کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۱۵۰
تاریخ خبر:

شب کم‌فروغ خریدهای جدید پرسپولیس و استقلال

روزنامه هفت صبح| هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی به اتمام رسید که هنوز تیم‌ها فرصت فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را دارند و زمان پایانِ کار نقل‌وانتقالات، پایان مرداد ماه اعلام شده است. البته که بسیاری از تیم‌های لیگ به فعالیت خود در بازار نقل‌وانتقالات پایان داده و بعید به نظر می‌رسد که در ۱۰ روز باقی‌مانده، نقل‌وانتقالات مهمی به‌ثبت برسد، به ویژه برای سرخابی‌های پایتخت که روزهای پرخبری را در بازار تابستانه پشت سر گذاشتند.

ریکاردو سا‌پینتو و یحیی گل‌محمدی در هفته نخست فصل جدید لیگ‌برتر به برخی از بازیکنان تازه‌وارد خود میدان دادند اما نه استقلال توانست در خانه طعم پیروزی را بچشد و نه سرخ‌پوشان پایتخت در اصفهان به ۳ امتیاز رسیدند تا هفته اول رقابت‌ها برای خریدهای جدید دو تیم که به میدان رفتند، با موفقیت به پایان نرسد.

روز معمولی خریدهای پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سعید صادقی بازیکنانی بودند که از ابتدا برای پرسپولیس به میدان رفتند. بیرانوند در اصفهان و در شرایطی که خطر جدی دروازه تیمش را تهدید نکرد، موفق به ثبت کلین‌شیت شد و گولسیانی هم نمایش متوسطی از خود نشان داد. او یک کارت زرد گرفت و یک بار هم با یک تکل به موقع ناجی دروازه تیمش شد. دانیال اسماعیلی‌فر، رفیعی و صادقی هم در تهدید و فروپاشی دروازه ذوب‌آهن ناکام بودند.

محمدمهدی احمدی دفاع چپ سرخ‌پوشان هم ۲۰ دقیقه برای تیمش به میدان رفت که نتوانست گره‌گشا باشد. با توجه به اینکه ذوب آهن بیش از ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره بود، انتظار می‌رفت هافبک‌های تکنیکی و خلاق پرسپولیس نمایش بهتری داشته باشند و کار را برای تیم‌شان دربیاورند اما این اتفاق رخ نداد. البته ترابی در نیمه اول یک پاس خوب به مهدی عبدی داد اما او قدر این توپ را ندانست و بهترین موقعیت پرسپولیس از دست رفت.

صادقی هم به نظر می‌رسید هنوز در ترکیب جا نیفتاده است. از او احتمالا در هفته‌های آینده نمایش‌های بهتری خواهیم دید. مرتضی پورعلی‌گنجی و یورگن لوکادیا بازیکنانی هستند که از آنها در ترکیب پرسپولیس رونمایی نشده و در هفته دوم احتمال حضورشان در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی برای دیدار با فولاد خوزستان وجود دارد.

خریدهای اصلی استقلال نبودند
ریکاردو ساپینتو در شرایطی برای اولین‌بار ترکیب استقلال را در لیگ ایران چینش کرد که همه خریدهای تابستانی خود را در اختیار نداشت. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت نام رضا میرزایی و سجاد شهباززاده را در ترکیب اصلی قرار داد که میرزایی نمایش نسبتاً خوبی از خود نشان داد. او مخصوصا در نیمه اول خوب کار کرد و در جدال با امید نورافکن موفق ظاهر شد اما شهباززاده ناکام در برآورده کردن انتظارات بود و به دلیل نمایش ضعیف تعویض شد.

پیمان بابایی دیگر خرید تابستانی استقلال هم در نیمه دوم به ترکیب تیمش اضافه شد اما حضور او هم نتوانست مانع شکست آبی‌ها در اولین گام از فصل جدید شود. هر چند او پر جنب و جوش‌تر از شهباززاده نشان داد اما فرصت زیادی نداشت. شاید اگر از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفت، تاثیرگذارتر ظاهر می‌شد و می‌توانست نتیجه بازی را هم تغییر دهد.

محمد حسینی، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری بازیکنانی بودند که دیدار با سپاهان با نظر سا‌پینتو به میدان نرفتند. ضمن آنکه هنوز مهدی قایدی، محمد محبی و کاوه رضایی مجوز بازی برای استقلال را ندارند و به نظر می‌رسد با صدور مجوز برای این سه بازیکن، ترکیب آبی‌ها برای انجام دیدار با ملوان دستخوش تغییرات مهمی شود و باید اولین گل استقلال در فصل جدید سهم کدام بازیکن خواهد شد.

خریدهای تابستانی موفق هفته اول کدام بازیکنان بودند؟
رامین رضاییان در اولین بازی خود با پیراهن سپاهان توانست در نقش گلزن بدرخشد تا یکی از چهره‌های موفق هفته نخست قلمداد شود. در کنار او، محمد علی‌نژاد دیگر خرید تابستانی طلایی‌پوشان اصفهانی در نقش گل‌ساز برای سپاهانی‌ها درخشید تا دومین ستاره موفقِ تیم تحت هدایت ژوزه مورایس باشد.

علی‌نژاد چهره انگشت‌نمای سپاهان در این بازی بود و ثابت کرد ارزش هزینه‌ای که برای او شده را دارد. رضا مهاجری هم با درخشش خریدهای تابستانی‌اش توانست در خانه به ۳ امتیاز ارزشمند برسد. چرا که پیمان رنجبری مهاجم فصل گذشته پیکان، یک گل و یک پاس‌گل برای نفت در دیدار با مس کرمان به‌ثبت رساند، رضا دهقانی وینگر سابق تراکتور آماری مشابه رنجبری داشت و هم برای تیمش گل زد و هم گل ساخت و امیرحسین کریمی هافبک پیشین پدیده مشهد هم با شلیکی دیدنی توپ را برای سومین‌بار وارد دروازه مس کرمان کرد تا نفتی‌ها با درخشش بازیکنان تازه‌وارد خود به ۳ امتیاز شیرین دست پیدا کنند.

لوسیانو پریرا ستاره برزیلی کهنه‌کار شاغل در فوتبال ایران هم در اولین حضورش در ترکیب مس رفسنجان درخشان بود و توانست با ضربه سر دیدنی خود، تیمش را از شکست نجات بدهد و گل تساوی مس را در مصاف با نساجی به‌ثمر برساند. ریکاردو آلوز خرید پرسروصدای تراکتور برای تقویت خط هافبک سرخ‌پوشان تبریزی هم سازنده تک گل شاگردان بردیف در مصاف با گل‌گهر سیرجان برای محمد عباس‌زاده بود.
البته تعداد زیادی از بازیکنان جدید تیم‌ها به دلایلی مثل ناآمادگی، مصدومیت، صادر نشدن آی‌تی‌سی و کارت بازی نتوانستند در هفته اول برای تیم‌های‌شان به میدان بروند و برای دیدن آنها باید منتظر هفته‌های آینده باشیم.

کدخبر: ۴۷۳۱۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر