردهای ممکن پشت سر بگذارد، ممکن است صدرنشینی را از دست بدهد. استقلال در صورت شکست دادن گل‌گهر و پیکان 34 امتیازی می‌شود که برای قهرمانی نیم‌فصل عالی است و در شرایط عادی کافی به نظر می‌رسد .

 

اما مشکل آبی‌ها اینجاست که اگر سپاهان هر 3 بازی باقی مانده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، 36 امتیازی خواهد شد و صدر را از استقلال خواهد گرفت. اما حتی اگر سپاهان نتواند امتیازات کامل این 3 بازی را بگیرد، کار استقلال برای گرفتن 6 امتیاز موجود آسان نیست و حداقل بازی با گل‌گهر در سیرجان می‌تواند قبل از هفته آخر، صدر را از استقلال بگیرد و تحویل سپاهان بدهد.

 

اما به هر حال استقلال باید همه توانش را برای گرفتن این 6 امتیاز به کار بگیرد و منتظر بماند تا سپاهان بلغزد و به حضور در رده‌های دوم یا سوم در پایان نیم‌فصل اول قناعت کند.

 

سپاهان: 12 بازی، 27 امتیاز، تفاضل گل 22+
خیلی از کارشناسان از همین حالا سپاهان را قهرمان پایان فصل می‌دانند، حتی باوجود کسر 4 امتیاز از این تیم! سپاهان 3 بازی تا پایان نیم‌فصل دارد و می‌تواند با 7 امتیاز بالاتر از استقلال صدرنشین نیم‌فصل اول شود. حریفان این تیم آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین هستند که فقط بازی با تیم اراکی در اصفهان برگزار می‌شود.

 

هر 3 تیم حریفان چغری هستند که در این فصل یقه خیلی از تیم‌ها را گرفته‌اند اما با وضعیتی که سپاهان دارد، بعید است بتوانند اختلالی در روند فوق‌العاده این تیم ایجاد بکنند. تنها چیزی که می‌تواند کار سپاهان را کمی دشوار کند، تقویم فشرده این تیم است که باید هر 3 روز یک بار بازی کند. سپاهان با پیروزی در این 3 بازی 36 امتیازی می‌شود و بدون هیچ شک و تردیدی قهرمان نیم‌فصل خواهد شد.

 

تراکتور: 13 بازی، 24 امتیاز، تفاضل گل 8+
3 پیروزی متوالی بدون حتی یک گل خورده باعث شد تا تراکتور به شکل نامحسوس در جدول بالا بیاید تا جایی که حتی از نظر ریاضی شانس قهرمانی نیم‌فصل را هم داشته باشد. البته شاگردان پاکو خمز کمی دیر به خودشان آمده‌اند.

 

آنها برای اینکه در پایان دور رفت صدرنشین باشند، باید با دو پیروزی دیگر 30 امتیازی شوند و منتظر بمانند تا استقلال از دو بازی باقی مانده خود کمتر از 3 امتیاز بگیرد و سپاهان هم نه‌تنها هیچ کدام از بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر نگذارد، بلکه بیشتر از دو امتیاز نگیرد. فقط به این ترتیب است که تراکتور می‌تواند نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان ببرد.

 

ملوان: 13 بازی، 22 امتیاز، تفاضل گل 8+
این تیم ناخوانده‌ترین مهمان جمع مدعیان قهرمانی نیم‌فصل است. تیمی که فصل گذشته تا هفته‌های پایانی نگران سقوط به لیگ یک بود اما الان از نظر ریاضی این شانس را دارد که قهرمان نیم‌فصل هم بشود. البته با شانسی حتی کمتر از پرسپولیس که در حال حاضر در رده پنجم قرار دارد.

 

شاگردان شگفتی‌ساز مهدی تارتار، در دو بازی بعدی خود ابتدا باید در انزلی مقابل تراکتور قرار بگیرند و سپس در هفته آخر نیم‌فصل اول به اراک بروند و مقابل آلومینیوم بازی کنند. در صورت پیروزی در این دو بازی ملوان 28 امتیازی می‌شود و این در حالی است که استقلال همین حالا 28 امتیازی است! تنها راه قهرمانی این تیم در نیم‌فصل، پیروزی در دو بازی بعدی و شکست خوردن استقلال، سپاهان و تراکتور در تمام بازی‌های باقی مانده است، احتمالی نزدیک به صفر اما نه غیرممکن!


پرسپولیس: 12 بازی، 22 امتیاز، تفاضل گل 7+
شانس شاگردان یحیی گل‌محمدی برای قهرمانی در نیم‌فصل اول، فقط از ملوان و تراکتور بیشتر است. پرسپولیس باید در 3 بازی بعدی خود، به مصاف شمس‌آذر، نساجی و مس رفسنجان برود. با روندی که از شاگردان یحیی می‌بینیم، گرفتن 9 امتیاز از این 3 بازی برای آنها اصلا کار آسانی نیست.

 

اما حتی اگر این اتفاق رخ بدهد، باز هم آنها باید منتظر باشند تا استقلال در یک بازی و سپاهان در دو بازی شکست بخورند که خب خیلی هم نمی‌شود روی این پیش‌بینی‌ها حساب کرد اما هرچه باشد، پرسپولیس برای قهرمانی از ملوان و تراکتور شانس بیشتری دارد و حداقل در پایان نیم‌فصل می‌تواند از این دو تیم بالاتر بایستد.

 

کدخبر: ۵۵۱۷۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر