کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۸۳۵۳
تاریخ خبر:

تحلیلی بر ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در روز مادر

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | به سنت هر ساله، تلویزیون برای گرامیداشت روز مادر چند ویژه‌برنامه آماده کرد. از چند شب قبل، برنامه‌های روتین، شکل و شمایل ویژه گرفتند( مثل سیمای خانواده یا بسته پیشنهادی) و در شب میلاد حضرت فاطمه (س) چند برنامه به‌طور اختصاصی روی آنتن رفتند. نتیجه چه بود؟ اگر حوصله خواندن گزارش را ندارید، همینقدر بدانید که برنامه‌ها چنگی به دل نزدند. چند مهمان به استودیو آمدند، خواننده‌ها قطعاتی اجرا کردند، چند آیتم پخش شد و تمام.

شبکه یک|درجه یک
مثل مناسب‌های شاد دیگر، شبکه یک اجرای ویژه‌برنامه خود را در قالب «درجه یک» و با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع روی آنتن برد. این برنامه در دو بخش پخش شد که در قسمت اول مجید اخشابی قطعه‌ای اجرا کرد و بعد از آن حامد عسگری (شاعر) مقابل مجریان نشست. او پای ثابت مناسبت‌های مختلف تلویزیون است که این بار پدر و مادرش هم حضور داشتند. پس از آن مجریان گفت‌و‌گویی کوتاه با فریبا متخصص انجام دادند و در ادامه نوبت به هم‌صحبتی با یک مادر شهید گمنام رسید.

قسمت دوم «درجه یک» هم با یک مادر شهید آغاز شد. مصاحبه با صابر خراسانی و شعر‌خوانی او هم طولانی شد؛ خاصه آنکه خراسانی مدام روی آنتن است و جذابیت سابق را از دست داده. در عوض گفت‌و‌گو با زهرا سعیدی حدود ۱۰ دقیقه طول کشید که به اندازه بود. بخش
«با نمک» برنامه، شیطنت دختر مهسا جاور (قهرمان قایقرانی) بود که به همراه ناهید کیانی عضو تیم ملی تکواندو و مادران خود در برنامه حاضر شده بودند. «درجه یک» با اجرای رضا بیجاری به پایان رسید؛ در حالی که برخلاف برنامه‌های قبل جذابیت کافی برای همراه کردن مخاطب را نداشت.

شبکه دو|دست در دست
چند قسمتی است که شهرام شکیبا به جای سیاوش عقدایی اجرای دست در دست را برعهده دارد.‌ این بار ستاره سادات قطبی همسر شکیبا هم کنار او بود. دست در دست با شعار رسانه جهادگران پخش می‌شود و به همین خاطر بخش پایانی به گفت‌و‌گو با یک زوج جهادگر اختصاص داشت. طبعا این بخش برای گروه‌های جهادی دارای جذابیت است. سوسن مقصودلو در بخش ابتدایی مهمان برنامه شد و در ادامه شعله قهرمانی (مجری) و پسرش به او اضافه شدند. دست در دست نسبت به برنامه‌های روتین، تفاوت چندانی نداشت؛ جز اینکه همه اجزای برنامه در خدمت «مادر» قرار گرفته بود.

شبکه سه| زوجی نو و چراغانی
مدت‌هاست شبکه سه مناسبت‌های شاد را با دو برنامه زوجی نو و چراغانی جشن می‌گیرد. این بار اما زوجی نو بدون حضور چهره‌های مطرح و با سیاق همیشگی روی آنتن رفت. انتظار می‌رفت در شب عید، شمایل زوجی نو تغییر کند که نکرد. چراغانی را احمد نجفی اجرا می‌کند که پیش‌‌تر نوشتیم در این راه موفق نیست. لحن و حرکات اغراق‌آمیز او نسبتی با یک برنامه آرام ندارد. او میزبان بانویی خیر که همسر شهید است شد و بخش زیادی از چراغانی با این گفت‌و‌گو گذشت. بخش دیگر هم با صحبت‌های کارشناس مذهبی و اجرای قاسم افشار پر شد؛ یک برنامه مطول و دور از اصول برنامه‌سازی.

شبکه پنج| مهربانو
مهربانو با اجرای زینب پورابراهیم و با حضور تماشاچیان پخش شد. بعد از اجرای مصطفی خزایی‌، مجری از یک خانواده شهید پذیرایی کرد. در ادامه نوبت به رابعه مدنی رسید که گفته‌هایش به‌رغم تکراری بودن به دل می‌نشیند. او روز گذشته هم مهمان سیمای خانواده شبکه یک بود. سالار عقیلی پای ثابت ویژه‌برنامه‌ها، این بار در مهربانو از مادران گفت و چند قطعه اجرا کرد. حضور مدام این خواننده روی آنتن، اشتیاق برای دیدن او را از بین برده است. این برنامه هم نتوانست دلبری کند.

شبکه نسیم|نفس و چهل‌تیکه
کارکردی که تا چندی پیش برنامه هزارداستان برای شبکه نسیم داشت، حالا برنامه نفس دارد. این برنامه با اجرای فلورا سام که ذاتا برای پاسداشت مادران ساخته شده، این بار هم میزبان چند مادر خاص بود. طبعا طرفداران این برنامه باز هم لذت بردند اما دیگران نه! در چهل تیکه مینا جعفر‌زاده مقابل محمدرضا علیمردانی نشست که گفت‌و‌گوی دلنشینی بود. با این حال چهل‌تیکه را نمی‌توان «ویژه برنامه» دانست چرا که حتی اگر روز مادر هم نمی‌بود، این گفت‌و‌گو با همین کیفیت به آنتن می‌رسید.

شبکه افق| شبیه مادرم
وقتی تکلیف یک شبکه با خودش روشن باشد؛ مخاطب هم انتظار خود را متناسب با آن تنظیم می‌کند؛ مثل شبکه افق. این بار هم تکلیف برنامه شبیه مادرم‌، روشن بود. چه جایی که همسران شهدا مهمان برنامه بودند؛ چه جایی که روح‌الله رستمی قهرمان وزنه‌برداری به همراه مادرش در برنامه حاضر شد. حرف‌های مهوش وقاری درباره زنده‌یاد محسن قاضی‌مرادی هم دور از تکلف بود و به دل نشست.ایده غافلگیری مهمان‌ها با حضور مادران‌شان اما تکراری بود.

کدخبر: ۴۳۸۳۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر