کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۳۹۷
تاریخ خبر:

سوزوکی‌های جذاب به ایران رسیدند

سوزوکی‌های جذاب به ایران  رسیدند

ویتارا، فرانکس و جیمنی با شرکت راساموتور رونمایی شدند

روزنامه هفت صبح| با باز شدن دوباره واردات خودرو اگرچه که همچنان قطره‌چکانی است اما انگار روح تازه‌ای در بازار خودرو دمیده شد و این موضوع از این جهت مهم است که بالاخره ژاپنی‌ها و تا حدودی کره‌ای‌ها توانستند امپراطوری چینی‌ها را بر بازار خودروهای وارداتی ‌ محدود کنند. در دوره جدید ورود خودروهای وارداتی به سامانه فروش شاهد تنوع خودروهای وارداتی هستیم و محصولات ژاپنی و کره‌ای به چشم می‌خورد. شب شنبه نیز سه محصول سوزوکی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه رونمایی شد که در اولین دوره بازگشایی سامانه فروش خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد. 


سوزوکی جیمنی؛ آفرودی خوش رنگ و لعاب

سوزوکی جیمنی سه در و پنج در، ماشین آفرودی جذاب ژاپنی که مدت کوتاهی است در بازار جهانی معرفی شده، حالا توسط شرکت راساموتور به ایران آمده است.پدال درباره ظاهر این خودرو نوشته است؛ استایل مکعبی مشابه بنز G کلاس، قابلیت‌های جذاب آفرودی و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب باعث شده تا برای جیمنی کیت‌های فیس G کلاس نیز ساخته شود!

محبوبیت جیمنی به حدی رسیده که کارشناسان صنعت خودرو آن را احیاگر برند سوزوکی پس از انتقال سهامش به هند می‌دانند.البته که برخی محصولات سوزوکی در هند مونتاژ می‌شوند. این خودرو در دو تیپ ۳ و ۵ در، با قیمت حدود ۲ تا 2/5 میلیارد تومان به‌زودی در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.باک سوخت جیمنی 3 و 5 در، ظرفیتی برابر با  40 لیتر دارد.

 

پیشرانه 1/5 لیتری تنفس طبیعی جیمنی با کد فنی K15b قادر است ۱۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT یا ۵ سرعته دستی، خروجی‌های موتور را به چرخ‌های جلو و عقب می‌رساند. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر‌ساعت این شاسی‌بلند آفرودی حدود ۱۵ تا 15/5 ثانیه است و می‌تواند مصرف سوخت بهینه 8/6 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

 

از مهم‌ترین آپشن‌ها و امکانات این خودرو می‌توان فرمان کمکی برقی، ۶ ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، مولتی‌مدیا، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، قفل دیفرانسیل، سیستم دو دیفرانسیل All Grip pro، شیب‌سنج، چراغ‌شور، سیستم پایش فشار تایر TPMS، خروجی ۱۲ ولت، سنسور نور و … اشاره کرد.این آفرودی خوش آب و رنگ، واقعا آپشن‌های خاص و عجیبی ندارد اما واقعا در بین خودروهای آفرودی جذابیتی دارد که طرح کلاسیک داخلش را هم می‌پوشاند.


گرند ویتارای محبوب شناخته شده

سوزوکی گرند ویتارا، به گوش ایرانیان نامی ‌آشناست و نسخه قدیمی این خودرو در ایران وجود داشت. این محصول در نسل اول با نام سوزوکی ویتارا عرضه شد و در نسل دوم و سوم نام آن به گرند ویتارا تغییر پیدا کرد و نسخه‌ای ویژه از نسل چهارم آن در بازار هند رونمایی شد که همان گرند ویتارای فعلی به شمار می‌رود که توسط راسا موتور به بازار ایران راه پیدا کرده است. سوزوکی گرند ویتارای وارداتی قرار است با یک موتور 1/5 لیتری تنفس طبیعی با کد K15C و یک موتور برقی کوچک ۱۲ ولتی عرضه شود.

 

به این ترتیب ویتارایی که قرار است به ایران بیاید مجهز به پیشرانه هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid خواهد بود. این دو موتور الکتریکی و بنزینی در مجموع می‌توانند ۱۰۲ اسب بخار توان و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته AT به محور جلو ‌ یا هر دو محور ویتارا تحویل دهند. فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ۶ ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی BA، استارت دکمه‌ای، مولتی‌مدیا ۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب

 

سنسور باران، سیستم تهویه خودکار، GPS، ورود بدون کلید، شارژر وایرلس، آینه‌های تاشوی برقی، سیستم EGR، دنده پشت فرمان، کامپیوتر سفری، ۴ حالت رانندگی، سنسور نور، هدآپ، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و خروجی dual vvt، استفاده از دو انژکتور برای هر سیلندر dualjet، سیستم پایش فشار تایرTPMS، آینه وسط الکتروکرومیک و سقف پانوراما باز شونده از امکانات و آپشن‌های ویتارا وارداتی هستند. قیمت این کراس‌اوور با توجه به قرار گرفتن در گروه خودروهای هیبریدی، در محدوده یک میلیارد و ۷۰۰ تا ۲ میلیارد تومان است.(تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی کمتر از بنزینی است در نتیجه در قیمت محصولات‌شان نیز تاثیرگذار است.)


سوزوکی فرانکس مناسب تردد شهری

سوزوکی فرانکس یکی از کراس‌اوورهای وارداتی راسا موتور است که در مقایسه با جیمنی و ویتارا، برای مصارف شهری مناسب‌تر است. سوزوکی فرانکس نیز مانند دیگر وارداتی‌های سوزوکی قرار است با یک موتور 1/5 لیتری تنفس طبیعی با کد K15C و یک موتور برقی ۱۲ ولتی عرضه شود. از این رو فرانکس نیز مجهز به پیشرانه هیبرید خفیف یا Mild-Hybrid خواهد بود.


این دو موتور می‌توانند ۱۰۲ اسب بخار توان و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته AT به چرخ‌های جلوی خودرو برسانند. توجه داشته باشید که دقیقاً از همین مشخصات فنی فرانکس برای ویتارا وارداتی نیز استفاده شده با این تفاوت که ویتارا در نسخه دو دیفرانسیل نیز عرضه خواهد شد. قیمت جهانی فرانکس کمتر از ویتارا است و همین موجب شده تا در بازه یک میلیارد و ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ارزش‌گذاری شود.


 

کدخبر: ۵۵۴۳۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر