کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۷۲۰
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| تصویر زشت فلورا سام و ایراد سریالیست

روزنامه هفت صبح | نازیبای روز: تصاویر لرزان فلورا سام در برنامه فیلمنوشت| «فیلمنوشت» یکی از میان برنامه‌های شبکه آی‌فیلم است که اختصاص به مصاحبه با فیلمنامه نویسان سریال‌های ایرانی دارد. این برنامه پنجشنبه شب اختصاص داشت به مصاحبه با فلورا سام نویسنده و کارگردان سریال «مرضیه» که چند روز قبل پخش آن از شبکه آی‌فیلم به پایان رسیده بود. بخشی از مصاحبه فلورا سام در این برنامه در ماشین انجام شده بود.

سام در صندلی عقب نشسته بود و به سوالات جواب می‌داد، اما در این بخش‌ها به دلیل حرکت ماشین‌، دوربین هراز چند گاهی تکان می‌خورد و تصویر می‌لرزید. لرزش‌های تصویر در این بخش به اندازه‌ای بود که کاملا چشم مخاطب را آزار می‌داد. زمانی که امکان تصویر برداری در ماشین وجود ندارد چرا باید این کار را انجام داد که نتیجه آن تصاویر لرزان بی‌کیفیتی شود که در نهایت به ساختار برنامه لطمه وارد می‌کند.

ناقصی دارد روز: ایراد سوال پیامکی سریالیست کجاست | سوال پیامکی یکی از آیتم‌های ثابت برنامه « سریالیست» است که پنجشنبه شب به موضع حضور بازیگران خارجی در سریال‌های ایرانی اختصاص داشت. این برنامه از مخاطبان خود خواسته بود تا به این سوال که آیا حضور بازیگران خارجی در سریال‌های ایرانی موفق بوده یا خیر پاسخ دهند.

این سوال در حالی مطرح شده بود که در آن هیچ اشاره‌ای به بازیگران خارجی که در سریال‌های ایرانی بازی داشتند نشده بود. روش درست این بود که بخش‌هایی از سریال‌هایی که در آن بازیگران خارجی بازی کرده بودند در قالب یک کلیپ نمایش داده می‌شد و یا اینکه نام بازیگران و سریال‌ها به شکل نوشته روی تصویر می‌آمد تا مخاطبان با دید درستی به این سوال پاسخ می‌دادند. تنها کاری که دست‌اندرکاران برنامه انجام داده بودند نمایش عکس‌هایی از بازیگران خارجی در آیتم سوال پیامکی بود.

چطور است روز: یک «کارِ خونه» معمولی | شش قسمت از برنامه «کارِ خونه» می‌گذرد و حالا مخاطب به طور کامل از سمت و سوی آن اطلاع دارد. این برنامه با هدف تشویق کارآفرینی ،با تمرکز بر مشاغل خانگی ساخته شده. امتیاز آن جایی است که کارآفرینان در برنامه حاضر می‌شوند و تجربه خود را بازگو می‌کنند. مستند فعالیت آن‌ها هم به عنوان مصداق گفته‌های‌شان پخش می‌شود.

وجه منفی آن وقتی است که کارشناسان نظر می‌دهند و همان حرف‌های تکراری برنامه‌های مشابه را به زبان می‌آورند. با این حال زمانی که گفته‌ها مرتبط با شغل مهمان است،بحث قوام می‌یابد و از صحبت‌های تئوریک فاصله می‌گیرد. مسعود فروتن به عنوان مجری سعی می‌کند نسبتی منطقی میان اجزای مختلف برنامه ایجاد کند. او در این برنامه هم با هیجان همیشگی حرف می‌زند که عده‌ای می‌پسندد و عده‌ای نه.

کدخبر: ۴۱۰۷۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر