کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۶۸۷
تاریخ خبر:

دردسرهای یحیی برای حفظ نایب قهرمانی

روزنامه هفت صبح | با اتفاقاتی که در تبریز افتاد، قطع بازی احتمالا از نظر جدولی کاملا به سود این تیم خواهد بود. روند بازی در یادگار امام به شکلی بود که به نظر می‌رسید بازی با تساوی به پایان خواهد رسید و با توجه به پیروزی سپاهان بر شهرخودرو، امروز پرسپولیس با ۵۵ یا حتی ۵۴ امتیاز در رده سوم جدول می‌ایستاد.

اما قطع بازی باعث می‌شود تا به احتمال زیاد بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شود و این تیم با ۵۷ امتیاز به رده دوم برگردد و در فاصله دو هفته تا پایان فصل، شانس بیشتری برای نایب‌قهرمانی داشته باشد اما واقعیت این است که همه چیز برای لغزش شاگردان یحیی گل‌محمدی آماده است.

دست خالی در خط حمله
اینکه پرسپولیس با ۳۸ گل زده دومین تیم گلزن لیگ بیست و یکم است، به معنای این نیست که تیم یحیی در خط حمله مشکلی ندارد. بهترین گلزن این تیم مهدی عبدی است که فقط ۷ گل زده و این در مقایسه با تیمی که در سال‌های نه‌چندان دور ۴ فصل متوالی، عنوان آقای گل لیگ برتر به مهاجمان این تیم می‌رسید، اصلا خوب نیست.

اما مشکل یحیی در دو هفته باقی مانده خیلی بیشتر از قبل است. او مثل هفته‌های گذشته عیسی آل‌کثیر را ندارد و وحید امیری هم مصدوم است. کار وقتی برای یحیی سخت می‌شود که حامد پاکدل هم به دلیل اخراج در بازی با تراکتور بازی بعدی را از دست خواهد داد و همچنین امید عالیشاه هم احتمالا با محرومیتی بیشتر از یک جلسه روبه‌رو خواهد شد. به این ترتیب گل‌محمدی مجبور است این دو بازی آخر را با عبدی پرنوسان که هفته‌هاست گل نزده و شرزود تمیروف گل‌نزن سپری کند.

دو بازی مرگ و زندگی
برای تیم‌های بالانشین بازی با تیم‌های پایین جدولی در میانه‌های فصل معمولا خیلی سخت نیست اما همین بازی‌ها وقتی در هفته‌های پایانی برگزار شود می‌تواند تبدیل به سخت‌ترین بازی‌های ممکن شود. پرسپولیس در دو بازی بعدی خود ابتدا با شهرخودرو در تهران و سپس با فجرسپاسی در شیراز روبه‌رو می‌شود. دو تیمی که در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول قرار دارند و در دو هفته پایانی چاره‌ای ندارند جز اینکه به انتحاری‌ترین شکل ممکن مقابل حریفان خود به میدان بروند.

شهرخودرو در مقابل استقلال عالی کار کرد و فقط در دقیقه آخر بازی بود که گل خورد و مغلوب آبی‌پوشان شد. این تیم در برابر سپاهان راحت‌تر مغلوب شد اما بعید به نظر می‌رسد شاگردان یحیی بتوانند نمایشی مثل سپاهانی‌ها ارائه بدهند و به سادگی تیم مشهدی را مغلوب کنند. اگر قرار باشد شاگردان داوود سیدعباسی نمایشی شبیه آنچه از آنان مقابل استقلال دیدیم ارائه بدهند، این احتمال وجود دارد که پرسپولیس به مشکل بخورد و مقابل آنها امتیاز از دست بدهد.

چرا که بازی مقابل پرسپولیس مهم‌ترین بازی شهرخودرو است و باختن در آن به معنای قطعی شدن سقوط این تیم به لیگ یک است. مشکل دیگر پرسپولیس این است که در هفته پایانی هم با تیمی بازی دارد که کاندیدای جدی سقوط است. اگر روز سه‌شنبه فجر مغلوب تراکتور شود سقوط این تیم به احتمال زیاد قطعی خواهد شد که این بستگی به نتیجه بازی نفت مسجدسلیمان مقابل صنعت‌نفت هم دارد اما اگر نتایج طوری رقم بخورد که سرنوشت فجر به بازی هفته آخر گره بخورد، پرسپولیس باید یک بازی مرگ و زندگی دیگر را پشت سر بگذارد. آن هم در زمین ناهموار و عجیب و غریب حافظیه شیراز!

بازی‌های تشریفاتی برای حریفان سپاهان!
مشکل یحیی فقط این نیست که تیمش در دو هفته آتی باید با تیم‌هایی بازی کند که می‌خواهند از سقوط به لیگ یک فرار کنند، او می‌داند که هر دو بازی باقی‌مانده رقیب این تیم در راه نایب‌قهرمانی از نظر جدولی کاملا تشریفاتی است. سپاهان فردا مهمان فولاد خواهد بود و در هفته آخر در اصفهان به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت.

برای فولاد فرقی ندارد که در پایان فصل چهارم شود یا پنجم و به همین دلیل این تیم انگیزه خاصی در برابر سپاهان نخواهد داشت. آلومینیوم حتی از فولاد هم کم‌انگیزه‌تر است و در این دو هفته فقط برای رفع تکلیف بازی خواهد کرد. به همین دلیل سپاهان که حداقل انگیزه نایب‌قهرمانی دارد، می‌تواند به پیروزی در این دو بازی امیدوار باشد.

فرق دومی و سومی برای پرسپولیس زیاد است
دوم شدن با سوم شدن در لیگ برتر خیلی فرقی ندارد. تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر راهی بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان می‌شوند و حداقل از نظر بازی در آسیا، ارزش رده دوم و سوم لیگ خیلی متفاوت نیست. اما برای پرسپولیسی که ۵ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر بود، سخت است که بعد از استقلال، سپاهان را هم در پایان فصل بالاتر از خود ببیند. هواداران پرسپولیس این یکی را دیگر تحمل نخواهند کرد و یحیی باید تمام تلاشش را بکند تا تیمش حداقل فصل را بالاتر از سپاهان به پایان برساند.

کدخبر: ۴۵۷۶۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر