کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۹
تاریخ خبر:

۱۰۰‌اتومبیل برتر ‌تاریخ؛ ‌اسکای‌لاین GT-R

روزنامه هفت صبح | اگر اسکای‌لاین جعبه‌ای ‌شکل دهه ۱۹۶۰ را با تمام شایستگی‌هایش فاکتور بگیریم، این نیسان اسکای‌لاین GT-R با کد R34 است که در سال ۱۹۸۹ آمد تا قلب عاشقان سرعت با سرعت بالاتری بتپد. اسکای‌لاین GT-R R34، به یک پیشرانه‌‌ توئین توربوی شش سیلندر خطی، با ۲.۶ لیتر حجم و ۲۷۶ اسب بخار قدرت مجهز بود.

وجود سیستم تمام چرخ محرک و سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ، هندلینگ R34 را بسیار بهبود بخشیده بود. دپارتمان تیونینگ نیسان، نیسمو (Nismo)، فقط ۲۰ دستگاه از R34 را با کد Z-Tune عرضه کرد؛ قدرت خروجی پیشرانه‌‌ ۲.۸ لیتری این نسخه‌‌ محدود و ویژه، به ۴۹۳ اسب بخار می‌رسید. جالب است بدانید که این خودرو هیچگاه در دوره خود مجوز ورود به آمریکا را نگرفت.

بر اساس قانون واردات آزاد خودروهای با سن بالای ۲۵ سال، آمریکایی‌ها اکنون می‌توانند بدون مشکل GT-R کلاسیک را به‌صورت قانونی وارد خاک آمریکا کنند؛ البته قوانین دیگری هم در مورد واردات خودرو در ایالت‌های مختلف آمریکا وجود دارد که می‌تواند مانع ورود GT-R شود. این مدل از اسکای‌لاین GT-R کوتاه‌ترین زمان تولید را بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ تجربه کرد.

همین باعث شد این نسل GT-R یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های نیسان و آخرین مدلی باشد که از موتور شش سیلندر خطی سری RB استفاده می‌کرد. طراحی بدنه این خودرو دارای زیبایی منحصر به‌فردی است، این طراحی زیبا به همراه باله عقب جدید و سپرهای جلو و عقب حجیم‌شده تصویری معمول از اسکای‌لاین‌های حاضر در کشورهای مختلف است که بعضی از آنها دستپخت مشهورترین تیونرهای جهان‌ هستند.

اسکای‌لاین از دومین اپیزود از سری فیلم‌های سریع و خشن همواره جای ثابتی در این فیلم داشته است که خود نوعی تبلیغ مجانی برای اسکای بوده. هرچند جذابیت‌های این خودرو به قدری بالاست که هرکسی فقط با یک بار دیدار با آن شیفته‌اش شده و نیاز به هیچگونه تبلیغی ندارد.

کدخبر: ۳۷۴۲۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر