کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۴۰۴
تاریخ خبر:

آنالیز | هفت و ظرفیت از دست رفته فجر

روزنامه هفت صبح | برنامه هفت جمعه‌شب به جشنواره فجر پرداخت اما از ظرفیت آن استفاده‌ای بهینه نکرد. در عوض دیگر برنامه سینمایی تلویزیون با دعوت از بهروز افخمی نهایت بهره را از این اتفاق برد.
منظر اول: فرصت | «نزدیک بود فیلم مهدویان از جشنواره حذف شود/ اگر جای او بودم مرد بازنده را به هیات انتخاب نمی‌دادم». «عروسک فیلم حیرت‌آوری بود/ ندادنِ پروانه نمایش دلیل حذف از جشنواره فجر است.» این برخی از تیترهایی است که رسانه‌ها از گفت‌و‌گوی بهروز افخمی انتخاب کرده‌اند.

او یکی از اعضای هیات انتخاب چهلمین جشنواره فجر است که پنجشنبه‌شب در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر حاضر شد. در همه دوره‌ها، پیگیران سینما و اهالی رسانه، سوالات بیشماری از هیات داوران فجر دارند. پاسخ آنها تبدیل به تیتر یک می‌شود و برای مدتی محل بحث‌و‌نظر. برنامه هفت در دوره‌های پیش سعی می‌کرد از این فرصت نهایت بهره را ببرد و به همین خاطر میزبان اعضای هیات انتخاب می‌شد. امسال اما چنین نکرد آن‌هم در شرایطی که هفت به چنین ترفندهایی برای بازگشت به روزهای اوج نیازمند است.

منظر دوم: فرصت‌سوزی| تغییر رویه هفت در مواجهه با اتفاق‌های داغ از مدت‌ها پیش شروع شده. نتیجه این تغییر عجیب همین است که یک فرصت خوب را از دست می‌دهد. در شرایط ایده‌آل، حرف‌های افخمی باید در هفت بیان می‌شد نه جایی دیگر. این برنامه اما سراغ اعضای هیات انتخاب نرفت و آنها نیز رسانه‌ای دیگر را برای بیان نظرات خود انتخاب کردند.

مثلا محمدحسین نیرومند توضیحات درباره حاشیه‌های قاتل و وحشی را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد. هفت در روزهای اوج خود، منبع خبرهای اختصاصی بود و به همین خاطر برنامه‌ای مرجع لقب داشت. حالا اما این برنامه دنباله‌رو دیگر رسانه‌هاست و این امکان مهم را از دست داده. جمعه شب کارشناسان هفت، دست به تحلیل‌های مختلف درباره جشنواره و رای هیات انتخاب زدند که اگر واقع‌بین باشیم، فاقد نکته‌ای نو و جذاب بود.

کدخبر: ۴۳۴۴۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر