کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۷۸
تاریخ خبر:

تراژدی در فاریاب

تراژدی در فاریاب

قتل 12 نفر از اعضای خانواده توسط معلم جوان 22ساله

روزنامه هفت صبح| ‌دیروز  خبر قتل 12 نفر از اعضای یک خانواده در شهرستان فاریاب واقع در جنوب کرمان در صدر اخبار حوادث قرار گرفت. کمی بعد تصویر پسری جوان در فضای مجازی منتشر شد با چهره‌ای ساده که زیر عکس نوشته شده بود قاتل و انگار هیچ‌کس باورش نمی‌شد این چهره آرام، سر صبح 12 نفر از اعضای خانواده‌اش را به گلوله بسته باشد.

 

حکایت قتل‌عام عجیب آقا معلمی که در روستاهای اطراف فاریاب ساکن بود به این شرح است: ساعت 4 صبح روز شنبه 28 بهمن ماه امسال در یکی از محله‌های شهرستان فاریاب واقع در جنوب استان کرمان،‌ صدای شلیک‌های بی‌امان و فریاد امدادخواهی در هم پیچید.

 

همین کافی بود تا خواب از چشمان اهالی آن محله رخت بربندد و در عرض چند دقیقه در خیابان ولوله برپا شود. صدای شلیک و فریاد که باعث چنین وحشتی شده بود از خانه مردی بلند می‌شد که در همان محل صاحب یک سوپرمارکت بود.

 

اهالی خیلی سریع موضوع را به اطلاع مرکز فوریت‌های پلیس رساندند و زمانی که ماموران پلیس از راه رسیدند پسر 22 ساله این خانواده در حالی که یک اسلحه کلاشینکف در دست داشت و جنایت هولناکی را رقم زده بود از خانه پدری خود بیرون جست و پا به فرار گذاشت.

 

وقتی همسایه‌ها وارد خانه محل وقوع حادثه شدند با صحنه وحشتناکی مواجه شدند. همه خانه غرق در خون بود و اجساد اهالی خانه در گوشه و کنار افتاده بود که به ضرب اصابت گلوله جان خود را از دست داده بودند.

 

اما جنایت‌های هولناک این مرد جوان به همین جا ختم نشد. او بعد از اینکه در خانه پدری خود اقدام به تیراندازی کرد به سمت خانه یکی از برادران ناتنی‌اش واقع در روستای«مزرعه» از توابع فاریاب رفت و آنجا هم دست به جنایتی دیگر زد.

 

او بعد از کشتن برادر خود و همسرش و نوزاد آنها در روستای «مزرعه» این‌بار راهی روستای «امام ادوری» شده و به خانه یکی دیگر از برادران خود رفت و باز هم شلیک‌های بی‌امان خود را نثار برادر دیگر خود و همسرش کرد.

 

در این حادثه 12 نفر با شلیک‌های مرگبار این مرد به قتل رسیدند و در خانه صاحب سوپرمارکت حمام خون به راه افتاده بود.  پدر و مادر، دو خواهر، دو برادر اصلی که در واقع یکی از آنها دوقلوی قاتل بود و برادرزاده‌ها و برادران ناتنی توسط او به قتل رسیدند.

 

قاتل بعد از این جنایت های  خونین پا به فرار گذاشت و عملیات تعقیب و گریز برای دستگیری او آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی بعد از وقوع این جنایت نیروهای پلیس آگاهی استان کرمان برای یافتن ردی از قاتل شروع به کار کردند و در کمتر از یک ساعت از وقوع جنایت، خودروی قاتل را در نزدیکی فاریاب در محلی به نام «دشت دق دمیل» شناسایی کردند و او تحت تعقیب قرار گرفت.

 

مرد جنایتکار 22 ساله از فاریاب به سمت جاده‌های خارج از شهر حرکت کرد و بی‌توجه به اخطارهای پلیس و دستور ایست به حرکت خود ادامه داد. با توجه به اینکه قاتل مسلح بود ، زمانی که او به نزدیکی یکی از روستاهای کهنوج به نام «مهروئیه» رسید، ‌ماموران پلیس برای متوقف کردن او ناچار به تیراندازی شدند که در جریان تیراندازی ماموران پلیس یک گلوله به قاتل اصابت کرد و سبب مرگ او شد. یک قبضه سلاح کلاشینکف،چند تیغه خشاب و مقادیری مهمات از قاتل کشف شد.

 

انگیزه قاتل چه بود؟ 
شهرستان فاریاب در شوک عظیمی فرو رفته است. روز شنبه کسبه و اهالی سیاهپوش عزای همشهریان خود شده‌اند و صحبت از مقتولان در میان مردم و حتی در فضای مجازی داغ است.  یکی از مقتولان در یکی از مدارس فاریاب معلم بوده است.

 

همکار او به خبرنگار ما می‌گوید:«اینطور که ما شنیده‌ایم اختلاف همکارم با برادرش که منجر به این جنایت هولناک شد به خاطر دعوا بر سر مسائل ملکی و ارث و میراث بوده است. قاتل که 22 سال داشت نیز معلم بود و ساکن روستایی دور از فاریاب بود.»

 

یکی از همسایه‌های خانه پدری قاتل نیز در مورد این خانواده می‌گوید:«پدر قاتل که در این حادثه فوت شد، ‌صاحب یک سوپرمارکت در فاریاب بود. برادران او نیز مغازه‌دار و کشاورز بودند. قاتل به همراه مادر خود و دو برادرش در روستای «زهکلوت» زندگی می‌کردند و چند باری به فاریاب آمده و با پدر خود بگومگو کرده بود.

 

شنیده بودیم که اختلاف آنها به خاطر تقسیم اموال پدری میان برادران بود و قاتل گفته بود که پدرش مساوات را در میان او و برادران ناتنی‌اش رعایت نکرده است. وقتی هم از صحبت با پدر و برادران خود نتیجه نگرفت دست به چنین جنایتی زد.» گفته می‌شود در هنگام قتل مادر قاتل در خانه پدر مقتول بوده است و به هرماه برادران خودش آنها را کشته است.

 

یکی دیگر از اهالی اما صحبت از موضوعی ریشه‌دار و قدیمی می‌کند که صحبت‌های او تا اظهارنظر قطعی ماموران انتظامی و قضایی تایید یا تکذیب نمی‌شود. این فرد به خبرنگار ما گفت: «حدود 12سال قبل قاتل به همراه خواهر و دو برادرش در منزل پدری خود در فاریاب زندگی می‌کردند.

 

این خانواده از اقوام بلوچ هستند و آن زمان خواهر جوان قاتل ناپدید شد که شایعاتی درباره مرگ مشکوک او وجود دارد. طبق گفته‌ها سالیان قبل خواهر مقتول به همراه یک پسر فرار می‌کند و پدرش که روی مسائل ناموسی حساس بوده خواهر را کشته و او را در مزرعه دفن می‌کند. پلیس او را دستگیر کرده و بعد از مدتی آزاد می‌شود.»

 

این منبع آگاه می‌گوید:« متهم به قتل خواهران و برادران و پدر و مادرش، جوانی بسیار آرام بوده به هیچ وجه اهل مصرف مواد مخدر و الکل نبوده و اصلا دعوا نمی‌کرده است و به تازگی نیز با دخترخاله خودش عقد کرده بوده است.

 

البته که با خانواده بحث و اختلافات زیادی داشته و در این ماجرا حتی برادرزاده‌های کوچک خود را نیز کشته است. نامادری او یعنی همسر دوم پدرش نیز چند گلوله خورده و در بیمارستان بستری است.» این فرد می‌گوید همه در دوست و همسایه و فامیل شوکه هستیم که چرا این جوان چنین اقدام عجیبی انجام داده است! 

 

رسیدگی به این پرونده برای طی روال قانونی در دستور کار مقام قضایی است.


 

کدخبر: ۵۵۳۸۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر