کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۸۸
تاریخ خبر:

واقعا می‌خواهید S۲۴ بخرید؟

واقعا می‌خواهید S24 بخرید؟

پاسخ به تمام سوالات و ابهامات درباره خانواده جدید گلکسی.

روزنامه هفت صبح، گروه بازار|  گلکسی S24 تنها دو روز پس از رونمایی رسمی به ایران رسیده و اگر خیلی کشته‌مرده این گوشی باشید می‌توانید همین حالا آن را بخرید. فروشگاه‌های اینترنتی زودتر از بقیه مدل‌های مختلف S24 را برای فروش گذاشته‌اند و گوشی‌بازها فوری سفارشات خود را ثبت کردند. در حال حاضر مدل‌های S24 اولترا در دو نسخه 256 گیگابایت و 512 گیگابایت و با قیمت 74 تا 85 میلیون تومان در دسترس هستند.


گلکسی S24 پلاس با تنوع رنگ نسبتا بالا و حافظه داخلی 256 گیگابایت و قیمت 58 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود و گلکسی S24 را با ظرفیت 256 گیگابایت، به قیمت 52 میلیون و 500 هزار تومان در بازار پیدا می‌کنید. خانواده S24 اولین گوشی‌هایی هستند که به هوش‌مصنوعی مجهز شده‌اند. یکی از موارد دیگری که این برند کره‌ای روی آن مانور می‌دهد، قابلیت به‌روزرسانی این سری از موبایل‌هایش به مدت هفت سال است.


سامسونگ روی زوم گوشی هم شرط بسته و یک دوربین با رزولوشن 200 برای آنها در نظر گرفته است. البته روی کاغذ دوربین‌ها ظاهرا تفاوت چشمگیری با خانواده S23 ندارند با این حال به‌خاطر زوم و کیفیت بهتر در نور کم باعث شده طرفداران سامسونگ پز دوربین را از همین حالا به بقیه بدهند. اینجا به چند سوال اساسی که خریداران گوشی‌های خانواده S24 دارند، پاسخ داده‌ایم.

 

‌ آیا خانواده S24 رجیستر می‌شوند؟ 
شایعه رجیستر شدن یا نشدن گوشی‌های خانواده‌ S24 از زمانی راه افتاد که دو گوشی آیفون 14 و آیفون 15 در ایران رجیستر نشده و خریدارانشان با هزار و یک مشکل بر سر آنتن‌دهی مواجه شدند. در مورد گوشی جدید سامسونگ هم شایعاتی وجود داشت. از روزی که مشخص شد S24 در بهمن‌ماه رونمایی می‌شود و حرف‌هایی در مورد قیمت این مدل‌ها زده شد، انتظار می‌رفت رجیستر شدن آن با اما و اگرهایی  در داخل ایران روبه‌رو شود.


اساسا در کشور ما گوشی‌های بالای 600 دلار لوکس محسوب می‌شوند و همین موضوع، کسانی که منتظر S24 با قیمت بالای هزار دلار بودند را نگران می‌کرد. اما روز شنبه خبر خوب این بود که جدیدترین گوشی سامسونگ با سرعت برق خودش را به ایران رسانده و تنها پس از گذشت کمتر از یک هفته از آنپکد شدن ‌و در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.


وقتی پای نسخه‌های مختلف S24 به فروشگاه‌های مشهور و معتبر باز شده یعنی مشکل رجیستری از همین حالا دیگر وجود ندارد و شما می‌توانید هر کدام از مدل‌های این خانواده سامسونگ را با قیمت‌های تعیین شده در بازار ایران تهیه کنید. دو موبایل آیفون 14 و 15،‌ که یکی از آنها بیش از یک‌سال است در بازار به صورت زیر میزی و غیرقانونی فروخته می‌شود و دیگری از تابستان تاکنون وضعیت مشابهی داشته، اوضاع با شرکت کره‌ای سامسونگ خوب است و رسما و قانونا بدون نگرانی از پریدن آنتن و هدر رفتن ده‌ها میلیون تومان از پول نازنین‌تان می‌توانید برای خرید گوشی‌های خانواده S24 به بازار بروید.

 
قیمت گوشی‌های خانواده S24 چقدر است؟ 
خرید گوشی گلکسی S24 سامسونگ در بازار آمریکا حداقل ۷۹۹ دلار هزینه دارد. یعنی قیمت آن در بازار جهانی کمی بیش از 40 میلیون تومان است. نسخه 256 گیگابایت این گوشی با قیمت 860 دلار فروش می‌رود که به تومان، 46 میلیون و 270 هزار تومان خواهد بود. هرچه فضای ذخیره‌سازی بیشتری بخواهید، این قیمت افزایش پیدا می‌کند. S24 پلاس با قیمت پایه‌ ۹۹۹ دلار روانه‌ بازار جهان شده است که به پول ما و با دلار 53 هزار و 800 تومانی حدودا 53میلیون و 786 هزار تومان تمام می‌شود.

 

این مدل نسخه 128 گیگابایت ندارد و شما مستقیما باید سراغ نسخه 256 گیگابایتش بروید. نسخه 512 گیگابایتی ازS24 پلاس با قیمت هزار و 99دلار عرضه می‌شود که اگر بخواهیم چرتکه بیندازیم، متوجه می‌شویم قیمتش به نزدیک 56میلیون و 200 هزار می‌رسد. سامسونگ S24 اولترا پرچم‌دار گوشی‌های سامسونگ است و از همه گران‌تر عرضه می‌شود. مدلی که ظرفیت داخلی آن 256 گیگابایت است،‌ هزار و 299 دلار عرضه شده. به پول ما این مبلغ 70 میلیون تومان می‌شود.

 

این موبایل را با حافظه داخلی 512 گیگابایت در جهان به قیمت نزدیک به 79 میلیون تومان فروش خواهد رفت. مدل یک ترابایتی دیگر غول مرحله آخر به حساب می‌آید و در خارج از ایران قیمت دلاری آن هزار و 549 دلار می‌شود که به تومان باید روی حدودا 83 میلیون و 400 هزار تومان حساب کرد. اما همین حالا در بازار ایران می‌شود برخی از این نسخه‌ها را با تفاوت قیمت نسبتا کمی از قیمت عرضه شده در جهان پیدا کرد.

 

مثلا گلکسی S24 دو سیمکارته با حافظه داخلی 256 گیگابایت، 52 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که حدودا هشت میلیون گران‌تر از قیمت اصلی به حساب می‌آید. یکی دیگر از مدل‌های خانواده گوشی‌های جدید سامسونگ که می‌توانید سفارش دهید،‌ S24 پلاس است که با ظرفیت 256 گیگابابیت 58 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. برای خرید گلکسی S24 اولترا 256 گیگابایت باید 73میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید و به این گوشی با ظرفیت 512 گیگابایت، 85 میلیون و 400 هزار تومان پول بدهید.

 

ماجرای هدیه گلکسی بادز 2 پرو چیست؟ 
برخی از فروشگاه‌های اینترنت که همین دیروز اقدام به فروش نسخه‌های جدید از خانواده S24 کرده‌اند، آن را به همراه یک گلکسی بادز 2 پرو که هدفون بی‌سیم مختص سامسونگ است عرضه می‌کنند. گلکسی بادزها کمی ازنظر شکل و شمایل به آیپدهای آیفون شبیه هستند. اما عموما قیمت کمتری دارند. گلکسی بادز 2 پرو گران‌ترین نمونه در بازار ایران است. اما رنگی که برای قرار گرفتن در کنار S24 اولترا 256 گیگابایتی با قیمت 73 میلیون و 500 هزار تومان انتخاب شده، ارزان‌ترین رنگ آن است که پنج میلیون و 130 هزار تومان فروخته می‌شود.


البته رنگ یاسی، از نظر ظاهر زیبایی خودش را دارد. اگر نگاهی به میزان رضایت خریداران بیندازید متوجه می‌شوید که آنها از باتری قوی گلکسی بادز 2 پرو تعریف می‌کنند و می‌گویند این مدل به‌خاطر اینکه از گوش نمی‌افتد ایده‌آل است. ازآنجایی که این هدفون بی‌سیم صدای اطراف را سانسور می‌کند،‌ تعداد خریدارانی که از آن راضی هستند زیاد است. اما یکی از ایراداتی که به این محصول گرفته می‌شود، حساس بودن زیاد آن است که به راحتی با خوردن دست به دکمه خاموش و روشن صدا می‌تواند قطع یا وصل شود.


برخی هم معتقدند اگر صدای آن را زیاد کنید، اطرافیان می‌توانند صدا را بشنوند. سامسونگ به غیر از گلکسی بادز2 پرو دو مدل دیگر هم تولید کرده. مثلا بادز 2 نزدیک چهار میلیون قیمت دارد. این مدل از نظر ظاهری به پای مدل پرو نمی‌رسد و ظاهرا خیلی زود هم شارژ تمام می‌کند و در مقایسه با قیمت خیلی خریداران را راضی نکرده. مدل ارزان‌تر گلکسی بادز اف‌ای است که سه میلیون و 600 هزار تومان فروخته می‌شود و احتمالا ظاهرش توی ذوقتان خواهد زد. خریداران این مدل ارزان‌تر می‌گویند در هنگام استفاده احتمال اینکه هدفون از گوششان در بیاید و آسیب ببیند زیاد است.


کدام نسخه‌ S24 در ایران عرضه می‌شوند؟ 
در حال حاضر چهار نسخه از خانواده گلکسی S24 وارد بازار کشورمان شده. البته اگر همین حالا به فروشگاه نزدیک خانه سر بزنید، ممکن است شما را دعوت به صبوری کند. اما تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین محصول را موجود کرده‌اند. اگر کسی بخواهد سراغ نسخه اقتصادی این مدل برود، باید S24 معمولی را انتخاب کند که با ظرفیت 256 گیگابایت فروخته می‌شود. فعلا رنگ‌های مشکی، زرد، بنفش و خاکستری به بازار پا گذاشته‌اند.


هر کدام از این رنگ‌ها را که بخواهید، قیمتش 52 میلیون و 500 هزار تومان است. گلکسی S24 با ظرفیت 256 گیگابایت هم از دیگر موجودی‌های بازار ایران است که رنگ‌های مشکی و خاکستری و زرد و بنفش دارد و 58 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. از پرچمدار جدید سامسونگ که همه چشم‌ها فعلا به آن دوخته شده، دو نسخه وجود دارد. اولی 256 گیگابایت به حساب می‌آید که با سه رنگ مشکی و زرد و خاکستری عرضه شده و 73 میلیون و 500 هزار تومان فروش می‌رود و ایربادز هدیه هم در کنارش برایتان ارسال می‌شود.


مورد دوم مربوط به گوشی گلکسی S24 اولترا با ظرفیت داخلی 512 گیگابایت است که فقط رنگ مشکی دارد و 85 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. هنوز خبری از نسخه یک ترابایتی که احتمالا تبدیل به گران‌ترین گوشی سامسونگ شود، در بازار ایران نیست. بد نیست بدانید دو نسخه گلکسی S24 اولترا با وزن 233 گرمی خود، دارای یک قلم هم هستند که برای بسیاری از افراد می‌تواند یک تشویق‌کننده باشد چراکه هم کار با موبایل را راحت‌تر می‌کند و هم اگر کسی بخواهد با استفاده از موبایلش کار کند،‌ مشکل کمتری خواهد داشت.


آیا گوشی‌های خانواده‌ S24 ارزان می‌شوند؟ 
در حال حاضر موبایل‌هایی از خانواده S24 که در بازار ایران وجود دارند، با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی فروخته می‌شود. این قیمت به‌طور متوسط هشت میلیون تومان بالاتر است. خیلی از کاربران که آماده هستند تا موبایل نو بخرند سوال اصلی‌شان این است که آیا با کمی صبر ممکن است قیمت پایین‌تر بیاید؟ جواب به این سوال به مسائل مختلفی بستگی دارد. عموما گوشی‌های سامسونگ چند ماه بعد از تولید کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.


اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که به هر حال قیمت دلار ممکن است بالا برود و همزمان گوشی‌های S24 هم گران شوند. یکی از مسائلی که خریداران خودشان را با آن دلداری می‌دهند و می‌گویند حاضرند حداقل تا تابستان برای خرید گوشی سامسونگ صبر کنند، این است که آنها می‌گویند گوشی‌هایی که به ایران می‌رسد با درهم و لیر خریده می‌شوند و چون فروشندگان آن را فله‌ای و در تعداد زیاد می‌خرند، قیمت ریالی در ماه‌های پیش‌رو می‌تواند به طرز چشمگیری پایین بیاید.


اگر نظرات و سوالات برخی از این افراد را در سایت‌های فروش اینترنتی در نظر بگیرید، مشخص است که حتی بعضی توقع دارند S24 با ظرفیت داخلی 512 گیگابایت، در همین تابستان پیش‌رو به 50 میلیون تومان برسد. از آنجایی که قیمت اصلی 79میلیون تومان است بعید است ما شاهد یک کاهش قیمت 29میلیون تومانی در این بازار باشیم. به‌هرحال تورم لاجرم سراغ ما می‌آید و قیمت دلار هم ممکن است تغییراتی کند.


نمی‌شود انکار کرد که گوشی سامسونگ احتمالا وقتی هیجانات کمی کاهش پیدا کرد، ارزان‌تر از امروز فروخته خواهد شد اما بعید است یک سوم قیمت خود را از دست بدهد. البته حتی اگر این وعده ارزانی را در بوق و کرنا کنیم، باز هم گوشی‌بازهای طرفدار سامسونگ حاضرند هر چقدر که لازم است پول بدهند تا موبایل پرچم‌دار این برند زودتر از بقیه در جیبشان باشد.


ورود S24 چه تاثیری روی نسخه‌های قدیمی گذاشته؟ 
نو که بیاد به بازار کهنه می‌شه دل آزار برای موبایل هم معمولا صدق می‌کند. تازه‌ترین مدل گوشی‌های سامسونگ از خانواده S24 از راه رسیده و طبیعی است که نسخه‌های قدیمی یعنی خانواده S23 دیگر آن اهمیت سابق را در بازار موبایل ندارند. با این حال کاهش قیمت حداقل در روز نخست عرضه گوشی‌های جدید به بازار ایران آنقدرها چشمگیر نبوده است. مهم‌ترین موبایل از خانواده S23 را می‌توان S23 اولترا دانست.


نسخه‌ای که حافظه داخلی 256 گیگابایت دارد در روز معرفی S24 اولترا، قیمتش تا 47 میلیون و 600 هزار تومان پایین آمد. این مدل حوالی 50میلیون تومان در دی‌ماه فروخته می‌شد. اما در روزهای بعد نوسان قیمت دلار باعث شد تا باردیگر مقداری رشد داشته باشد. قیمت گوشی 512 گیگابایت از همین مدل همزمان با آنپکد از سوی سامسونگ به 57 میلیون و 800 هزار تومان رسید. این مدل گوشی حدودا یک ماه قبل 61میلیون و 900هزار تومان فروخته می‌شد. گلکسی S23 ساده و معمولی و کم‌هیاهو، به 40میلیون و 150هزار تومان رسیده است.


بالاترین قیمت برای این مدل گوشی در طول یک ماه گذشته 40میلیون و 900هزار تومان بوده. با این حساب می‌شود گفت عرضه S24 نتوانسته آنطور که انتظارش می‌رفت بازار را برای نسخه گلکسی S23 زیر و رو کند و کماکان این مدل به عنوان ارزان‌ترین نسخه خانواده، چندان از جایش تکان نخورده است. قیمتی که ما در موردش حرف زدیم مربوط به نسخه 256 گیگابایت است. واقعیت این است که نسخه‌های موجود در بازار ایران از خانواده S23 در حال حاضر چندان زیاد نیستند و همان انواعی که بالاترین فروش را دارند دربازار پیدا می‌شوند.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر