کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۴۱۰
تاریخ خبر:

چهره‌های جنجال‌آفرین‌ سال خوک

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | درباره ۱۲چهره سال ۱۳۹۸ که نامشان زیاد در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده شد. از مسعود کیمیایی و شهاب حسینی تا مهناز افشار و مزدک میرزایی. هرکدام چند حاشیه داشتند و فرجام جنجال‌ها به کجا رسید؟ سال ۹۸ از نظر حجم اتفاق صاحب رکوردی منحصربه‌فرد است. خبرهای اجتماعی را می‌دانید که کرونا سرآمد آن است!‌

پیش از هرچیز امیدواریم سال آینده در همه حوزه‌ها شاهد خبرهای خوش باشیم. سینما و تلویزیون هم سالی پر از خبر و اتفاق را سپری کرد. اگر بخواهیم همه خبرهای داغ را مرور کنیم، نیاز به صفحات بیشتر است. به‌جای آن به سیاق چندسال اخیر سراغ ۱۲چهره و حاشیه‌های آن‌ها رفته‌ایم. جالب آنکه به تناسب اتفاق‌های عجیب اجتماعی، حاشیه چهره‌ها نیز عجیب و کم‌سابقه بود.

مرور کنید تصمیمی‌ که مزدک میرزایی گرفت و همه را شوکه کرد. حاشیه‌ها ادامه دارد؛ ‌از تازه‌ترین آن یعنی چالش رقص که امین زندگانی سردمدارش است تا انتشار چت خصوصی برخی سینمایی‌ها و تلویزیونی‌ها با مجری من و تو. باز‌هم می‌توان به نام‌های حاشیه‌ساز رسید؛ ‌مثل گوهر خیراندیش و مراسم عروسی دخترش در خارج از کشور.

یا حاشیه‌های محمد رسول‌اف که برای «شیطان وجود ندارد» خرس طلایی گرفت و چندروز بعد به دادسرا رفت. محسن امیریوسفی با انتشار خبر همکاری با بهروز وثوقی در «آشغال‌های دوست‌داشتنی اصل» هم همچنان حاشیه می‌سازد. افشاگری فرامرز قریبیان درباره نقش مستقیم علیرضا رضاداد در حذف جوایز «عصبانی نیستم!» و داده نشدن جایزه نوید محمدزاده، دیگر حاشیه داغ امسال است. به این جمع واکنش‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست خبری فیلم «خروج» را اضافه کنید…

*** مسعود کیمیایی / کارگردان
* چند حاشیه داشت؟ در چندسال اخیر نام مسعود کیمیایی به‌واسطه برخی اتفاق‌های فرامتن زیاد در رسانه‌ها دیده می‌شود. مهم‌ترین حاشیه این کارگردان مطرح، انصراف او از جشنواره فیلم فجر است. مسعود کیمیایی در آستانه برگزاری جشنواره، ویدئویی منتشر کرد و گفت به‌خاطر همدردی با داغ‌دیدگان سانحه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری، به جشنواره نخواهد رفت. او گفت همواره کنار مردم بوده است…

* واکنش‌ها چه بود؟ تهیه‌کننده فیلم «خون شد» یعنی جواد نوروز بیگی اما اعلام کرد، انصراف کیمیایی صرفا از بخش کارگردانی است. بلافاصله تدوین و بازیگر فیلم با کیمیایی هم‌صدا شدند و از حضور در جشنواره انصراف دادند.

* سرانجام چه شد؟ نوروزبیگی تلاش کرد کیمیایی را برای حضور در جشنواره آماده کند اما او در آستانه نمایش «خون شد» در پردیس ملت اعلام کرد، پای تصمیمش برای انصراف از جشنواره فجر ایستاده و برنخواهد گشت: «این تصمیم شخصی من بوده و بعد از این‌همه سال خودم برای خودم تصمیم می‌گیرم. نه از دیگر عوامل فیلم خواسته‌ام چنین کنند، نه راضی به فشارهایی هستم که بر جواد نوروزبیگی آمده…» دیگر اتفاقی که نام مسعود کیمیایی را سر زبان‌ها انداخت، موضع‌گیری مختلف منتقدان بر سر «خون شد» است. ضمن اینکه او پیش‌تر گفته بود، می‌خواهد رمان «جسدهای شیشه‌ای» را تبدیل به سریال کند تا این‌گونه سهم کیمیایی از خبر در سال ۹۸ زیاد
باشد.

*** شهاب حسینی / بازیگر
* چند حاشیه داشت؟ مهم‌ترین اتفاق‌هایی که نام شهاب حسینی را سر زبان‌ها انداخت این موارد است:‌ابتدا دادگاه تهیه‌کنندگان شهرزاد باعث شد تحلیل‌ها درباره دستمزد بازیگران این سریال شکل بگیرد و حسینی هم از هجوم مصون نماند. چندی پیش و همزمان با مشخص شدن بازی بهروز وثوقی در «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» شهاب حسینی اینطور واکنش نشان داد:

«…رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی را بر پرده سینمای ایران عمیقا خواستارم چراکه از وقتی افتخار حضور در کنار ایشان و آشنایی با مرام و تفکرات ایشان را پیدا کردم ،ایشان را به مراتب انسانی بزرگ‌تر از آنچه بر پرده سینما از او می‌شناختم یافتم.» مهم‌ترین جنجال شهاب حسینی اظهارات تند او در نشست خبری جشنواره فجر و گرفتن نوک پیکان انتقادها سمت کیمیایی بود. حسینی پیش از جشنواره گفته بود انصراف کاری عبث است و در نشست خبری فیلم «شین» کیمیایی را نواخت و کیفیت فیلم جدیدش یعنی خون شد را زیر سوال برد.

* واکنش‌ها چه بود؟ عمده واکنش‌ها بعد از انتقادهای شهاب حسینی به مسعود کیمیایی رقم خورد. ابتدا تهیه‌کننده خون شد مصاحبه‌ای اعتراضی انجام داد و کمی بعد کانون کارگردانان در حمایت از کیمیایی بیانیه داد. خیلی‌های دیگر هم پشت کیمیایی درآمدند.

* سرانجام چه شد؟ مثل هر اتفاق دیگری بعد از مدتی آب‌ها از آسیاب افتاد. با این حال به‌وضوح می‌توان شاهد دلخوری هواداران سینما از رفتار شهاب بود. نمونه‌اش پوشش رسانه‌ای ضعیف نشان شوالیه شهاب حسینی است که مدتی پیش دریافت کرد.

*** سعید راد / بازیگر
* چند حاشیه داشت؟ سه جنجال شاخص در سال ۹۸ به نام سعید راد ثبت شده است: دو سینمایی و یک ورزشی! ابتدا و در زمان پخش سریال «ترور خاموش» مصاحبه‌ای انجام داد و فیلم «هزارپا» را نواخت. انتقاد اصلی او به رقص جواد عزتی و رضا عطاران بود که از واژه «تهوع» استفاده کرد! جنجال اصلی درباره راد چندروز بعد از پایان جشنواره فجر شکل گرفت. جایی که گفته می‌شود، او مانع از اعطای سیمرغ به جواد عزتی بوده و حتی برای به کرسی نشاندن حرفش، جلسه هیات داوران را ترک کرده است! جنجال ورزشی راد به مصاحبه عجیبش علیه کالدرون، سرمربی پیشین پرسپولیس برمی‌گردد.

* واکنش‌ها چه بود؟ با مصاحبه راد علیه کالدرون خیلی‌ها گفتند، این انتقادها به‌خاطر تصمیم سرمربی مبنی بر نیمکت‌نشین‌کردن نوه او یعنی آدام همتی است. راد اما گفت به‌عنوان یک هوادار دلش برای پرسپولیس می‌سوزد!‌ در ماجرای شایعه مخالفت راد با سیمرغ عزتی واکنش‌ها به اوج رسید. خیلی‌ها این مخالفت را به ماجرای انتقاد او از رقص عزتی در هزارپا ربط دادند!‌ خود راد هم در برابر پرسش هفت صبح تصمیم به سکوت گرفت تا شائبه‌ها قوت
بگیرد.

* سرانجام چه شد؟ مصاحبه محمدمهدی عسگرپور یکی از اعضای هیات داوران، شائبه‌ها درباره دخالت راد در تصمیم را بیشتر کرد. کمی ‌بعد اما بقیه اعضای داوران شفاف‌سازی کردند تا اینکه مشخص شد راد عامل ندادن سیمرغ به عزتی نبوده است.

*** مهران مدیری / بازیگر و مجری
* چند حاشیه داشت؟ امسال هم نام مهران مدیری به‌خاطر برنامه دورهمی ‌در صدر حاشیه‌سازان قرار گرفت. مهم‌ترین جنجال به برنامه نوروزی مدیری برمی‌گردد که با سیل شوخی کرد. ضبط دورهمی‌ در شرایط کرونایی هم انتقادهایی را از سوی وزرات بهداشت نسبت به او به‌همراه داشته است. حضور در فیلم «درخت گردو» محمدحسین مهدویان و متعاقب آن شمایل این بازیگر در نشست خبری فیلم، دیگر جنجال‌های مدیری است.

* واکنش‌ها چه بود؟ کنایه‌های مهران مدیری به وضعیت سیل و مدیران خیلی زود واکنش‌برانگیز شد. جالب آنکه نه فقط مسئولان دولتی که منتقدان دولت هم از «امیدکشی»‌ مدیری انتقاد کردند. شاخص‌ترین موضع‌گیری مربوط است به وحید یامین‌پور که منتقد دولت روحانی است. خیلی از کاربران در فضای مجازی هم به مدیری تاختند .

مثلا یکی نوشت: «با غم مردم صدمه‌دیده از سیل شوخی می‌کند. کشته‌شدگان در سیل را به مسخره می‌گیرد و به دولت فحاشی می‌کند.» بازی مهران مدیری در جشنواره فجر دیده شد اما خیلی‌ها نقطه ضعف «درخت گردو» را بازی او دانستند. خیلی زود این تعبیر به‌دست آمد که مدیری به مهدویان تحمیل شده. دلیل به سرمایه‌گذار فیلم یعنی مصطفی احمدی که تهیه‌کننده دورهمی ‌هم هست برمی‌گردد! مدیری در نشت خبری فیلم عینک به چشم داشت که این هم حاشیه‌ای محسوب می‌شد.

* سرانجام چه شد؟ مدیری دور تازه دورهمی‌ را آماده کرد و حالا آن را با وجود اخطارها مبنی بر خطرناک‌بودن حضور آدم‌ها در یک مکان، همچنان ضبط می‌کند.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۱۴۴۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر