کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۹۲
تاریخ خبر:

کافی است آدم‌های خوبی باشید، خب؟

کافی است آدم‌های خوبی باشید، خب؟

درباره سرود ای ایران و شادمانی بیرانوند و مظلومیت سردار

روزنامه هفت صبح| یک:  ‌پوسترها و طرح‌هایی که بعد از پیروزی ایران بر ژاپن در فضای مجازی و در سایت‌های خبری منتشر شده نشان می‌دهند که ما آداب برنده شدن را و مختصات رجز خواندن را بلد نیستیم. یوزپلنگی که سامورایی را کشته و بر جسدش لگد زده است و یا یوزپلنگی که سامورایی را به نیش گرفته است! چه خبر است.

 

از کی ما این قدر خشن شدیم؟‌ یا آن آقای دروازه‌بان عزیز تیم ملی که شادی پس از پیروزی‌اش را با یک حرکت نمادین به نشانه بریدن سر رقیب جلوی دوربین به نمایش می‌گذارد. چه خبر است آقای بیرانوند. شما که یکی دو فصل نصفه و نیمه در اروپا توپ زده‌اید. می‌دانید که این اشارات و علامات چه بازخوردهای منفی تا حد محرومیت به دنبال خواهند داشت. این چه کاری‌ست آخر‌.

 

این حرکات و شوخی‌ها جدا از آنکه جلف است و بچگانه، ‌ممکن است عواقب سنگینی هم به دنبال داشته باشد. خدا را شکر که ژاپنی‌ها اهل شکایت و پیگیری و این‌طور چیزها نیستند. فکر کنم یک نوع آقای مهدی محمد نبی در فدراسیونشان کم دارند که دو روز مانده به بازی تیم ملی آن هم طبق برنامه‌ای که دو ماه قبل اعلام شده ناگهان اعتراض کند که زمان ریکاوری تیم ملی کم است

 

و لطفا بازی را عقب بیاندازید و حین تحویل این شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا خنده‌اش هم نگرفته باشد.  از نداشتن آداب پیروزی گفتم؛ این را هم اضافه کنم که در تصاویر شادی طرفداران ایرانی در مرکز قطر هیچ سرود و ترانه مشترکی زمزمه نمی‌شود و فقط صدای بوق است و ایران ایران گفتن. 

 

دو: رادیو داشت سرود ای ایران را پخش می‌کرد. بسیار هم خوب. از بس که سرود زیبایی است. گوینده  هم موفقیت ملی‌پوشان را متصل کرد به ایده‌هایی درباره لزوم شرکت در انتخابات. خیلی هم عالی. ایده قشنگی است. اما لطفا آدم‌های روراستی باشید.

 

منظورم شما مسئولان تبلیغات کشور است. آدم‌های خوبی باشید. صادق باشید. نه این‌که فکر کنید آخر سیاس بودن هستید‌ پس دم انتخابات سرود ای ایران پخش کنیم و در روزهای دیگر برای صحت و سندیت و توجیه جمله ابلهانه‌ای مثل «هرکسی اینجا را دوست ندارد از اینجا برود» آسمان و ریسمان ببافیم

 

(یادم است ما از آن خانم که گوینده این جمله بود انتقادی کردیم و یکی از بستگان ایشان زنگ زد و با صدایی که سعی می‌کرد نشانه‌های خصومت در آن آشکار باشد به ما گفت وقتی کامل آن برنامه را ندیده‌اید چرا اظهارنظر کرده‌اید. بعد ما رفتیم کامل آن برنامه را دیدیم و هیچ فرقی در برداشتمان ایجاد نشده بود) و یا  برای مقبول کردن این  جمله «کشور مال حزب‌اللهی‌هاست» صغرا کبراهای کم ارزش و سست بچینید. سیاس بودن بد نیست اما نباید در بلندمدت این ایده را جا بیاندازید که در ورای سیاس بودن ممکن است دو رو باشید. همین که سعی کنید آدم‌های خوبی باشید نصف ماجرا حل می‌شود. 

 

سه: همان‌طور که حدس می‌زدیم بازی ایران و ژاپن اختصاص به سردار داشت. او معمار پیروزی مقابل امارات هم بود و در بازی با سوریه هم پرتلاش‌ترین بازیکن تیم ایران بود که دوبار توپ‌هایش را مدافعان از روی خط دروازه بیرون آوردند. آزمون هیچ وقت نزد افکار عمومی شانس نداشته در حالی که همیشه با همه وجود برای تیم ملی بازی کرده و گل‌های حساس و پاس‌های زیبایش خیلی بیش از طارمی گره بازی‌های مهم تیم ملی را باز کرده است. زنده باشی سردار بازیگوش ایرانی. 

 

کدخبر: ۵۵۳۴۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر