کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۲۴۹
تاریخ خبر:

کار سخت سرخابی‌ها در هفته دوم

روزنامه هفت صبح | آیا دنیزلی و نکونام می‌توانند نفس پرسپولیس و استقلال را بگیرند؟ پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فردا در شهر تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت. دنیزلی در لیگ ششم سرمربی پرسپولیس بود و تیم او برای هواداران این تیم یادآور بازی‌های زیبا و تهاجمی و البته پرگل است‌ اما اتفاقی که سه‌شنبه رخ داد و حساسیت‌های بازی پرسپولیس و تراکتور را بیش‌ از پیش کرد، تغییر مدیرعامل پرسپولیس بود.

با اعلام رسمی باشگاه پرسپولیس، ایرج عرب رسما به کار در این باشگاه با سمت مدیرعامل پایان داد و تنها در عضویت هیات مدیره باقی ماند. به جای عرب، محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل جدید پرسپولیس شد و کار خود را در این باشگاه آغاز کرد. انصاری‌فرد پیش از این در یک مقطع دیگر هم مدیرعاملی پرسپولیس را بر عهده داشته است.

یکی از اتفاقات مهم دوران مدیریت او، آوردن مصطفی دنیزلی به پرسپولیس بود. این دو نفر ۱۳ سال پیش با هم در پرسپولیس کار می‌‎کردند. حالا دقیقا در همان فصلی که دنیزلی به فوتبال ایران و این بار تیم تراکتور برگشته، انصاری‌فرد هم مجددا مدیرعامل پرسپولیس شده و از قضا چند روز پس از شروع مدیریت انصاری‌فرد، پرسپولیس و تراکتور مقابل هم قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از حساسیت‌های این بازی مربوط به نتایج دو تیم در هفته اول است. تراکتور در مسجدسلیمان با نفت این شهر به تساوی رسیده و حالا فقط پیروزی در اولین بازی خانگی در فصل جدید است که هواداران این تیم را راضی می‌کند. پرسپولیس هم در هفته اول در اوج نبود و به نظر می‌رسد شکست دادن این تیم برای تراکتور کار غیرممکنی نیست.

‌استقلال هم در هفته دوم کار آسانی ندارد. جواد نکونام که در زمان بازیگری‌اش بارها از علاقه‌اش به استقلال صحبت کرده بود و حتی در ابتدای لیگ دوازدهم هم از اوساسونا جدا شد تا با این تیم قرارداد امضا کند، امروز در دومین بازی خود به عنوان سرمربی روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرد.

اولین بازی به دیدار رفت فصل گذشته برمی‌گردد، جایی که نکونام به عنوان سرمربی نساجی موفق شد در ورزشگاه وطنی قائمشهر استقلال را با تساوی بدون گل مساوی متوقف کند. نکونام در نیم‌فصل دوم از کار برکنار ‌ و مجید جلالی جایگزینش شد تا در بازی برگشت برابر استقلال حضور نداشته باشد. اما امروز نکونام در دومین بازی روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرد، بازی‌ای که هم فولاد و هم استقلال در بازی اول از حریفان شکست خورده‌اند و قطعا هر دو تیم برای پیروزی پای به این دیدار خواهند گذاشت.

فراموش نکنیم که فولاد در بازی مقابل صنعت‌نفت تیم برتر میدان بود و با یک سوپرگل اتفاقی مغلوب مهمانش شد. این تیم اگر همان نمایش هفته اول خود را مقابل استقلال هم در ورزشگاه آزادی تکرار کند، کار آندره‌آ استراماچونی سخت خواهد شد. استقلال علاوه بر اینکه حریفش تیمی چغر و قدرتمند است، باید با فشار روحی نا‌شی از شکست در اولین بازی فصل و انتظار هوادارانش برای جبران این شکست هم کنار بیاید .

همین کار سرمربی ایتالیایی این تیم را در هفته دوم و مقابل فولاد خوزستان دشوارتر می‌کند. ضمن اینکه استقلال در هفته‌های آینده بازی‌های به مراتب سخت‌تری دارد و امتیاز گرفتن برای این تیم در مقابل فولاد از نان شب هم واجب‌تر به نظر می‌رسد.

کدخبر: ۲۷۷۲۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر