کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۴۰
تاریخ خبر:

سهند یا فیس‌لیفت ساینا

سهند یا فیس‌لیفت ساینا

ماشین جدید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

روزنامه هفت صبح| در روزگاری که قیمت خودرو سر به فلک کشیده و بر اثر تصمیمات غلط هر روز شاهد افزایش بیشتر قیمت‌ها هستیم؛ باید خودرویی هم در بازار باشد که لااقل از لحاظ قیمتی همه اقشار جامعه بتوانند آن را تهیه کنند.

2

محصولات سایپا از لحاظ قیمتی تقریبا در همین محدوده که درباره آن سخن گفتیم، قرار می‌گیرند. البته انتظار آپشن‌های عجیبی از این خودروها را نداشته باشید؛ درواقع آنها خودروهایی ساده با قیمتی نزدیک به قشر متوسط جامعه هستند که بتوانند به‌راحتی آنها را تهیه کنند.

 

حالا که سهند تقریبا در آستانه ورود رسمی به بازار است، بد نیست مشخصات آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. در واقع سهند همان فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود که در بعضی موارد شاهد تغییراتی بوده‌ایم. 

 

طراحی ظاهری سایپا سهند 
طراحی این خودرو نسبت به سایر اتومبیل‌های تولید شده در ساپیا به‌روزتر است. به خصوص در نمای جلو که طراحی این اتومبیل به زیبایی صورت گرفته است. همچنین نمای داخلی این اتومبیل از یک طراحی بهتری نسبت به ساینا برخوردار است.

5

اما در نمای کناری و عقب تغییرات خیلی چشمگیر نیست و جا داشت که تغییرات بهتری صورت بگیرد. سایپا سهند دارای یک جلوپنجره بزرگ با لوگوی پارس خودرو است که از دو طرف توسط چراغ‌های روزانه LED و مه‌شکن‌های دایره‌ای همراهی می‌شود. درپوش موتور نیز دارای حجم‌پردازی‌ها و چین‌خوردگی‌های جذابی است که جلوه اسپرت و عضلانی‌تری به خودرو می‌دهد.

 

 داخل کابین سایپا سهند 
سایپا سهند دارای یک کابین جدید با طراحی زیباتر از ساینا است که از داشبورد جدید، فرمان دی‌کات، تهویه نیمه‌اتومات، صندلی‌های چهار حالته، دو ایربگ، تریم داخلی دو رنگ، کنترل کشش و پایداری و کنترل حرکت در سربالایی برخوردار است. صفحه کیلومترشمار نیز از عقربه‌های مکانیکی با حالت قرینه استفاده می‌کند.

3


مشخصات فنی سهند 
این خودرو از موتور M15GSI بهره می‌برد که یک موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی‌سی است. این موتور با فناوری VVT، می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور نسخه بهینه شده موتور پراید است که در خودروهای دیگری مثل تیبا، ساینا و اطلس نیز استفاده شده است.

 

ابعاد خودرو 
پلتفرم سایپا سهند همان پلتفرم x200 سایپا است که بر‌اساس پلتفرم تیبا و ساینا طراحی شده‌است. این پلتفرم یک پلتفرم کامپکت کوچک است که از ادغام چند پلتفرم سایز B توسط سایپا پدید آمده ‌است. این پلتفرم دارای فاصله بین محورهای ۲۴۱۰ میلی‌متر، درازای ۴۱۰۵ میلی‌متر، پهنای ۱۶۴۱ میلی‌متر و بلندی ۱۴۸۴ میلی‌متر است. وزن خالص سایپا سهند نیز ۱۲۲۰ کیلوگرم است که نسبت به ساینا ۱۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده ‌. گمانه‌زنی‌ها‌ درباره قیمت این محصول حدود 400 میلیون تومان است.

 

کدخبر: ۵۵۲۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر