کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۲۲۶
تاریخ خبر:

پیشگیری بهتر از درمان ‌اما نه در بیماری‌ کرونا

روزنامه هفت صبح، پیمان ‌روشن‌ضمیر | امروز بعد از یک‌سال تجربه و مشارکت در کمک به ده‌ها بیمار کرونایی که بدون رفتن به بیمارستان در منزل بهبود یافتند‌، می‌خواهم پروتکلی را ارائه بدهم که اگر می‌توانستم زمان را به عقب برگردانم و اختیار کشور دست من بود اجرایش می‌کردم .در اولین قدم، در اولین ماهی که از پاندمی ویروس مطمئن می‌شدیم،از تمام افراد بالای ۶۵ سال یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌خواهیم یک ماه به قرنطینه بروند و اتاق خودشان را کامل از افراد جوان‌تر جدا کنند.

از تمام افراد زیر ۵۵سال که بیماری خاصی ندارند می‌خواهم فورا به کرونا مبتلا شوند برای این کار به هر طریق ممکن شرایط همه‌گیری فوری را در مراسمی عمومی که به مدت دو هفته هر روز در سراسر کشور برگزار می‌شود فراهم می‌کنیم.به مردم می‌گویم هر کاری لازم است را برای مبتلا شدن انجام دهند.همزمان باید ارتباط نزدیک مردم شهر با سالمندان به مدت یک ماه قطع شود مگر با رعایت پروتکل‌های خاص.اگر سالمندان بدانند پیشگیری بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد هرطور شده خودشان شرایط را مدیریت خواهند کرد .

پروتکل درمانی: تمام جوان‌ترها زمان ابتلایشان را می‌دانند و بعد از ابتلا در چند روز اول با استفاده از محلول آب نمک رقیق در دهان و بینی سطح ویروس را پایین می‌آورند.استفاده از هرگونه قرص مکمل ممنوع می‌شود اما مبتلایان میوه‌ها را می‌توانند در مقدار زیاد مصرف کنند.کشور یک ماه نیمه تعطیل و شرایط استراحت طولانی مدت همه بیماران فراهم می‌شود اما اگر شخص بیمار در شغل حساسی باشد با وجود بیماری و بدون ماسک به سر کار فرستاده می‌شود .

در چند روز اول ابتلا از افراد می‌خواهیم جاهایی بخوابند که هوا جریان دارد، باد ملایم باید به ایشان بخورد تا با هر بار تنفس حجم ویروس در بدنشان بیشتر نشود. همچنین در چند روز اول بیماران کرونایی حق ندارند در یک محل سربسته نزدیک هم بمانند. هر بیمار کاملا باید از بیمار دیگر جدا باشد.بهترین جا برای خوابیدن پشت بام است به شرط اینکه کمی باد بیاید. یا داخل خانه حتما باید پنجره باز و کولر یا پنکه روشن باشد تا هوا حرکت کند.

استفاده از ماسک ممنوع است.استفاده از ویتامین دی،زینک،گوشت قرمز،لبنیات و فرآورده‌های شیر در دوره درمان ممنوع است.
افراد در این روش دقیقا می‌دانند کی مبتلا شده‌اند و بلافاصله استراحت و درمان را آغاز می‌کنند و مثل وضعیت فعلی جامعه ما افراد غافلگیر نمی‌شوند.بعد از یک ماه کشوری کاملا امن داریم با فوتی بسیار کم (به نسبت آنچه امروز می‌بینیم).ماسک برای همگان ممنوع خواهد بود… سالمندان دیگر مجبور نیستند تا یک‌سال یا بیشتر هر روز ماسک بزنند و استرس داشته باشند چون تمام جوان‌ها قبلا مبتلا و خوب شده‌اند و عامل انتشار که همان انسان‌ها هستند تبدیل به سد دفاعی شده‌اند.

جوان‌ترها نیاز ندارند دو سال هر روز که از خانه بیرون می‌روند و برمی‌گردند نگران مبتلا کردن سالمندهایی که در خانه دارند یا برخورد می‌کنند باشند. اگر بخواهیم به جای ابتلای جوانان در یک ماه اول،پیشگیری را در یک بازه زمانی یک یا دو ساله ادامه بدهیم همه سالمندان و افراد ضعیف‌تر هرچقدر هم مراقب باشند به مرور به کرونا مبتلا می‌شوند چون ما داریم فاکتورهای خطرناکی به نام «زمان طولانی» و «استرس مداوم» را به آنها تحمیل می‌کنیم و در نتیجه تعداد خیلی بیشتری مرگ و میر در کشور خواهیم داشت.

از طرفی استرس طولانی مدتی که به جامعه تحمیل می‌شود باعث می‌شود خیلی از جوان‌ها هم بعد از یک‌سال ماسک زدن و تلاش برای عدم ابتلا، سرانجام روزی که مبتلا می‌شوند بیماری سخت‌تری بگیرند و تعداد بیشتری فوت کنند در حالی که اگر به روش استقبال در ماه اول اکثر آنها کرونا می‌گرفتند،فوتی‌ها بین جوان‌ها به شدت کمتر بود. شاید بشود گفت یک نفر در ۵۰هزار یا یک نفر از ۱۰۰هزار نفر فوت می‌کردند. هرچند پزشکانی داریم که معتقدند پروتکل درمانی اگر درست انتخاب و اجرا بشود کرونا اصلا فوتی ندارد …

همین الان هم فوتی بین جوان‌ها از یک در ۱۰هزار کمتر است که بخش عمده فوتی‌ها،دارای بیماری زمینه‌ای جدی از قبل بودند یا به خاطر پروتکل‌های اشتباه درمانی در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند .هزینه و دعوا بر سر خرید واکسن هم کلا بی‌معنی می‌شد مگر برای سالمندان چون جوان‌هایی که کرونا گرفته بودند در واقع واکسن طبیعی را دریافت کرده‌اند.

فریبکارانه است آنچه امروز بعضی رسانه‌ها به مردم می‌گویند که آنتی بادی حاصل از واکسن قوی‌تر و ماندگارتر از آنتی‌بادی حاصل از ابتلا به کروناست … واکسن قرار نیست در بدن بیمار بماند و با ویروس‌های آینده بجنگد.واکسن فقط تجربه سلولی و آنتی بادی بدن ما را فعال می‌کند و آن چیزی که از ابتلای آینده ما به ویروس جلوگیری می‌کند همین آنتی بادی و تجربه سلولی است که دستپخت بدن خود ماست.

داستان ابتلای مجدد هم به همین اندازه فریبکارانه است. شما را به دو خبر حواله می‌دهم؛یکی تست کرونایی که از بازیکن‌های تیم‌های لیگ برتر ماه‌های اولی که کرونا آمده بود گرفتند. فکر کنم صنعت نفت و استقلال بود که حتی یکی از بازیکن‌ها تب هم نداشتند و سرفه نمی‌کردند اما نتیجه تست نصف بازیکن‌ها مثبت شد.

تست‌ها تا این حد غلط و غیرقابل اعتمادند … پس افرادی که به استناد تست‌ها می‌گویند دو یا چند بار کرونا گرفتند را جدی نگیرید. از طرفی تحقیقات منابع معتبر علمی که هزاران نفر از کادر درمان را هفت ماه بعد از ابتلای کرونا زیر نظر گرفتند ثابت کرد حتی یک نفر از ایشان مجدد کرونا نگرفته‌اند در حالی که هر روز با افراد بیمار در ارتباط بودند… peyman.roshanzamir@

کدخبر: ۳۸۳۲۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    در این کره خاکی چنین راهکار ساده و کم هز ینه ای به فکر هیچ کدام از متخصصین حوزه ب هداشت و درمان خطور نکرده است؟