کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۳۱۹
تاریخ خبر:

قدیمی‌ها روی بیت جدید

قدیمی‌ها روی بیت جدید

درباره بازار داغ ریمیکس‌ها در عید و مرد سال موسیقی

هفت صبح| از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته کم کم آهنگ‌های جدید خواننده‌ها روی پیشخوان سایت‌ها قرار گرفت و این روند تا روزهای میانی عید نوروز هم ادامه داشت.

بسیاری از خواننده‌های مارکت پاپ امسال کار جدید داشتند و سعی کردند بهترین‌هایشان را در بهار رو کنند. اما شاید بیراه نباشد اگر بگوییم هیچ کس نتوانست این عید هیت بازار شود و آنقدر فراگیری داشته باشد که صدایش را همه جا بشنویم. در عوض اتفاق دیگری بین مخاطبان موسیقی ایران افتاد.

بازار ریمیکس‌ها از مارکت رسمی داغ‌تر بود و رقابت هم میانشان آنقدر بالا بود که تعداد زیادی از آن‌ها بین مخاطبان سرریز شود. محبوب‌ترینشان هم ریمیکس صدای ادل با خواننده خانم پیش از انقلاب بود که تقریبا تمام فضای مجازی را چند روزی است که پر کرده و حسابی ترند شده.

 خواننده‌ای که چند ماه پیش هم صدایش توسط هوش مصنوعی روی یکی از آهنگ‌های مارکت رسمی حال حاضر ایران قرار گرفته بود و اتفاقا آن موقع هم بازدیدهای چند ده میلیونی داشت.

جالب این جا است که این آهنگ از ورژن اصلی با صدای خواننده اصلی‌اش بسیار بیشتر ترند شده بود. حالا هم که بازار ریمیکس‌ها داغ است به نظر می‌رسد مخاطبان نسل جدید همچنان از آهنگ‌های دهه پنجاهی استقبال می‌کنند اما با این تفاوت که دوست دارند آن‌ها را روی تنظیم‌ها و بیت‌های جدید و مدرن‌تر بشنوند.

با این اوصاف باید گفت این فرضیه که نسل‌های جدیدتر با موسیقی دهه‌های گذشته ارتباط برقرار نمی‌کند از اساس رد می‌شود و آن‌هایی که این عقیده را دارند باید در عقایدشان تجدید نظر جدی داشته باشند. 

از این‌ها که بگذریم به نظر می‌رسد بد نباشد چهره‌ای برای سال گذشته موسیقی ایران انتخاب کنیم. نیاز به تحقیق و تفحص زیادی هم ندارد و همینطور چشمی هم که نگاه کنیم متوجه می‌شویم که علیرضا قربانی بی‌شک باید چهره موسیقی سال گذشته شود.

او یکی از پر کارترین‌های پارسال بود و به صورت مداوم اجراهای زنده بزرگ در برنامه‌اش داشت. مرد خستگی ناپذیر موسیقی اصیل ایرانی توانست رکوردها را جا به جا کند و پر مخاطب‌ترین کنسرت‌ها را با اختلاف نسبت به دیگر خواننده‌های حال حاضر مارکت در سال گذشته داشته باشد.

تور کنسرت‌های قربانی هم تا 8 فروردین ماه ادامه داشت و نهایتا این ماراتن سنگین به پایان رسید. 

در گزارش‌های آخرین شب اجرا آمده که تهیه‌کننده مجموعه تورکنسرت‌های علیرضا قربانی درآخرین شب اجرای قربانی از تک تک اعضای گروه برگزاری و پشت صحنه اعم از مدیر اجرایی، مجریان طرح، طراحی و مهندسی صدا، کارگردانی و طراحی صحنه، گروه صدا و نور، گروه روابط عمومی، گروه محتوای تصویری، تبلیغات، دکور، مدیریت گروه، مدیریت صحنه، تولید، مجموعه استودیو ایفا، تشریفات، پذیرایی و... دعوت کرد روی صحه بیایند.سپس علیرضا قربانی به رسم سپاس شاخه گلی به هر یک از اعضای گروه تقدیم کرد.

در ادامه و همزمان با اهدای گل توسط علیرضا قربانی به اعضای گروه، خباز( تهیه کننده) گفت: «علیرضا قربانی با مناجات‌ها و عاشقانه‌هایش، با تمام دغدغه‌های اجتماعی‌اش که این سال‌ها از خودش به ظهور رسانده در حافظه تاریخی فرهنگ این سرزمین جاودانه است.»

پس از آن علیرضا قربانی به دعوت محسن خباز پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: « من هم قدری در این بخش شگفت‌زده شدم. به هر حال این کار بدون کار تیمی بزرگ واقعا امکان‌پذیر نبود. تعداد دوستانی که به روش‌های مختلف در این کار دخیل هستند بسیار زیاد است و الان هم تعدادی از آنها را می‌بینید. برخی از دوستان همچنان پشت صحنه هستند. بدون حضور این افراد این حجم از اجرا امکان‌پذیر نبود و من به عنوان برادر بزرگ‌تر آنها دست‌شان را می‌بوسم. در تمام این مدت مانند یک خانواده بدون کوچک‌ترین حاشیه و با تمام انرژی در کنار هم بودیم.»

کدخبر: ۵۵۵۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر