کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۱۷
تاریخ خبر:

نیمه شب خونین آبادان

نیمه شب خونین آبادان

قتل‌عام چهار عضو خانواده رستوران‌دار معروف به دلیل اختلافات مالی.

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ علیزاده| عقربه‌های ساعت فقط 10دقیقه از نیمه شب پنجشنبه 14 دی ماه امسال گذشته بود که اهالی محله ذوالفقاری در آبادان (مرکز شهر) با صدای شلیک‌های پی در پی وحشت‌زده به خیابان آمدند.

 

در حالی که در خانه صاحب رستوران معروف آبادان به‌نام باباطاهر در منطقه امیریه باز بود و صدای فریاد دو نوجوان از آنجا به گوش می‌رسید؛ همسایه‌ها وارد حیاط خانه شده و وقتی به هال خانه رسیدند پیکرهای بی‌جان یا نیمه جان 6 نفر از اعضای خانواده (صاحب رستوران باباطاهر، طاهر رزمی حدود 50ساله به همراه همسر 40ساله‌اش، پدر زن و مادرزن صاحب رستوران، پسر 16ساله‌شان و خواهرزن 35ساله‌اش) غرق در خون روی زمین افتاده بودند که در بین کشته‌ها پدر و مادرزن، خواهرزن و پسر 16 ساله صاحب رستوران باباطاهر به چشم می‌خوردند.

 

چهار نفر از افرادی که هدف تیراندازی قرار گرفته بودند در دم جان خود را از دست داده و صاحب رستوران و همسرش با حال وخیم به بیمارستان منتقل شدند. این در حالی است که همسایه‌های این خانواده با پیگیری از حال زن صاحب رستوران متوجه شده‌اند که او برای تخلیه احتمالی چشمش به بیمارستان اهواز منتقل شده و البته سطح هوشیاری به شدت پایینی دارد.

 

گفته‌های شاهدان عینی ماجرا 
یکی از همسایه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار هفت‌صبح گفت:«حادثه تیراندازی در خانه همسایه ما اتفاق افتاده که صاحب یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های شهر آبادان در همین محله به نام رستوران باباطاهر است.

 

الان صاحب رستوران و همسرش به بیمارستان منتقل شده‌اند اما پسر 16ساله آنها، به همراه پدر و مادر و خواهر خانمش جان خود را از دست داده‌اند. آنها اصالتا اهل تبریز هستند و سال‌ها قبل به آبادان مهاجرت کرده و در اینجا رستوران باز کردند. این رستوران متعلق به آقای رزمی و باجناق اوست.» البته در گزارش‌های رسمی از اختلاف خود صاحب رستوران با شریکش و تشکیل جلسه دادگاه در روز چهارشنبه 13 دی ماه نقل شده است.

 

 ماجرا چه بود؟ 
صاحب رستوران باباطاهر در بیمارستان موضوع را برای پلیس شرح داد. مشخص شد که او چند سال قبل با شراکت باجناق خود رستورانی در آبادان راه‌اندازی کرد. تا اینکه از چند سال قبل، باجناق او وارد کارهای بازرگانی شده و با فردی که عامل جنایت است شریک شد.

 

باجناق و شریکش در جریان کار با یکدیگر به اختلافات مالی  برخوردند که کار به شکایت باجناق از شریکش کشیده شد و در نهایت دادگاه شریک او را محکوم کرد. البته یک منبع آگاه دیگر می‌گوید اختلاف مالی و ناموسی توامان در میان بوده است.

 

تهدید به مرگ 
گفته می‌شود که شریک باجناق بعد از محکوم شدن در دادگاه به حدی عصبانی شده بود که باجناق را تهدید به مرگ کرد. اما بعد از آن باجناق صاحب رستوران برای انجام کارهای بازرگانی خود به کشور ترکیه سفر کرد و حتی در شب حادثه هم هنوز در کشور ترکیه بود.

 

تا اینکه شب حادثه شریک باجناق از چند ساعت قبل در مقابل خانه آقای رزمی منتظر ماند و در فرصتی مناسب وارد خانه شده و نقشه خود را عملی کرد. بالاخره در ساعت‌های پایانی شب صاحب رستوران به خانه خود  آمد و این در حالی بود که خواهرزن و فرزندانش به همراه پدر و مادر همسرش در خانه‌شان مهمان بودند.

 

وقتی کرکره فلزی پارکینگ بالا رفت و صاحب رستوران در حال ورود به خانه‌اش بود، شریک باجناق به همراه همدستش به صاحب رستوران نزدیک شده و با تهدید اسلحه وارد خانه او شدند. مرد مسلح یک راست سراغ همسر شریک خود یعنی خواهرزن صاحب رستوران رفت و اسلحه ساچمه‌ای را روی سر او گذاشت.

 

سپس از او خواست که شماره همسرش را بگیرد تا تلفنی با او صحبت کند. خواهرزن هم با همسرش تماس گرفت و صدای گوشی را روی پخش گذاشت. مرد مسلح با خونسردی شروع به صحبت با شریک سابق خود کرد و گفت به تو گفته بودم که برای انتقام سراغت می‌آیم!

 

حالا اینجا هستم و اسلحه من روی شقیقه همسر توست! صدای مرد جوان از پشت خط به شدت مضطرب و پریشان شده بود و می‌دانست که از فرسنگ‌ها دورتر کاری از دستش بر نمی‌آید. فقط دیوانه‌وار فریاد می‌زد و بد و بیراه می‌گفت اما ناگهان مرد جنایتکار ماشه را چکاند و تیر خلاص را در سر زن جوان خالی کرد.

 

پدر و مادر زن جوان که شاهد صحنه قتل فرزند خود بودند به شدت بی‌تابی می‌کردند که قاتل با شلیک گلوله آنها را نیز از پای درآورد. سپس به سمت صاحبخانه و همسر او نیز شلیک کرد. در همین حال فرزند 16ساله آقای باباطاهر که می‌خواست برای کمک به پدر و مادرش جلو بیاید طعمه قاتل شد.

 

صاحب رستوران در اظهارات خود بیان داشت:«در حالت نیمه بیهوشی می‌دیدم که قاتل سر پسرم را گرفته و پسرم التماس می‌کرد و می‌گفت من را نکش!» اما مرد جنایتکار بی‌اعتنا به التماس‌های پسر نوجوان او را نیز از پای درآورد. متهمان در حال حاضر متواری بوده و تلاش برای پیدا کردن ردی از آنها در دستور کار قضایی قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۵۲۳۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر