کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۸۵۰
تاریخ خبر:

بهترین خودروهای چینی ‌بازار ایران برای خرید

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | واقعیت این است که در بازار خودروی ایران، چینی‌ها تنه به تنه دو خودروساز اصلی کشور در بحث فروش حضور دارند. هر روز قیمت‌های جدید و مدل‌های جدید ارائه می‌کنند و شرکت‌ها برای شرایط فروش آنها تبلیغ می‌کنند. در واقع استقبال ایرانی‌ها هم در روزهایی که بسیاری از خودروسازان خارجی در بازار خودرو حضور ندارند، از این محصولات بد نبوده است. خودرو چینی چی بخریم؟

این سوالی است که بسیاری از خریداران خودرو امروز به دنبال پاسخی برای آن هستند. با افزایش قیمت خودرو در سال جاری، متاسفانه انتخاب در خرید خودرو برای بسیاری از مردم محدود شده و درصد بالایی از مردم خرید خودروهای خارجی را به دفتر خاطرات‌شان سپرده‌اند و چاره‌ای جز انتخاب بین خرید خودرو چینی و داخلی ندارند.چین بعد از قبضه کردن بازار دنیا در همه زمینه‌ها، چند سالی است که به سراغ بازار خودرو آمده ‌ و با افزایش کیفیت محصولات خود در بازار خودروی ایران، موفقیتی نیز کسب کرده است. در این پرونده خودروهای چینی بازار ایران را بررسی می‌کنیم.

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان / بورگوارد BX7_ مدل آلتیمیت ۲۰۱۸
اولین گزینه از بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران بورگوارد بی‌ایکس ۷ است. بورگوارد در میان خودروهای چینی موجود در بازار ایران، خودرویی کم‌آوازه است و خریداران بسیاری هستند که حتی اسم این خودرو به گوش‌شان نخورده؛ بنابراین تصمیمی هم به خرید آن ندارند. با این حال، شاید بتوان گفت ‌ بهترین خودروی چینی موجود در بازار ایران کراس‌اوور میان سایز بورگوارد BX7 است. این خودرو یک دورگه چینی-آلمانی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.بورگوارد در حقیقت یک برند قدیمی آلمانی است که سال‌ها از خاطر همگان رفته بود و تولید خاصی نداشت.

بعد از شراکت این خودروساز با چین، حالا این خودرو توانسته در میان خودروهای چینی خودی نشان دهد. طراحی ظاهری بورگوارد یک سروگردن بالاتر از تمام خودروهای چینی است و هیچ ردی از کپی‌کاری‌های معمول چینی‌ها در این خودرو دیده نمی‌شود. این زیبایی طراحی با ورود به داخل کابین دوچندان می‌شود و حس رضایت خریدار را به همراه دارد.در ساخت بورگوارد از متریال مرغوبی استفاده شده و با وجود آپشن‌های رفاهی نسبتاً کامل، با کراس‌اووری مطلوب و خوب روبه‌رو هستیم.

عموماً خودروهای چینی از نظر ایمنی خیلی موفق عمل نکرده‌اند‌ اما بورگوارد به لطف سابقه آلمانی خود، یکی از ایمن‌ترین خودروهای چینی محسوب می‌شود. از مهم‌ترین معایب بورگوارد BX7 باید به واردات محدود این خودرو اشاره کرد. همین موضوع باعث شده که خدمات پس از فروش این خودرو چندان رضایت‌بخش نباشد این عامل هزینه نگهداری خودرو را دو چندان کرده و در نهایت به داغ نبودن بازار خرید و فروشش منجر می‌شود. با این حال، اگر تعاریف بالا برای‌تان لذت‌بخش بوده و می‌خواهید بهترین خودرو چینی موجود در بازار را سوار شوید، حتما خرید بورگوارد BX7 را در صدر فهرست‌تان قرار دهید.

سرعت: ۲۰۶کیلومتر
طول: ۴۷۱۵میلی‌متر
وزن: ۱۷۴۰ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۲۲۴اسب بخار
مصرف سوخت: ۹ لیتر
حجم موتور: ۲ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر

‌یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان / ام‌جی RX5_ مدل اتوماتیک
ام‌جی یکی دیگر از دورگه‌های موفق چینی است که در سال‌های اخیر نمونه‌های موفقی را به بازار خودرو ارائه کرده است. در واقع، ام‌جی یک خودروی انگلیسی-چینی است. شرکت ام‌جی با روبه‌رو شدن با مشکلات عدیده، با شریک چینی خود قرارداد بست و بعد از آن خودروهای ام‌جی بیشتر به عنوان یک خودروی چینی به بازارهای جهانی معرفی شدند اما تفاوت ام‌جی با بسیاری از خودروهای چینی، اصالتی است که هم در طراحی این خودرو نمایان است و هم در کیفیت ساخت آن.

همین موضوع باعث می‌شود که ام‌جی RX یک انتخاب خوب برای خرید خودرو چینی باشد و یکی از بهترین ماشین‌های چینی محسوب می‌شود. ام‌جی RX5 یک کراس‌اوور کامپکت خوش‌چهره است که زبان طراحی خاص و دلنشینی دارد. طراحی زیبای ظاهری و کابین این خودرو در کنار کیفیت بالای متریال استفاده شده در آن، ام‌جی RX5 را بسیار بالاتر از دیگر رقبای چینی‌اش قرار داده است. ام‌جی هم مانند دیگر خودروهای لوکس چینی از تمامی آپشن‌های مدرن دنیای خودرو بهره‌مند است.

سانروف پانوراما، کروز کنترل، گرمکن صندلی، دوربین دید عقب و ۳۶۰ درجه، هشدار تغییر مسیر و بسیاری امکانات ریز و درشت دیگر، باعث می‌شود تا ام‌جی RX5 را یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چینی بدانیم. با این حال، این خودرو نیز مانند بورگوارد BX7 به طور محدود وارد کشورمان شده ‌ که همین موضوع، باعث می‌شود در مورد آینده خدمات‌رسانی و البته بازار خرید و فروش آن کمی بد بین باشیم.

سرعت: ۲۰۸کیلومتر
طول: ۴۵۴۵میلی‌متر
وزن: ۱۵۹۲ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۲۲۰اسب بخار
مصرف سوخت: ۸٫۵ لیتر
حجم موتور: ۲ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر توربوشارژ یورو۵

‌یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان / چری تیگو ۷_ IE 1400
کمپانی چری، خودروساز پرآوازه چینی است که تولیداتش برای سال‌ها در کشور ما حضوری پررنگ و موفق داشته‌اند. خودروهای چری پیش از این با نام MVM وارد ایران می‌شدند که کیفیت چندان مطلوبی نداشتند‌ اما در چند سال اخیر لاین خودروهای لوکس این کمپانی با نام چری، با استقبال خوبی از سوی خریداران ایرانی روبه‌رو شده و به گزینه اصلی خرید خودرو چینی برای بسیاری تبدیل شده است. چری تیگو ۷ پرچمدار زیبای کمپانی چری است که زبان طراحی خاص خودش را دارد.

این کراس‌اوور زیبا از نظر طراحی ظاهری نسبت به نمونه قبلی خود یعنی تیگو ۵، زیباتر شده است. ظرافت طراحی تیگو ۷ در کنار بهتر شدن متریال و طراحی داخلی، این خودروی چینی را به یکی از گزینه‌های خوب خرید تبدیل کرده است. تیگو ۷ لیست کاملی از آپشن‌های رفاهی و فنی را داراست. ویژگی‌هایی نظیر سانروف پانوراما، مودهای رانندگی مختلف، بالابر الکتریکی در صندوق عقب‌ و وجود هشت حسگر در دورتادور خودرو که با هشدار به راننده در مواقع خطر، از تصادفات جلوگیری می‌کند، از جمله ویژگی‌های خاص تیگو هفت است.

این خودرو با دو پیشرانه مختلف و در دو قیمت عرضه می‌شود.شاید نقطه ضعف تیگو ۷ را بتوان همین پیشرانه ضعیف این خودرو دانست. این قدرت برای خودرویی با اندازه و وزن تیگو ۷ خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. همچنین، باید اشاره کرد که این خودرو نسبت به برخی رقبای خارجی‌اش فرمان‌پذیری ضعیف‌تری دارد. در آخر باید اضافه کنیم که تیگو ۷ هیچ تست ایمنی تصادفی در مؤسسات ایمنی مطرح دنیا ندارد اما از موسسه ایمنی چین ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

سرعت: ۱۹۰کیلومتر
طول: ۴۴۳۲میلی‌متر
وزن: ۱۴۴۰ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۱۴۷اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۷ لیتر
حجم موتور: ۱٫۵ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر توربوشارژ

‌۹۰۵ میلیون تومان / چری آریزو ۶_ مدل ۱۴۰۰
یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید بهترین ماشین‌های چینی، چری آریزو ۶ است. چری آریزو ۶ مدت زمان کوتاهی بعد از آریزو ۵ پا به بازار خودروی ایران گذاشت. چری آریزو ۵ از همان ابتدای ورودش به ایران، مورد توجه علاقه‌مندان به خودرو قرار گرفت. یکی از دلایل محبوبیت آریزو ۵ شباهت آن با خودروهای کره‌ای بود که در نگاه اول بیننده را به اشتباه می‌انداخت. آریزو ۶ با کمی تغییر در طراحی ظاهری، نسبت به نسخه پیشین، ظاهری جذاب‌تری دارد.

اما تغییر اصلی در داخل کابین این خودروست که نمایی کاملاً مدرن و متفاوت به آریزو شش داده است. کیفیت متریال استفاده شده در آریزو ۶، بسیار بهتر از نمونه قبلی این خودرو است. این خودرو هم مانند بسیاری از چینی‌های موجود در بازار آپشن‌های رفاهی کاملی دارد. شش کیسه هوا، سیستم ترمز و پایداری متنوع، کروز کنترل، سانروف، دوربین دید عقب داینامیک، سنسور پارک جلو و عقب و بسیاری ویژگی‌های دیگر، چری آریزو ۶ را بدل به یک خودروی فول‌آپشن کرده است.

همین موارد این خودرو چینی را به گزینه خوبی برای خرید تبدیل کرده است. نقطه ضعف آریزو شش را شاید بتوان قیمت‌گذاری نامناسب و بسیار بالای مدیران خودرو دانست که باعث شد استقبال از این خودرو آن اندازه که پیش‌بینی شده بود، نباشد. همچنین، ساختار ساده ‌فنر‌بندی و حذف سنسور نقطه کور از دیگر معایبی است که برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود.

سرعت: ۲۱۰کیلومتر
طول: ۴۷۱۰میلی‌متر
وزن: ۱۳۵۸ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۱۴۷اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۴ لیتر
حجم موتور: ۱٫۵ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر توربوشارژ

‌۸۸۰ میلیون تومان / جکs5_ اتوماتیک ۱۴۰۰
در هشتمین سال حضور جک S5 در ایران، کرمان موتور مدل جدیدی از آن را در اواسط سال ۱۴۰۰ به بازار کشورمان آورد. این مدل جدید، در واقع همان فیس‌لیفت جک S5 است که سال ۲۰۱۵ در چین معرفی شد و حتی قرار بود در سال ۱۳۹۴ در کشورمان تولید شود‌ اما کرمان موتور این کار را نکرد. جک S5 نیوفیس در بازار چین با نام جک S5 II شناخته می‌شود که عبارت II به معنای دومین نسخه این خودروست. جک در این فیس‌لیفت، اس۵ را با تغییراتی بسیار جزئی عرضه کرده که مهم‌ترینش، تغییر جلوپنجره و طراحی مجدد مه‌شکن‌های جلوست.

البته نمای جانبی و حتی نمای عقبی جک S5 نیوفیس، تقریبا دست نخورده باقیمانده و تغییری نکرده‌اند. درون کابین جک S5 نیوفیس هم نباید دنبال چیز عجیب و غریبی باشید! چراکه همه چیز، مانند گذشته، سرجای خود باقیمانده. البته یک خبر خوب هم داریم؛ آن دو آپشنی که مالکان جک S5 اتومات، همیشه از نبودش شکایت می‌کردند، حالا در جک S5 نیوفیس، به‌صورت استاندارد وجود دارد. این دو آپشن جدید عبارتند از: «کروز کنترل» و چراغ‌های «دی‌لایت».

اما مهم‌ترین تغییری که برای S5 نیوفیس رخ داده، در قسمت فنی این خودروست. جک از سال ۲۰۱۷ به بعد، فقط موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ را روی جک S5 گذاشته و نکته جالب اینجاست که این موتور، دقیقا همان موتوری است که بعدها روی جک X7 یا همان کی‌ام‌سی K7 نیز نصب شده. موتور جدید جک S5 نیوفیس با آنکه نیم‌لیتر کاهش حجم داشته ‌ اما به لطف استفاده از تکنولوژی TGDi یا پاشش مستقیم سوخت به درون سیلندر، حالا راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور ۲٫۰ لیتری سابقش دارد.

سرعت: ۱۹۰کیلومتر
طول: ۴۴۷۵میلی‌متر
وزن: ۱۵۰۵ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۱۷۱اسب بخار
مصرف سوخت: ۷٫۷ لیتر
حجم موتور: ۱٫۵ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر توربوشارژ TGDi

‌ ۵۹۵ میلیون تومان / بسترن B30_ 1400اتومات
آخرین گزینه پیشنهادی ما برای بهترین ماشین‌های چینی بسترن B30 است. بسترن یکی از زیر مجموعه‌های شرکت «فاو»، دومین شرکت بزرگ خودروسازی در چین است. شهرت فاو به دلیل همکاری نزدیک با خودروسازان بزرگی همچون تویوتا، فولکس‌واگن، مزدا، آئودی و جنرال موتورز است. طبعاً از خودرویی با این پیشینه، انتظارات زیاد است و البته بسترن توانست با تولید سدان‌های موفق این انتظارات را برآورده کند. بسترن B30 را می‌توان بهترین ماشین چینی ارزان قیمت دانست.

ممکن است که در بازار خودروی ما خودروهای چینی ارزان‌تر از بسترن هم وجود داشته باشند، اما با توجه به شرایط فنی، بسترن B30 ارزش خرید بیشتری دارد. این خودرو طراحی ظاهری و داخلی نسبتاً خوبی دارد. کیفیت متریال به کار رفته در داخل کابین نسبت به خودروهای چینی دیگر در این قیمت، بسیار بهتر است. وجود آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک و سیستم ناوبری ماهواره‌ای از جمله نکات مثبت این خودرو است.

همچنین، سیستم تهویه دستی و بروز مشکل در بین برخی لاستیک‌های نکسن هم از دیگر معایبی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اما با همه این موارد باید در نظر گرفت حسن فنی این خودرو باعث شده که بسترن بی ۳۰ به یکی از بهترین ماشین‌های چینی بازار ایران تبدیل شود.

سرعت: ۱۷۰کیلومتر
طول: ۴۶۲۵میلی‌متر
وزن: ۱۲۷۰ کیلوگرم
قدرت‌موتور: ۱۰۷اسب بخار
مصرف سوخت: ۶٫۷ لیتر
حجم موتور: ۱٫۶ لیتر
پیشرانه : ۴ سیلندر

کدخبر: ۴۴۴۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر