کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۴۷۰
تاریخ خبر:

آقای شکاری، هم‌دوره‌ای‌هایت را ببین!

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | در سال ۲۰۱۵ نشریه گاردین فهرستی از ۵۰ بازیکن آینده‌دار فوتبال جهان را معرفی کرد. در این فهرست نام رضا شکاری مهاجم آن زمان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان هم به چشم می‌خورد. شکاری بعد از آن سال، دوران خوبی را پشت سر نگذاشته اما چند نفر از آن فهرست سرنوشت متفاوتی با شکاری داشته‌اند.

*** دایوت اوپامکانو
این بازیکن فرانسوی که حالا ۲۲ سال دارد، در سال ۲۰۱۵ در فهرست ۵۰ ستاره نسل بعد فوتبال جهان قرار گرفت. اوپامکانو در آن مقطع عضو تیم ملی زیر ۱۷ سال فرانسه بود و در تیم لیفرینگ اتریش بازی می‌کرد. یک سال بعد به تیم سالزبورگ پیوست و پس از یک سال بازی در این تیم، به لایپزیش آلمان پیوست. اوپامکانو حالا سه سال است که در لایپزیش بازی می‌کند و در فصل نقل و انتقالات، پاری‌سن ژرمن، منچستریونایتد و آرسنال خواهان جذب او بودند. اوپامکانو به تازگی به تیم ملی فرانسه هم دعوت شده و در سه بازی، یک گل ملی هم در کارنامه‌اش ثبت شده است.

*** جف رنه آدلاید
در سالی که نام آدلاید در فهرست ۵۰ ستاره نسل بعد فوتبال جهان قرار گرفت، او در تیم دوم لانس فرانسه بازی می‌کرد. او یک هافبک تکنیکی و سریع بود و توجه استعدادیابان آرسنال را به خود جلب کرد. آرسن ونگر او را جذب کرد و طبق سیاست همیشگی خودش و باشگاه آرسنال، آدلاید را به تیم‌های دیگر قرض داد تا پخته‌تر شود. آدلاید بعد از پیوستن به آرسنال به صورت قرضی به آنژه فرانسه پیوست و دو سال در این تیم بازی کرد، او فصل گذشته هم در تیم لیون بازی کرد و در فصل نقل و انتقالات راهی تیم نیس شد. او حالا ۲۲ ساله است و در تمام رده‌های سنی برای تیم ملی فرانسه بازی کرده است.

*** ریتسو دوان: این بازیکن ژاپنی پنج سال پیش در تیم جوانان گامبا اوزاکا بازی می‌کرد اما آنقدر درخشید که راهی تیم بزرگسالان این باشگاه شد. در سال ۲۰۱۷ به خرونینخن هلند قرض داده شد. پس از یک فصل درخشان، این تیم او را به صورت قطعی جذب کرد! او یک فصل دیگر را در این تیم گذراند و سپس به تیم آیندهوون پیوست‌ اما در آیندهوون زیاد فرصت بازی پیدا نکرد و در پایان فصل به صورت قرضی راهی آرمینیا بیله‌فلد شد تا در بوندس‌لیگا بازی کند. او در چهار بازی برای بیله‌فلد یک گل زده و توانسته در این تیم به روزهای اوجش برگردد. دوان در حال حاضر ۲۲ ساله است و ۲۰ بازی برای تیم ملی بزرگسالان ژاپن انجام داده ‌.

*** مارتین اودگارد
زمانی که گاردین نام او را در فهرست ۵۰ نفره خود قرار داد، اودگارد در تیم استرومگودست نروژ بازی می‌کرد. رئالی‌ها او را کشف و به تیم دوم خود منتقل کردند و البته در چند بازی هم در تیم اصلی خود به او بازی دادند. اودگارد در سال ۲۰۱۷ به صورت قرضی به هیرنوین هلند رفت و سال بعد هم به ویتسه آرنهایم پیوست و بعد از یک سال به صورت قرضی راهی رئال سوسیه‌داد شد. درخشش او در این تیم باعث شد تا زیدان متقاعد شود که او حالا آماده بازی برای تیم اصلی رئال است. اودگارد در سال ۲۰۲۰ به رئال برگشت و در حال فیکس شدن در این تیم است. اودگارد ۲۵ بازی ملی برای نروژ را هم در کارنامه دارد.

*** دنی اولمو
این هافبک هجومی اسپانیایی، زمانی که در فهرست ۵۰ نفره گاردین قرار گرفت، در تیم دوم دینامو زاگرب کرواسی بازی می‌کرد. درخشش او باعث شد تا خیلی زود به تیم اصلی دیناموزاگرب راه پیدا کند. به خصوص در یکی، دو سال اخیر در چند بازی لیگ قهرمانان اروپا حسابی درخشید و نام خود را برسر زبان‌ها انداخت. سرانجام در سال ۲۰۲۰ و در حالی که چند تیم بزرگ اروپایی را خواهان خود می‌دید، در تصمیمی درست به تیم لایپزیش آلمان پیوست و در این تیم هم به درخشش خود ادامه داده است. او در سال ۲۰۱۹ به تیم بزرگسالان اسپانیا هم دعوت شد و تا امروز پنج بازی ملی و یک گل در کارنامه او ثبت شده است.

*** کریستین پولیسیچ
این پدیده فوتبال آمریکا، در سال ۲۰۱۵ به بوروسیا دورتموند پیوست و در تیم جوانان باشگاه مشغول بازی شد. یک سال بعد و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به تیم بزرگسالان باشگاه راه پیدا کرد و پس از یک فصل درخشان به چلسی پیوست. دوباره به صورت قرضی به دورتموند برگشت و یک فصل دیگر در این تیم بازی کرد و پس از پایان فصل به چلسی برگشت و روزهای درخشانی را در این تیم سپری کرد و اغراق نیست اگر او را بهترین بازیکن چلسی بدانیم. او فعلا مصدوم است و غیبتش یکی از دردسرهای بزرگ لمپارد است. پولیسیچ در ۲۲ سالگی ۳۴ بازی و ۱۴ گل را در تیم ملی آمریکا ثبت کرده است.

*** فدریکو والورده
این بازیکن اروگوئه‌ای وقتی در فهرست ۵۰ نفره گاردین قرار گرفت در تیم پنارول بازی می‌کرد اما چند ماه بعد به رئال مادرید پیوست و در تیم دوم این باشگاه بازی کرد. در سال ۲۰۱۷ به تیم بزرگسالان رئال راه یافت و چند بازی هم کرد اما به دلیل تعداد زیاد ستاره‌ها، برای یک سال به صورت قرضی راهی لاکرونیا شد و یک سال بعد به رئال برگشت و این بار تبدیل به یک مهره تاثیرگذار شد و در دربی مادرید و ال‌کلاسیکوها درخشید. والورده در آخرین بازی رئال مقابل والنسیا مصدوم شده و زیدان را حسابی نگران کرده است. این بازیکن ۲۲ ساله، ۲۲ بار هم برای تیم ملی اروگوئه به میدان رفته و دو گل هم زده است.

*** رضا شکاری
زمانی که نام رضا شکاری در فهرست ۵۰ نفره گاردین قرار گرفت، فوتبالدوستان ایرانی که توانایی‌های او را می‌شناختند، امیدوار بودند که او به زودی راهی تیم‌های بزرگ اروپایی شود. او در آن مقطع در تیم ذوب‌آهن بازی می‌کرد و با گلزنی به پرسپولیس در ۱۷ سالگی نامش را بر سر زبان‌ها انداخته بود. شکاری در اقدامی عجیب بدون گرفتن رضایتنامه از ذوب‌آهن به تیم روبین‌کازان روسیه رفت و درگیر شکایت ذوب‌آهن شد. با این حال اتفاقات فوتبالی خوبی هم برای او رخ نداد. شکاری فصل گذشته در انتقالی جنجالی راهی تراکتور شد و چند روز پیش قراردادش را فسخ کرد. او بعد از انتقال به روبین‌کازان، در این پنج سال حتی یک گل هم در رده باشگاهی نزده است!

کدخبر: ۳۵۸۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر