کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۸۶
تاریخ خبر:

این بار سخنگوی دولت وعده می‌دهد

این بار سخنگوی دولت وعده می‌دهد

خودروهای مناطق آزاد، پلاک ملی دریافت می‌کنند.

روزنامه هفت صبح، ‌سارا غضنفری| حوزه خودرو مانند گستره ذهن بی‌انتهاست، هرکسی درباره آن وعده بعید‌ و نظری می‌دهد. ایرادی هم ندارد وقتی وعده‌ها عملی نمی‌شود لااقل مانند گستره ذهن می‌توان رویابافی کرد. حالا نوبتی هم باشد، نوبت سخنگوی دولت است. بهادری جهرمی درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای نو و دست‌دوم گفت:

 

«آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم نهایی شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.» یعنی ما آنقدر وعده نهایی شدن واردات خودروی دست‌دوم را شنیده‌ایم که دیگر همه‌اش را از حفظ هستیم و هی این سوال در ذهن‌مان پیش می‌آید؛ مگر واجب است طرحی که از عهده عملی کردنش برنمی‌آییم، تبدیل به قانون کنیم که مجبور بشویم هر روز ابلاغ آن را عقب بیندازیم!

 

علی بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودروهای نو و مناطق آزاد گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد نهایی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.در مرحله اول از واردات خودروهای کارکرده، امکان واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی را فراهم کرده‌ایم و آیین‌نامه آن تصویب شده است و خو‌دروهایی که واردات آنها ممنوع نبوده امکان واردات آنها فراهم می‌شود.

 

به گفته جهرمی، واردات خودروهای نو هم اصلاحاتی داشت و تسهیل‌هایی برای بخش ارزی آن صورت گرفت، عموما به سمت تسهیل واردات خودروهای برقی و هیبریدی و خودروهای عمومی متمایل شده است. استانداردها و مقررات فنی به‌روز‌رسانی شده، فرآیندها هم امکان سرعت‌بخشی به واردات را دریافت کرده‌اند که امیدواریم نیاز خودرو را جوابگو باشد.

 

با اولویت‌دهی ارزی با تدابیر بانک مرکزی امیدواریم شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم. سخنگوی دولت در زمینه تامین خودروهای عمومی درون‌شهری گفت: بر‌اساس برنامه زمان‌بندی ۲ هزار اتوبوس برقی درون شهری برای شهرداری تهران از چین خریداری می‌شود که دولت در تامین ارز آن همکاری با شهرداری را دارد؛

 

علاوه برآن امکان تولید داخل ۴ هزار اتوبوس برقی هم وجود دارد، در حوزه درون‌شهری تاکسی‌های برقی هم از طریق واردات و تولید داخل در دستور کار است. ایستگاه‌های شارژ برق نصب شده و منابع ارزی خودرو‌های برقی با همکاری شهرداری و صمت و بانک ‌مرکزی تامین می‌شود. در حوزه برون‌شهری نیز اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس پیش‌بینی لازم برای تامین ناوگان اندیشیده شده است.

 

‌ جناب سخنگوی دولت، شما و تیم متبوع‌تان حالا که به همه جوانب امر اندیشیده‌اید، می‌شود بگویید قرار است در این وضعیت اسفناک هوای تهران‌ چقدر برای تولید برق، مازوت سوزانده شود که مثلا خودروی پاک داشته باشیم؟

 

با تابستانی که همیشه قطعی برق داریم چطوری قرار است ماجرای شارژ خودروی برقی مدیریت شود؟ اجازه دهید ما در همان پیچ سختِ ‌درخواست وعده بعید ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروی دست‌دوم باقی بمانیم. باقی بقای‌تان.

 

کدخبر: ۵۵۲۴۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر