کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۸۳۹
تاریخ خبر:

آشنایی با تنها مرسدس بنز CL۶۳ پلاک ملی!

روزنامه هفت صبح | آرام در پارکینگ سازمان اموال تملیکی آرمیده و در حال خاک ‌خوردن است. مرسدس بنز کلاس CL خودرویی است که کمتر کسی توان مقاومت در برابر آن را دارد. این خودرو چهره‌ای نزدیک‌ به پسرعموی خود S500 پیدا کرده است. کاسه چراغ‌های این کوپه سایز بزرگ از اصول طراحی سدان لوکس شرکت بهره می‌برد.

فریم جلوپنجره تقریباً با همان ابعاد و هندسه است. حتی LED زیر چراغ‌ها نیز از همان الگو استفاده می‌کند. با این حال ابعاد کلی طراحی آن شبیه ‌ مرسدس کلاس SL است. چراغ‌های مثلثی‌شکل عقب که سال‌هاست به عنوان امضای مرسدس شناخته می‌شود به خوبی بر این خودرو نشسته و با روح کلی آن سازگار است.

نمونه مورد بررسی به رنگ آبی‌روشن زیبایی است که از آن کمتر در خیابان‌ها می‌توان مشاهده کرد. عموماً عادت کرده‌ایم مرسدس CL را به رنگ‌های قهوه‌ای، سفید و مشکی ببینیم اما این یک سنت‌شکنی قابل ستایش است.اولین چیزی که در کابین این خودرو به چشم می‌آید، ساعت آنالوگ کلاسیک است که به خوبی در میان کنسول جانمایی شده است. متریال کابین را چرم دست‌دوز و چوب براق تشکیل می‌دهد که کیفیت بالایی دارد و با وجود گذشت هفت سال از تولید خودرو نو به نظر می‌رسد.

روی تمام دکمه‌ها و کلیدها یا پوشش مشکی پیانو براق است ‌ یا پوشش کروم مات که انتخابی هوشمندانه است. یکی از شاخصه‌های جذاب CL63 در کابین عدم وجود چیزی به نام دسته دنده در میانه کنسول است. البته ذوق‌زده نشوید چون خبری از موس هوشمند وسط کنسول به عنوان دنده نیست! دسته دنده از کنار فرمان به شما سلام می‌کند؛ خیلی هم شیک و پیکان‌طور!

امکانات CL63 پروپیمان است؛ هر چه نباشد با یک مرسدس بنز روبه‌رو هستیم: ۹ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضدهرزگردی، سیستم ترمز ضدقفل، نمایشگر با بلوتوث و سیستم ناوبری و پخش دی‌وی‌دی،‌ دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی ‌ روی فرمان، روکش چرمی صندلی و فرمان، حافظه تنظیمات صندلی و ماساژور، کروز کنترل،‌ هشدار نقطه کور، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، سنسور نور و باران، سیستم شست‌وشوی چراغ های جلو، آینه‌های برقی و الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب و دوربین عقب و ترمز دستی برقی روی این خودرو نصب شده است.

چیزی که این CL را از دیگر CL‌ها متمایز می‌کند، قلب تپنده آن است. پیشرانه‌‌ این خودرو در ابتدا نمونه استفاده ‌شده در CL500 بود که در ادامه با موتور ۵٫۵ لیتری CL63 جایگزین شد. CL63 دارای موتور هشت سیلندر خورجینی ۵٫۵ لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه و چرخ‌های عقب متحرک است که نیرویی معادل ۵۳۶ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۸۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین گیربکس هفت سرعته نیز از تجهیزات استاندارد است.

بدون پکیج AMG شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۴٫۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی ۱۲ لیتری متناسب خودرویی با این حد و اندازه است. با این موتور بود که CL63 در اروپا شمشیر را از رو برای ب.‌ام.‌و M6، آئودی A8 و حتی بنتلی کنتیننتال جی‌تی بست. البته سیستم تعلیق پیشرفته مرسدس نیز در اقبال آن بی‌تاثیر نبود؛ چیزی که باعث می‌شود همان احساسی که در سوار شدن بر کلاس اس دارید را در کوپه‌‌ جذابی مانند CL63 داشته باشید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۱۸۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر