کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۶۱۱۱
تاریخ خبر:

مشکلات یحیی برای عملی کردن وعده پیروانی ‌

روزنامه هفت صبح | هواداران پرسپولیس فعلا مشغول لذت بردن از قهرمانی تیم‌شان در لیگ برتر هستند. البته که این روزها خیلی زود می‌گذرد و پرسپولیس علاوه بر حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با استقلال تاجیکستان، باید برای فصل بعد هم مهیا شود‌ اما چیزهایی هست که کار یحیی را برای ادامه این روند دشوار می‌کند.

جانشین کنعانی‌زادگان
در لیگ بیستم محمدحسین کنعانی‌زادگان یکی از بهترین‌های پرسپولیس بود. او آنقدر خوب کار کرد که توانست خیال هواداران این تیم را در غیاب بازیکنی مثل سیدجلال حسینی راحت کند‌ اما دوران حضور او در پرسپولیس خیلی زود به پایان رسید. کنعانی‌زادگان با الاهلی قطر قرارداد دو ساله بسته و جایش در ترکیب پرسپولیس خالی شده است.

حالا یحیی در فهرست خود، دو مدافع میانی مطمئن به نام‌های سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی دارد. فرجی در هفته‌های پایانی به خوبی اعتماد کادرفنی و هواداران را جلب کرد و قطعا فصل بعد در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت اما نکته مهم این است که سیدجلال حالا دیگر ۳۹ ساله است! او در مقاطعی از همین لیگ بیستم هم نشان داد که کم‌کم باید به نیمکت‌نشینی عادت کند و انتظار نداشته باشد که در تمام بازی‌ها ۹۰ دقیقه به میدان برود.

هر چقدر هم که آماده ‌ و سالم زندگی کرده باشد، ۳۹ سالگی برای یک مدافع میانی به معنای آخرین روزهای فعالیت فوتبالی است. حتی شایعه شده که خود او هم به این نتیجه رسیده که از فوتبال کناره‌گیری کند اما حتی اگر این اتفاق هم نیفتد، پرسپولیس برای اینکه فصل بعد در پست مدافع میانی‌به مشکل نخورد، به جذب حداقل دو مدافع میانی نیاز دارد.

شیری فیکس می‌ماند؟
خوش‌شانسی‌های مهدی شیری در پرسپولیس ادامه دارد. همین چند سال پیش، پرسپولیس در پست مدافع راست، رامین رضائیان، حسین ماهینی و صادق محرمی را داشت اما یکی دو سالی هست که مهدی شیری تنها مدافع راست تخصصی این تیم است! کادر فنی پرسپولیس به شکل عجیبی از جذب مدافع راست سر باز می‌زند و برای این پست فقط از مهدی شیری و گاهی سیامک نعمتی استفاده می‌کند‌ که هم پست تخصصی‌اش این نیست و هم زیاد مصدوم می‌شود و نتیجه اینکه شیری بیشترین دقایق بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس را دارد.

از لحاظ کیفی و فنی درباره او حرفی نیست که نزده باشیم اما واقعیت این است که پرسپولیس برای یکدست شدن نیاز به مدافع راستی فراتر از استانداردهای معمولی دارد. گذشته از اشتباهات مرگبارش، باید پذیرفت که شیری نمی‌تواند یک مدافع راست ایده‌آل و فیکس برای پرسپولیس باشد و کادر فنی باید با این واقعیت کنار بیاید و دست به کار شود تا این تیم از نظر بازیکن در تمام پست‌ها، یکدست شود و بالاتر از سطح استاندارد قرار بگیرد.

احمد نورالهی؛ اگر برود؟
بهترین بازیکن پرسپولیس در لیگ بیستم احمد نورالهی بود که توانست در بسیاری از بازی‌ها نقش رهبر را در این تیم ایفا کند و الهام‌بخش باشد. او با وجود بازی در پست هافبک، بیشترین گل‌ها را هم برای تیمش زد و بی‌اغراق، تاثیرگذارترین بازیکن پرسپولیس در لیگ بیستم بود. از مدت‌ها پیش شایعه جدایی او از جمع سرخ‌ها شنیده می‌شود. او هنوز قراردادش را تمدید نکرده و پیشنهادهای فوق‌العاده‌ای از قطر دارد. او مدعی است که به خاطر پرسپولیس پیشنهاد ۶۰ میلیارد تومانی از لیگ ستارگان قطر را رد کرده.

اگر چنین پیشنهادی واقعیت داشته باشد، پرسپولیس برای حفظ او کار سختی خواهد داشت. حتی پیشنهادی معادل نیم یا یک‌سوم پیشنهاد ۶۰ میلیاردی هم از توان پرسپولیس خارج است و مشخص نیست سرنوشت نورالهی و پرسپولیس به کجا خواهد رسید اما با وجود رد کردن آن پیشنهاد وسوسه‌کننده، احتمال ماندن او در پرسپولیس زیاد نیست و اگر در نهایت نورالهی جدا شود، یحیی باید یک جایگزین مناسب برای او پیدا کند. خصوصیات او با کامیابی‌نیا و سرلک کاملا متفاوت است و یحیی نمی‌تواند به یکی از این دو نفر برای پر کردن جای خالی نورالهی دل خوش کند.

امیری و ترابی می‌مانند؟
یکی دیگر از دغدغه‌های یحیی و هواداران پرسپولیس، نامشخص بودن وضعیت مهدی ترابی و وحید امیری است. قرارداد امیری که تمام شده و پرسپولیس باید با او برای تمدید قرارداد به تفاهم برسد. نمایش‌های خوب و تاثیرگذار او باعث شده تا مثل نورالهی از قطر پیشنهاد داشته باشد.

او در سال‌های آخر دوران فوتبالش قرار دارد و طبیعی است که از پیشنهادهای احتمالی خارجی‌اش استقبال و خودش را از شر دریافت‌های چنددرصدی که با تهدید به اعتصاب واریز می‌شوند راحت کند. مهدی ترابی هم با درخشش در همین نیم‌فصل دوم، توجهات را به خود جلب کرده و خیال یحیی و هواداران از بابت او خیلی هم راحت نیست. احتمال جدایی این دو نفر وجود دارد اما حتی اگر یکی از آنها از پرسپولیس برود، ترکیب تیم یحیی به هم خواهد ریخت. پیدا کردن جانشین مناسب برای امثال امیری و ترابی هم اصلا کار راحتی نیست.

دستیاران وفادار بالاخره می‌روند؟
حمید مطهری در مدتی که دستیار یحیی بوده، به خوبی از عهده وظایفش برآمده است. او یکی از اعضای مهم کادر فنی پرسپولیس است که یحیی حسابی به او اعتماد دارد. درباره کریم باقری هم گفتنی‌ها گفته شده است. او ستون تیم پرسپولیس است و اعتبار و جایگاهش آنقدر زیاد و بلند است که برای تیم ملی هم دست نیاز به سویش دراز می‌شود‌ اما در این چند روز زمزمه احتمال جدایی این دو نفر شنیده شده است.

ماجرای درگیری لفظی با حامد لک، اگرچه خیلی جدی به نظر نمی‌رسد اما باعث شده تا باقری قید حضور در جشن قهرمانی را بزند و نباید آن را دستکم گرفت. گفته می‌شود با وجود انکار باقری، دلخوری او جدی‌تر از این حرف‌هاست و ممکن است در نهایت باعث جدایی او از کادر فنی پرسپولیس شود. حمید مطهری هم در گفت‌وگویی مدعی شده که بدش نمی‌آید وارد عرصه سرمربیگری شود و این آمادگی را دارد که در صورت داشتن پیشنهاد، از پرسپولیس برود. رفتن یکی از این دو نفر هم می‌تواند خلأ بزرگی در کادر فنی پرسپولیس ایجاد کند و یحیی باید نگران این وضعیت باشد.

کدخبر: ۴۰۶۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر