کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۸۴۲
تاریخ خبر:

درباره ‌نمایشگاه جذاب آفرود و اتوکمپینگ در تهران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| نمایشگاه آفرود و اتوکمپینگ از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های تجهیزات خودروهای آفرودی، شرکت‌های خودروساز نیز حضور داشتند و پیکاپ‌های صفر کیلومتر بازار را به نمایش گذاشتند. اگرچه هنوز هم بسیاری از آفرودبازها قید نو بودن خودرو و آپشن‌های استاندارد آن را می‌زنند و به دنبال یک نیسان رونیز یا تویوتا هایلوکس تمیز می‌گردند تا خودشان آن را به‌روز کنند اما نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که سهم خودروهای چینی در بازار خودروی ایران رو به افزایش است و کم‌کم خریداران بیشتری به سراغ آنها می‌روند.

کلوت
شگفتی‌ساز این نمایشگاه پیکاپ کلوت بود که قرار است توسط مکث موتور وارد بازار شود. اگر نام کلوت برایتان ناآشناست، باید بگوییم که این همان دایون V5 است که نسخه شاسی‌بلند آن نیز قرار است توسط خودروسازی ایلیا در ایران مونتاژ شود. طراحی این خودرو به‌خصوص در نمای عقب نوآوری چندانی نسبت به پیکاپ‌های موجود ندارد و معمولی است.

اما مزیت اصلی این خودرو پیشرانه ۲ لیتری توربوی میتسوبیشی با ۲۰۴ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است. با توجه به آنکه کی‌ام‌سی T8 هم قبلاً با موتور ۲ لیتری توربو وارد بازار شده بود، دیگر کم‌کم باید خود را آماده‌‌ وداع با پیشرانه‌های تنفس طبیعی در بازار پیکاپ‌ها کنیم. از جمله ویژگی‌های قابل توجه کلوت می‌توان به قفل هوشمند دیفرانسیل عقب، تهویه الکتریکی و سامانه مدیریت حرکت در شیب اشاره کرد.

آمیکو آسنا
از آمیکو آسنا دو نسخه در نمایشگاه شرکت کرده بود؛ یکی نارنجی که همان آسنای استاندارد بود و دیگری قرمز تیره با لاستیک‌های‌ بزرگ و بدنه تقویت ‌شده. آسنا مدت‌هاست که در بازار خودروی ایران حضور دارد اما عوامل مختلفی باعث شده تا این خودرو در رقابت با فوتون تونلند شکست بخورد.

درست است که آسنا با طول ۵٫۵ متری و استفاده از شاسی فورد F-150 مدل ۲۰۰۸ رخ خوبی دارد و تنها پیکاپ فول‌سایز مونتاژی ایران است‌ اما پیشرانه این خودرو هماهنگی خوبی با آسنای دو تنی ندارد. پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۱۴۳ اسب بخاری که گشتاورش به بیش از ۲۱۰ نیوتن‌متر نمی‌رسد، استهلاک بالا و کیفیت پایین ادوات پایین آسنا را تبدیل به خودرویی با آمار فروش پایین در ایران کرده است.

کی‌ام‌سی T8
کی‌ام‌سی T8 در ماه‌های اخیر مدام با افزایش قیمت مصوب از سوی کرمان موتور روبه‌رو بوده است. در هفته گذشته کرمان موتور بار دیگر قیمت این خودرو را افزایش داد و به ۸۶۹ میلیون تومان رساند. با این حال قیمت این خودرو در بازار در مدل ۱۴۰۰ به ۹۸۰ میلیون تومان رسیده است که نشان می‌دهد T8، حداقل فعلاً و در غیاب رقبای جدید، توانسته گوی رقابت را برباید.

پیکاپ جک مدت‌هاست که در بازار چین عرضه می‌شود و خودرویی گمنام نیست. همچنین طراحی آن یک سر و گردن از پیکاپ‌های دیگر بازار بالاتر است. دیگر مزیت T8 در آپشن‌های گوناگون آن در کابین است. با این حال هنوز خبری از عرضه این خودرو با گیربکس اتومات نیست و در صورت ورود کلوت و تونلند نیوفیس که قدرت هر دویشان بالاتر از ۲۰۰ اسب بخار است، T8 با موتور ۱۷۴ اسبی‌اش حرف چندانی برای گفتن ندارد.

کدخبر: ۴۲۱۸۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر