کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۲۳۱
تاریخ خبر:

محمدرضا احمدی، سیبل دربی نود و هفتم

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | مهم‌ترین اتفاق فوتبال ایران در نیم فصل روز گذشته با برگزاری دربی نود‌وهفتم پایتخت رقم خورد. حاشیه‌های مسابقه از آخر هفته پیش کلید خورد؛ جایی که میان مدیران ارشد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک کری عجیب شکل گرفت. شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیون از چند روز قبل به استقبال این مسابقه حساس رفتند. با این حال چشم‌ها به سمت فوتبال برتر و پخش زنده مسابقه بود. در گزارش امروز نگاهی داریم به آنچه در شبکه سه رقم خورد؛ از لحظه‌ای که برنامه فوتبال برتر روی آنتن رفت.

‌با صدای عادل
برنامه فوتبال برتر در حالی شروع شد که تیتراژ ابتدایی با همیشه متفاوت بود. در این تیتراژ لحظاتی از مسابقات پیشین پرسپولیس و استقلال دیده می‌شد. اتفاق عجیب، به حذف صدای عادل فردوسی‌پور برمی‌گشت. کمی بعد اما در آیتم‌هایی که به مرور مسابقات اختصاص داشت، صدای فردوسی‌پور چند بار شنیده شد. بعد از مجادلات شبکه سه و فردوسی‌پور، صدای او از مسابقات قدیمی حذف می‌شد اما اینبار شاهد خوش ذوقی در فوتبال برتر بودیم. به‌جای صدای مزدک میرزایی اما موزیک شنیده شد.

‌میثاقی به جای احمدی
محمدرضا احمدی مجری برنامه فوتبال برتر است و محمد‌حسین میثاقی اجرای فوتبال برترهفتگی را برعهده دارد. به دلیل این‌که احمدی گزارشگر دربی بود، میثاقی برنامه روز گذشته را به‌جای او اجرا کرد. دکور تفاوتی با برنامه‌های روتین نداشت و سازندگان فوتبال برتر بر دربی کار خاصی انجام ندادند.

میثاقی بعد از سلام و احوالپرسی، کنایه‌ای به سازمان لیگ زد:«شنبه چهار بعدازظهر برای هیچ کاری نیست.» محسن اخوان‌فر، مجری دوم برنامه حواشی پیش از دربی را مرور کرد که خب فاقد نکته‌ای ویژه بود و پیگیران از جزئیات ماجرا اطلاع داشتند. آیتم‌هایی که روی آنتن رفت دربرگیرنده شرایط دو تیم پیش از مسابقه،تقابل‌های پیشین و مواردی از این دست بود. فوتبال برتر در ساخت آیتم‌های خاص موفق عمل نکرد.

نوبت کارشناسان
بعد از مقدمه چینی، چهار بازیکن پیشکسوت پرسپولیس و استقلال به عنوان کارشناس به استودیو آمدند:محسن بنگر و حسین ماهینی به همراه خسرو حیدری و حنیف عمران‌زاده. این ترکیب اما در اندازه دربی نیست و اعتراض برخی هواداران را به دنبال داشت.

کارشناسان نظر خود را درباره مسابقه و شرایط دو تیم بیان کردند و در خلال آن برای هم کری خواندند. البته کری‌ها سطح فوتبال برتر را پایین نیاورد و سعی شد صحبت‌ها معطوف به نکات فنی باشد.کمی بعد سعید مظفری‌زاده به جمع اضافه شد و صحبت‌های اولیه درباره ترکیب داوران را به زبان آورد. او در بین دو نیمه اعلام کرد آفساید استقلال به درستی گرفته شده و همین صحبت مورد استفاده رسانه‌ها قرار گرفت.

گزارش احمدی
محمدرضا احمدی کار چندان سختی برای گزارش دربی نودوهفتم نداشت. میزان اتفاقات بازی آنقدر زیاد و «عجیب» نبود که او برای پیدا کردن واژه و توصیف شرایط به سختی بیفتد. احمدی در نیمه دوم چند بار خواست فضا را عوض کند؛ هم با داور شوخی کرد و هم با فرهاد مجیدی. شوخی‌های احمدی اما به دل نمی‌نشیند!

حاشیه پررنگ گزارشگر دربی جایی است که او چند بار تبلیغات بیش از حد ورزشگاه آزادی را به زبان آورد. انتقاد احمدی واکنش فوری کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. یکی اینطور نوشت: «‏آقای مجری و گزارشگر. صداوسیما حق پخش فوتبال را نمیده با چه رویی به تبلیغات محیطی باشگاه اعتراض می‌کنی؟»

احمدی در دقیقه ۲۳ بازی هم کنایه زد که هم باشگاه‌ها و هم سازمان لیگ از این همه تبلیغات راضی هستند و فقط بیننده و همکارانی که می‌خواهند تصاویر با کیفیت بگیرند، چشم‌شان اذیت می‌شود. این گفته هم واکنش‌های فوری به همراه داشت:«احمدی میگه تبلیغات محیطی زشته و تصویر رو بد کرده تماشاگر راضی نیست.

همزمان زیرنویس صداوسیما زمین فوتبال رو می‌پوشونه.» از این دست انتقادات باز هم دیده شد؛ از جمله این‌که «محمدرضا احمدی که هر وقت مجری برنامه باشه نصف صحبت‌هاش تبلیغ ستاره مربعه، داره از تبلیغات محیطی انتقاد می‌کنه!» با پایان دربی نودوهفتم، در استودیو کارشناسان نظرشان را به زبان آوردند و کارشناس داوری درباره صحنه‌های مهم صحبت کرد. برنامه فوتبال برتر دیروز معمولی بود؛درست مثل خود دربی.

کدخبر: ۴۲۹۲۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر