کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۲۲۸۰
تاریخ خبر:

جنگ صدرنشینی در مسیر تبریز - تهران

روزنامه هفت صبح | همه بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر فردا برگزار می‌شود؛ بازی‌هایی که تقریبا تک‌تک‌شان مهم و کلیدی است. سوژه‌های جذاب این بازی‌ها را از دست ندهید‌.

مس رفسنجان-فولاد
جدال دو تیم آماده و پرمهره. مس هفته گذشته شهرخودرو را در مشهد به راحتی شکست داد و فولاد در یک بازی سخت بر آلومینیوم اراک غلبه کرد. حالا دو تیم در رفسنجان مقابل هم قرار می‌گیرند. تقابل هجومی‌ترین تیم که گادوین منشا آقای گل فعلی لیگ برتر را در اختیار دارد با تیم جواد نکونام که در دو بازی اخیر گل نخورده و با دفاعی مستحکم، صدای تیم‌های رقیب را درآورده، دیدنی خواهد بود. شاگردان محمد ربیعی اگر بتوانند فردا فولاد را هم شکست دهند، رسما به جمع مدعیان سهمیه و قهرمانی لیگ برتر اضافه می‌شوند. فولاد اما با جذب بازیکنان جدید برای پیروزی و صعود در جدول به مصاف حریف می‌آید.

هوادار-سپاهان
در بازی رفت، سپاهان به سختی توانست مهمان کم‌تجربه و تازه‌وارد خود را با یک گل شکست دهد. البته شرایط دو تیم نسبت به بازی رفت تفاوت دارد. سپاهان از یک دوره بحرانی عبور کرده و پس از پیروزی پرگل بر نفت مسجدسلیمان، نیاز دارد تا هوادار را هم ببرد و روی دور پیروزی بیفتد. گلزنی زوج هجومی این تیم در بازی قبل، اتفاق مثبت بازی تیم نویدکیا بود. هوادار با پیروزی غافلگیرکننده بر پیکان نتیجه خوبی گرفت و کمی از جمع تیم‌های پایین جدولی فاصله گرفت. شاگردان رضا عنایتی خوش‌شانس هم هستند که امسال در لیگ برتر تیم‌هایی وجود دارند که خیلی زود خودشان را به عنوان مدعی سقوط معرفی کرده‌اند.

ذوب‌آهن-پیکان
این بازی تقابل تیم‌هایی است که استقلال را آزار دادند و ناسزاوارانه مقابل این تیم شکست خوردند. پیکان البته با باخت به هوادار نشان داد که قرار نیست همیشه شاهد بازی و نتیجه خوب از این تیم باشیم. پیکان نگرانی بابت سقوط به لیگ یک ندارد اما ذوب‌آهن هنوز در نیمه پایین جدول قرار دارد و نوسان در نتیجه‌گیری باعث شده تا نتواند در نقطه مطمئن جدول قرار بگیرد. ذوب‌آهن در بازی رفت مغلوب شد و فردا، هم برای انتقام به مصاف پیکان می‌رود و هم برای جدا کردن خود از تیم‌های در خطر سقوط. مربیان دو تیم فصل گذشته روی نیمکت رقیب می‌نشستند و فردا برای جدال با تیم سابق خود انگیزه بالایی دارند.

فجرسپاسی-صنعت‌نفت
تیم شیرازی رقابت نزدیکی برای سقوط به لیگ یک با نفت مسجدسلیمان دارد. میانگین امتیازی این تیم برای سقوط به لیگ یک کافی است. این تیم ۱۲ بازی است که رنگ برد را ندیده ‌ و آنقدر هم تقویت نشده ‌ که بتواند در نیم‌فصل دوم نتایج خیلی بهتری بگیرد. مدافعان سرباز استقلال هم راهی این تیم نخواهند شد‌ اما صنعت‌نفت در هفته‌های اخیر فوق‌العاده کار کرده است. تیمی که به شدت در معرض سقوط به لیگ یک قرار داشت، حالا در نیمه بالای جدول قرار دارد. تقابل این دو تیم اگر چند هفته پیش رخ می‌داد یک جدال شش امتیازی برای سقوط بود اما حالا فقط فجر است که باید انتحاری بازی کند.

نساجی-گل‌گهر سیرجان
دو تیم هفته گذشته نتایج متفاوتی گرفتند. نساجی بعد از ۹ هفته طعم شکست را مقابل پرسپولیس چشید و گل‌گهر، فجر را با دو گل شکست داد. تقابل این دو تیم مهم‌تر و حیثیتی‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. تقابل دو تیم در بازی رفت با تساوی تمام شد اما نساجی در جام حذفی ۳ بر یک گل‌گهر را برد و باعث شد زمزمه برکناری قلعه‌نویی هم شنیده شود. آن بازی در مشهد برگزار شد و فردا هم دو تیم در همین شهر به مصاف هم می‌روند. علیرضا حقیقی چهره ویژه این بازی است که فصل گذشته در گل‌گهر بازی می‌کرد و در هفته‌های پایانی از این تیم کنار گذاشته شد. او در مقابل پرسپولیس روز بدی را پشت سر گذاشت.

نفت مسجدسلیمان-شهرخودرو
جدال دو تیم قعرنشین. تقابل جدی‌ترین مدعیان سقوط به لیگ یک. وضعیت شهرخودرو که تقریبا مشخص است و امیدی به بقای این تیم نیست. آنها همچنان تنها تیم بدون برد جدول هستند‌ اما نفت اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند، باید از همین بازی شروع کند. پیروزی بر تیمی که کلا پنج امتیاز دارد کار سختی نیست.

ولی مشکل اینجاست که نفت هم در پنج بازی آخر خود شکست خورده است! شاگردان محمود فکری بعد از شکست پرگل مقابل سپاهان، چاره‌ای جز شکست دادن مهمان خود ندارند. تساوی در این بازی برای هر دو تیم به منزله شکست است و آنها را یک گام دیگر به سقوط به لیگ یک نزدیک‌تر خواهد کرد.

تراکتور-استقلال
میزبان که در هفت بازی آخر خود پیروز نشده، به مصاف صدرنشینی می‌رود که از هشت بازی آخر خود هفت پیروزی به دست آورده است. تراکتور برای این بازی مشکلاتی دارد. آنها اگرچه ستاره‌های خود را حفظ کردند و یکی دو بازیکن خوب هم جذب کردند اما وجود چند بازیکن کرونایی باعث خواهد شد تا نتوانند با تمام قوا در برابر استقلال قرار بگیرند. پیمان بابایی، سامان نریمان‌جهان، شاهین ثاقبی، مهدی حقیقت، رضا دهقانی، هادی محمدی و زونیمیر سولدو، نفراتی هستند که به دلیل ابتلا به کرونا اکنون دوران قرنطینه را پشت سر می‌گذارند.

استقلال اما با نتایج خوبی که گرفته، نمایش‌های ضعیفش را تحت‌الشعاع قرار داده است. آبی‌ها در دو فصل اخیر تراکتور را در تبریز با نتایجی خوب شکست داده‌اند. در واقع هر چهار تقابل اخیر دو تیم به سود استقلال به پایان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود فردا پنجمین پیروزی متوالی استقلال مقابل تراکتور رقم بخورد. زبیر نیک‌نفس به دلیل محرومیت در این بازی غایب است اما سیاوش یزدانی که بازی با ذوب‌آهن را به دلیل محرومیت از دست داده بود، به ترکیب استقلال باز خواهد گشت.

پرسپولیس-آلومینیوم اراک
پرسپولیس، هم فصل گذشته و هم در این فصل تنها یک بار طعم شکست را چشید و هر دو بار در اراک مغلوب آلومینیوم شد. فصل گذشته پرسپولیس در بازی برگشت شکست را جبران کرد و فردا هم قصد دارد انتقام بازی رفت را از حریف بگیرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در بازی قبلی خود نساجی را در مشهد شکست دادند و نمایش خوبی داشتند. جمعه شب رامین رضائیان هم می‌تواند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد.

دیگر چهره ویژه این بازی حامد پاکدل است که فصل گذشته با پیراهن آلومینیوم به پرسپولیس گل زد و فردا مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. او در برابر نساجی هم گلزنی کرد. به نظر می‌رسد پرسپولیس در بهترین وضعیت ممکن به مصاف آلومینیوم می‌رود. تیم اراکی در هشت بازی آخر خود پیروز نشده و از روزهای خوب اوایل فصل فاصله گرفته است. شاگردان رسول خطیبی بعد از چندین هفته بالانشینی، با شکست احتمالی مقابل پرسپولیس می‌توانند تا رده‌های میانی جدول هم سقوط کنند. پرسپولیس اما همچنان در تعقیب استقلال است. اگر آبی‌ها در تبریز بازنده شوند و پرسپولیس هم انتقام بگیرد، اختلاف امتیاز دو تیم به صفر خواهد رسید.

کدخبر: ۴۴۲۲۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر