کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۵۵۸
تاریخ خبر:

خراب کردی احمدی جان

خراب کردی احمدی جان

محمدرضا احمدی با اظهار‌نظر عجیب خود درباره صحنه‌های مشکوک دربی 102 پایتخت، حاشیه‌ دیگری ‌‌به جان خرید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزون| در دورانی که تلویزیون فاقد گزارشگران مطرح فوتبالی است، همچنان محمدرضا احمدی مورد توجه خیلی‌ها قرار دارد و از این‌روست که وقتی اعلام شد او دربی صد و دوم پایتخت را گزارش می‌کند، امید به رقم خوردن یک اتفاق خوب زنده شد. احمدی اما بهره لازم از فرصت را نبرد و با اظهارنظر درباره صحنه‌های مشکوک مسابقه، موجی از انتقاد را به خود دید. این گزارشگر پیش‌تر هم طعم حاشیه و انتقاد را چشیده است.

 

مورد اول| اظهارنظر
طبعا ما در مقام کارشناس داوری نیستیم و کاری به درستی یا نادرستی عملکرد داور در صحنه‌های مشکوک مسابقه استقلال و پرسپولیس نداریم. روی مطلب به عملکرد احمدی است که می‌توانست راوی صرف بازی باشد و خود را در مظان قرار ندهد؛ کاری که در میان گزارشگران تلویزیونی مرسوم است و وظیفه اظهار‌نظر را به کارشناسان داوری می‌سپارند.

 

هواداران پرسپولیس نوک انتقاد را به سمت احمدی گرفته‌اند و می‌گویند در صحنه خطای منجر به پنالتی روی شهاب زاهدی، احمدی به اشتباه عنوان کرده بازیکن آبی (آرمین سهرابیان) لیز خورده. اوج اعتراض پرسپولیسی‌ها مربوط به دقایق پایانی مسابقه و تکل علی نعمتی و برخورد با آرش رضاوند است:« احمدی روی دو دایو استقلالی‌ها بارها و بارها خودش کارشناسی کرد‌ که خطا بوده!» اشاره شد که قضاوت درباره عملکرد موعود بنیادی‌فر به عهده کارشناسان داوری است؛ نکته‌ای که احمدی از یاد برد و گویا حواسش نبود که تک‌تک جملاتش زیر ذره‌بین هواداران سرخابی است. 

 

مورد دوم| سکوت
هواداران پرسپولیس همچنین عقیده دارند محمدرضا احمدی بعد از خطای بازیکن استقلال (حامدی‌فر) در دقیقه 60 که با استوک روی پای زاهدی ‌لگد زد، ساکت ماند؛ صحنه‌ای که به‌زعم سرخ‌ها، بازیکن آبی باید اخراج می‌شد. آنها از نمونه‌های مشابه در لیگ جاری قهرمانان آسیا و اخراج بازیکن‌ها در فصل جاری مثال می‌آورند. راستی چرا احمدی این بار نظر خود را بیان نکرد؟!   

 

مورد سوم| اعتراض
علاوه بر طرفداران پرسپولیس، علیرضا بیرانوند هم بعد از پایان مسابقه، اعتراض خود را بر زبان آورد: «اینقدر که گزارشگر بازی با وی‌ای‌آر در ارتباط بود، داور نبود! مدام داور را صدا می‌کرد که برود وی‌ای‌آر را ببنید و بعضی صحنه‌ها را قبل از اینکه داور ببینید، گزارشگر تایید می‌کرد که پنالتی است!» همین مصاحبه دایره را بر احمدی تنگ‌تر کرد.

 

مورد چهارم| شکایت
این همه ماجرا نیست و باشگاه پرسپولیس علاوه بر شکایت از نکونام، سامره و حسینی‌، محمدرضا احمدی را از یاد ‌نبرد. در بند مربوط به احمدی اینطور آمده است:«روند گزارش بازی به شکلی بود که گویا اتاق VAR گوش به‌فرمان وی است و در صحنه‌هایی به سود استقلال خواهان انجام ویدئو‌چک می‌شد که اصولا این رویه با آداب به کارگیری این تکنولوژی منافات دارد و جدا از اینکه یک آموزش غلط بود، نوعی خط‌دهی به افکار عمومی به حساب می‌آید.»

 

مورد پنجم| بازخوانی
در محافل غیر‌رسمی از محمدرضا احمدی به عنوان طرفدار پرسپولیس یاد می‌شود. تا سال‌ها این شایعه تکذیب می‌شد تا اینکه سال 98 کری‌خوانی او علیه استقلالی‌ها جنجال آفرید. ماجرا را به‌نقل از رسانه‌ها مرور می‌کنیم: « ‌اتفاق جنجالی که حالا خشم هواداران را به دنبال داشته، بین دو طبقه ورزشگاه آزادی، جایی که قرار بود احمدی گزارش بازی را برعهده داشته باشد، رخ داده است. 

 

ویدئوی منتشر شده از ورزشگاه نشان می‌دهد گزارشگر 38 ساله چند ثانیه قبل از ورود بازیکنان دو تیم برای مراسم پیش از بازی مرتکب خطایی شده که اگر مورد بخشش قرار بگیرد، هرگز فراموش نخواهد شد. تصاویر ضبط شده به وضوح نشان می‌دهد وقتی هواداران با کری‌خوانی برای تیم پرسپولیس ‌یکصدا تیم‌شان را تشویق می‌کردند، احمدی در نقش هوادار تیم‌های رقیب استقلال ظاهر می‌شود تا به‌زعم خودش با به کار بردن کلمات ناشایستی به عنوان یک گزارشگر فضای استودیو را تلطیف کرده باشد.» آیا او حالا دنبال رفع اتهام پرسپولیسی بودن از خود ‌ یا دلجویی از استقلالی‌ها است؟ چه استراتژی اشتباهی! 

 

دو سال پیش نیز عملکرد محمدرضا احمدی همچنین در دربی نود و پنجم مورد انتقاد قرار گرفت. آن زمان نوشتیم: « خود مسابقه دربی خالی از اتفاقات فوتبالی بود‌؛‌ گفته‌های کش‌دار احمدی درباره اخلاق هم در لحظاتی بر کسالت بازی افزود. خیلی زود در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی‌، داد هواداران از زیاده‌روی احمدی بلند شد. محمدرضا احمدی معروف است به گزارشگری که زیاد سکوت را چاشنی کارش می‌کند. این بار اما تا توانست صحبت کرد.» احمدی گزارشگر خوبی است اما حاشیه‌هایی از جنس آنچه مرور شد، موقعیتش را متزلزل می‌کند.

 

کدخبر: ۵۵۱۵۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر