کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۲۱۶
تاریخ خبر:

سوزوکی بالنو۲۰۲۲ محصول هند از راه رسید

روزنامه هفت صبح | قبل از اینکه به معرفی این محصول بپردازیم شاید بد نباشد به این موضوع اشاره کنیم که در سال ۹۵، سوزوکی یکی از کمپانی‌هایی بود که بعد از برجام، صحبت‌های زیادی درباره بازگشتش به ایران می‌شد. حتی شایعه‌ای مبنی بر اینکه یکی از خودروسازان داخلی، سوزوکی بالنو ۲۰۱۵ را قرار بود به عنوان محصول جدید خود در همکاری‌های دوطرفه به بازار داخلی معرفی کند که البته هیچ‌کدام از این موارد عملی نشد.

حالا به بررسی این آخرین محصول در بازار هند بپردازیم. سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ خودرویی است که می‌دانستیم به زودی برای بازار هند معرفی می‌شود و ماه گذشته بود که آخرین تیزرهای پیش از رونمایی از این خودرو منتشر شد. حالا جدیدترین خودروی بازار هند معرفی شده ‌ و ما در این مقاله به معرفی این خودرو می‌پردازیم.

طراحی سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲
ماروتی یکی از خودروسازان هند است که در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و تا سال ۲۰۰۳ مالکیتی دولتی داشت. اما در این سال کمپانی سوزوکی ژاپن آن را خریداری کرد و از آن پس، با نام ماروتی سوزوکی شناخته می‌شود. این کمپانی سهم زیادی در بازار هند دارد، چرا که محصولاتی اقتصادی مختص به این بازار را تولید می‌کند و سلیقه بازار هند را خوب می‌شناسد. این کمپانی به تازگی آخرین محصول خود یعنی سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ را معرفی کرده که این خودرو هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر تکنولوژی تغییراتی را نسبت به مدل قبل دارد و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اگر چه بالنو ۲۰۲۲ بر مبنای همان پلتفرم قبلی ساخته شده اما ماروتی سوزوکی این مدل را نسل جدید می‌نامد. در سال ۲۰۱۵ بود که نسل قبلی سوزوکی بالنو معرفی شد و این خودرو در سال ۲۰۱۹ به روز‌رسانی یا فیس‌لیفت جزئی را داشت و حالا نوبت به نسل جدید رسیده ‌ تا مثل نسخه قبل موفق عمل کند. با تغییرات ایجاد شده در طراحی به خصوص در جلو، چهره بالنو به کلی تغییر کرده و دیگر خبری از اِلِمان‌های دایره‌ای و گرد قبلی نیست.

جلو پنجره بزرگ‌تر شده و ورودی‌های هوای روی سپر تغییر کرده‌اند. طراحی جدید چراغ‌ها باعث شده تا چهره‌ای خشن‌تر را در سوزوکی بالنو مدل ۲۰۲۲ ببینیم‌ اما شکل کلی بدنه به خصوص از کنار طوری است که خیلی زود می‌توان تشخیص داد با سوزوکی بالنو طرف هستیم و این یعنی تغییرات آنچنان عمیق و گسترده نیستند.

مشخصات فنی بالنو مدل ۲۰۲۲
نسخه جدید سوزوکی بالنو در هند تنها با پیشرانه ۱٫۲ لیتری تنفس طبیعی با ۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن‌متر گشتاور قابل انتخاب است‌ که به گیربکس ۵ سرعته دستی با کلاچ بهینه‌سازی شده یا خودکار AMT، متصل شده است. البته این خودرو قبلاً در استرالیا و آمریکای جنوبی با پیشرانه ۱٫۴ لیتری با ۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسید که به نظر می‌رسد در مدل جدید هم ادامه یابد.

سوزوکی ماروتی بالنو در هند با قیمت ۸,۵۰۰ الی ۱۲,۷۰۰ دلار، در برابر هیوندای i20، هوندا جاز و فولکس‌واگن پولو قرار گرفته است. بد نیست بدانید سوزوکی بالنو در آفریقا با نام تویوتا استارلت به فروش می‌‌رسد.

کدخبر: ۴۴۴۲۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر