کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۷۵۱
تاریخ خبر:

خندوانه و جوکر؛ دعوا و جنجال با رمز خنده

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | دومین قسمت از برنامه جوکر هم موفق بود و مورد استقبال قرار گرفت. برنامه‌ای که در قالب یک مسابقه آماده شده و محورش این است که شرکت‌کنندگان نباید بخندند. برنامه خندوانه از این هفته، یک شب بیشتر از گذشته در کنداکتور قرار گرفته. برنامه‌ای که هفت سال پیش در شبکه نسیم پا گرفت و تاکنون فراز و فرود زیادی داشته. فارغ از کیفیت هر دو، آنچه عیان است این است که مخاطب به برنامه‌ها و سریال‌های شاد نیاز دارد. چهره تلویزیون و پلتفرم‌ها گاه بیش از حد عبوس می‌شود و چنین برنامه‌هایی حکم تنفس دارند. این روزها جوکر و خندوانه از شرایط متفاوتی پیش مخاطب برخوردار هستند.

موقعیت خندوانه
فصل جدید خندوانه مدتی است روی آنتن شبکه نسیم رفته. این برنامه در مجموع موفق بوده و برای رسیدن به روزهای اوج، سوداهایی در سر دارد. مخاطب وفادار، با خندوانه همراه است‌؛ هم می‌خندد و هم سرگرم می‌شود. مخاطب غیر‌وفادار هم منتظر اتفاق‌های تازه است تا تیم رامبد جوان رو کنند. آمار تلوبیون نشان می‌دهد خندوانه پرمخاطب‌ترین برنامه سرگرم‌کننده تلویزیون است. برای نمونه برنامه اخیر در کمتر از ۲۴‌ساعت ۸ هزار بازدید داشته. آنچه خندوانه را در حاشیه قرار داده، همان تبلیغی است که رامبد جوان بازی کرد و گفته‌هایش مورد انتقاد قرار گرفت.

موقعیت جوکر
برنامه جوکر هفته پیش منتشر شد که هدف‌گذاری‌اش مثل خندوانه ایجاد نشاط و خنده است. شیوه‌ای که انتخاب کرده اما باعث شده سریع‌تر به هدف برسد. موفقیت جوکر یادآور فصل‌هایی است که خندوانه در اوج بود و مخاطب با تماشای آن به قهقهه می‌افتاد. حالا انبساط خاطری که جوکر ایجاد می‌کند، برنامه را در کانون توجه قرار داده است. کما اینکه روابط عمومی فیلیمو خبر داده که قسمت دوم مسابقه جوکر توانست در ۱۶‌ساعت نخست، برای بار دوم، رکورد تماشای یک مجموعه را در روز اول انتشار با ۱۸ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۹۱ دقیقه تماشا به‌نام خود ثبت کند.

واکنش‌ها به خندوانه
چیزی از شروع سری جدید خندوانه نگذشت که یک حاشیه فرامتن روی آن سایه افکند. ماجرا از تیرز تبلیغی رامبد جوان شروع شد و بعد، ساعت او مورد توجه قرار گرفت. آنچه در فضای مجازی غالب است، ربطی به خود برنامه ندارد و خود جوان را نشانه رفته. با این حال در میان کاربران از جمله خبرآنلاین کامنت‌هایی دیده می‌شود که در حمایت از جوان است.

در صفحات اینستاگرام هم می‌توان رد علاقه‌مندان خندوانه را دید که از این برنامه حمایت می‌کنند و پخش آن را لازم می‌دانند. فعلا فضا برای رامبد جوان چندان مساعد نیست و ترکش انتقادها به خندوانه هم خورده. این برنامه در هفت سال اخیر بارها گرفتار حواشی فرامتن شده. بار دیگر جوان برای عبور دادن خندوانه از حاشیه‌ها و مصون نگه‌داشتن آن کاری سخت دارد. حالا وقت رو کردن ایده‌های نو است.

واکنش‌ها به جوکر
حجم واکنش‌های منفی به جوکر در صفحات اینستاگرامی پایین است. آنها که برنامه را دوست ندارند، سراغ فرامتن می‌روند و از عناوینی مثل «سلبریتی بی‌غم»! بهره می‌گیرند. رد چنین تعابیری در ویدئوهایی که برخی هموطنان برای شبکه‌ای فارسی‌زبان ضبط و ارسال می‌کنند هم دیده می‌شود. نکته جالب اینکه در صفحه اینستاگرام این شبکه، کاربران بی‌شماری به آن هموطن معترض، انتقاد کرده‌اند. حرف‌شان این است که جوکر می‌خنداند و در شرایط فعلی تنها برنامه‌ای که لحظه‌ای آنها را شاد می‌کند، همین است.

روزگار احسان و رامبد
در زمان تولید جوکر نام احسان علیخانی در خبرها دیده نمی‌شد. در قسمت اول هم نام او به‌عنوان مشاور پروژه در تیتراژ آمد. حجم استقبال‌ها علیخانی را ترغیب کرد تا عنوان واقعی خود را در تیتراژ به‌کار ببرد. حالا مقابل نام او در تیتراژ مدیر هنری و مدیر پروژه خورده است و روابط عمومی فیلیمو گفته علیخانی کارگردانی مشترک برنامه را هم بر‌عهده دارد.

علیخانی بعد از عصر جدید موفقیتی دیگر را تجربه می‌کند و فعلا شرایطی رشک‌برانگیز نسبت به رامبد جوان دارد. او حتی در مجموع خوشبخت‌تر از مهران مدیری از نظر اقبال عامه مخاطب است. چرخ روزگار می‌چرخد و چهره‌های آشنا موقعیتی متفاوت در جامعه به‌دست می‌آورند. آینده این سه چهره مطرح چه‌خواهد بود؟

کدخبر: ۴۲۹۷۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • TOMMY

    بنظرم جای همه بچه های ساعت خوش خیلی خالی ه ..