کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۸۰۲
تاریخ خبر:

ذوق‌زدگی برای هیچ

ذوق‌زدگی برای هیچ

درباره کوروش یغمایی، شهرام ناظری، بلیت کنسرت و تتلو

هفت صبح|  باشگاه «منچسترسیتی» در ویدئویی که بازیکنان و پپ گواردیولا در حال ورود به استادیوم این تیم هستند، از موزیک «گلِ یخ» کوروش یغمایی استفاده کرده است.

این تصاویر در صفحات رسمی باشگاه منتشر شده و چند روزی هم هست که در شبکه‌های مجازی در حال دست به دست شدن است. نکته‌ای که در مورد این ویدئو باید گفت این است که کلاً فاز باحالی دارد و جذاب هم هست که آدم ملودی آشنای کوروش یغمایی را در چنین ویدئویی بشنود؛ اما واقعیت این است که این ملودی توسط «Nas» که یک رپر آمریکایی است، در قسمتی از کارش استفاده شده که همین دو سال پیش هم سروصدا به پا کرده بود.

 

یعنی درواقع منچستری‌ها آهنگ او را روی ویدئوی باشگاه گذاشته‌اند و احتمالاً اصلاً خبر هم ندارند که این موزیک برای کوروش یغمایی ما است.

 

نکته دوم این‌که اساساً ما چرا اینقدر بابت هرچیزی ذوق‌زده می‌شویم؟ بعد از انتشار این پست توسط باشگاه منچسترسیتی تقریباً 70 درصد اینستاگرام فارسی، ویدئو را بازنشر دادند و این‌که آهنگ کوروش یغمایی در صفحه باشگاه منچسترسیتی است، باعث غرورشان شده است.

 

صدالبته که کوروش یغمایی از چهره‌های بی‌تکرار موسیقی ایران است و یکی از حرفه‌ای‌ترین موسیقیدان‌هایی است که موسیقی ما تا به امروز تجربه‌اش کرده اما این‌که ما آن را به پربازدیدترین خبرها تبدیل می‌کنیم، واقعاً کمی زیادی «توماچ» (Too much) است! به ویژه این‌که منفعتش به آن رپر بیشتر می‌رسد تا کوروش یغمایی ما!

 

شهرام ناظری

موسیقی ایران یک خبر خوب دیگر هم این هفته داشت که چندان به آن توجهی نشد. آن هم این بود که متوجه شدیم، چهاردهمین جایزه «بیتا» به شهرام ناظری اهدا خواهد شد. دانشگاه «استنفورد» ایالت کالیفرنیای آمریکا، چهاردهمین «جایزه بیتا» را طی مراسمی، روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه (۱۰ مِی ۲۰۲۴) به شهرام ناظری (خواننده ایرانی) اهدا خواهد کرد. «جایزه بیتا» را بخش مطالعات فارسی دانشگاه استنفورد اهدا می‌کند. این جایزه سالانه، از سال ۲۰۰۸ به بزرگان فرهنگ و هنر و ادب ایران اهدا می‌شود.

 

خبر بد هم این‌که کنسرت‌های فروردین‌ماه 1403 با احتساب ده درصد مالیات بر ارزش افزوده، با قیمت یک میلیون تومان به مخاطبان کنسرت در حال فروش است.

 

با آغاز سال جدید، کنسرت‌ها در تهران با افزایش قیمت روبه‌رو شده است و مخاطبینی که برای خرید بلیت اقدام می‌کنند، در صفحه فروش ابتدایی اعدادی چون 895هزار تومان را به عنوان قیمت بلیت می‌بینند و پس از هدایت به صفحه پرداخت، با افزوده شدن ده درصد مالیات بر ارزش افزوده، با رقمی حدود یک میلیون تومان مواجه می‌شوند که رکوردی جدید در موسیقی ایران به حساب می‌آید. تا همین چند وقت پیش سقف فروش بلیت‌های کنسرت در تهران تا ۷۹۰هزار تومان بود که همین قیمت هم مبلغ بالایی برای فروش بلیت کنسرت به حساب می‌آمد؛ با این حال، اگر اکنون قصد خرید بلیت کنسرت در تهران و جزیره کیش را داشته باشید، با بلیت‌های ۸۹۰ و ۸۵۰هزار تومانی روبه‌رو می‌شوید.

هرچند که از مدت‌ها قبل، پیش‌بینی می‌شد قیمت بلیت‌های کنسرت‌ از یک میلیون تومان هم بالاتر برود.

 

البته به نظر می‌رسد که افزایش قیمت بلیت‌های کنسرت، هنوز به یک نظم و هماهنگی مشخص نرسیده است؛ چراکه مثلاً کنسرت ناصر زینلی در تهران قرار است با سقف قیمت ۸۳۵هزار تومان به فروش برسد، درحالی‌که بلیت کنسرت علیرضا طلیسچی با سقف قیمت ۸۹۰هزار تومان و بلیت کنسرت مسعود صادقلو با قیمت سال گذشته؛ یعنی ۷۹۰هزار تومان فروخته خواهد شد!

 

خواهر امیرحسین مقصودلو «تتلو» هم ادعا کرده که احتمال آزادی برادرش به‌مناسبت عید فطر وجود دارد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعای مطرح‌شده، صحت ندارد و این متهم آزاد نخواهد شد. رسانه قوه‌قضائیه هم همین چند روز پیش خبر آزادی تتلو را تکذیب کرد.

 

کدخبر: ۵۵۵۸۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر