کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۵۹
تاریخ خبر:

ب.ام.و رقبا را به‌ «چهار» میخ می‌کشد!

ب.ام.و رقبا را به‌ «چهار» میخ می‌کشد!

ب.ام.و سری 4 مدل 2025 معرفی شد؛ یک محصول جذاب که می‌خواهد موفقیت اسلاف خود را تکرار کند

هفت صبح| بیش از سه دهه است که ب.ام.و سری 3، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصول این خودروساز آلمانی به شمار می‌آمد. سری 3 که در نسخه‌های مختلف سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل (روباز) تولید و به بازار عرضه می‌شد، در طول 10 سال گذشته توانست همواره در فهرست Top10 قاره اروپا قرار گیرد و طرفداران پروپاقرصی را برای خود دست و پا سازد. با اینکه پس از معرفی نسل پیشین سری 3 سدان، همه منتظر معرفی نسخه کوپه و کانورتیبل این خودرو بودند، مدیران ارشد ب.ام.و در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی اعلام کردند ‌دیگر سری 3 کوپه و کانورتیبل تولید نخواهد شد و این محصولات از این پس با نام «سری 4» شناخته می‌شوند.

 

این امر با توجه به محبوبیت بی‌بدیل سری 3 چندان به مذاق طرفداران دو آتشه ب.ام.و خوش نیامد اما آنها چاره‌ای نداشتند تا منتظر مانده و ببینند مدیران و تیم مهندسی ب.ام.و چه خوابی برای محصول محبوب این برند دیده‌اند! طی هفته‌های گذشته شرکت ب.ام.و تصاویر و مشخصات دقیق‌تری از نسخه کوپه و کانورتیبل (روباز) سری 4 منتشر کرد.

  

چهره ظاهری

 

شکل و شمایل ظاهری سری 4 مدل 2025 از همان الفبای طراحی نسخه سدان سری 3 پیروی می‌کند و نمای جلو و عقب خودرو سری 3 با حفظ استخوان‌بندی به سری 4 منتقل شده است. سری 4 جدید را از هر زاویه که نگاه کنید، تناسب و زیبایی خواهید دید. طراحان آلمانی با همان الگوی قدیمی یعنی «زیبایی در عین سادگی» این محصول را خلق کرده‌اند.

 

نسخه روباز این خودرو دارای سامانه باز و بسته شدن 3 مرحله‌ای هوشمند سقف بوده که در سرعت‌های زیر 18 کیلومتر بر‌ساعت با فشردن یک دکمه، سقف باز یا بسته خواهد شد. جالب آنکه به لطف عایق‌بندی استادانه سقف و بدنه با مواد پلی‌اتیلن، میزان نفوذ صدا به داخل کابین ‌ هنگام بسته بودن سقف، نسبت به مدل پیشین سری 3 کانورتیبل به میزان 2 دسی بل کاهش یافته است. همچنین ظرفیت صندوق بار این خودرو نیز در حالت سقف باز 220 لیتر اعلام شده که این رقم ‌ هنگام بسته شدن سقف به 370 لیتر افزایش می‌یابد.

  

نسخه‌های متنوع برای سلایق گوناگون

 

مهندسان ب.ام.و برای سری 4 طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزلی را تدارک دیده‌اند. این خودرو در فاز نخست تولید و عرضه به بازارهای جهانی در دو نسخه 420i و 430i ارائه خواهد شد که نسخه 420i از یک پیشرانه 2 لیتری توربو با بیشینه قدرت 184 اسب بخاری و 300 نیوتن متر گشتاور بهره می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند ظرف مدت ۷.۲ ثانیه محصول جدید ب.ام.و را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. اما به مشتریانی که خواهان رانندگی سریع و مهیج‌تری هستند نسخه 430i پیشنهاد می‌شود! این پیشرانه با تولید 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور، عقربه سرعت سنج 430i را در مدت 5/5 ثانیه از صفر به رقم 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

 

اما این پایان ماجرا نیست. چراکه نسخه 440i نیز در سبد محصولات ب.ام.و قرار دارد و مخصوص مشتریانی است که به این راحتی‌ها قانع نمی‌شوند! این نسخه با بهره‌مندی از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر، 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. مدل 440i تنها 4 ثانیه زمان دارد تا خود را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. ضمن اینکه نسخه‌های دیزلی سری 4 از جمله 420d و 430d در دسترس مشتریان خواهد بود. شرکت ب.ام.و اعلام کرده که نسخه کوپه و کانورتیبل سری 4 از بهار سال جاری با قیمت پایه 45 هزار دلار روانه بازارهای جهانی می‌شود.

 

کدخبر: ۵۵۶۰۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر