کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۹۲۹۴
تاریخ خبر:

چند روایت معتبر از جانت خواهر مایکل جکسون

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | نتایج آمار و بررسی بازخوردها حاکی از آن است که تاریخ شفاهی و روایت آنچه بر افراد مهم و تاثیرگذار در هر عرصه‌ای گذشته، همیشه جذاب و شنیدنی بوده است. روایت هنرمندان و ستاره‌ها از دوران کودکی تا دوران شهرت و همچنین فراز و فرودهای زندگی حرفه‌ای‌شان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

به همین دلیل پس از اعلام پخش مستند ۴ قسمتی «جانت» که روایت‌های کمتر شنیده شده و ناگفته جانت جکسون، خواننده، بازیگر و نویسنده آمریکایی از زندگی شخصی خود است نظر افراد بسیاری به آن جلب شد و بینندگان بسیاری را به پای گیرنده‌ها کشید. با پخش ۲ قسمت ابتدایی این مجموعه مستند تلویزیونی، نام جانت جکسون و برش‌های مختلفی از این مستند جذاب در صدر ترندهای فضای مجازی آمریکا قرار گرفت و همه‌جا صحبت از جانت، مایکل و خانواده جکسون است. گفتنی است هنوز ۲ قسمت دیگر از پخش این مستند جذاب باقی مانده است.

‌لس‌آنجلس تاریک : لس‌آنجلس را شهر نورانی و همیشه روشن آمریکا نامیده‌اند اما برای جانت که کوچکترین فرزند خانواده ۱۰ نفری جکسون بود، لس‌آنجلس تاریک‌ترین شهر آمریکا نام داشت. پس از خرید یک خانه بزرگ و مجلل در لس‌آنجلس و نقل‌مکان خانواده جکسون از ایندیانا به این شهر، آزار و اذیت‌های نژادپرستانه همسایه‌های جدید خانواده جکسون شروع شد. جانت می‌گوید به محض اینکه پایش را از خانه بیرون می‌گذاشت توسط بچه‌های سفیدپوست همسایه محاصره می‌شد و همواره از دهان آن‌ها واژه «کاکاسیا» را می‌شنید.

در مدرسه هم اوضاع توفیری نداشت و یک نوجوان سیاه‌پوست در مدرسه‌ای که تمام شاگردان آن سفیدپوست بودند وصله ناجور بود. او می‌گوید در ماه‌های اول حضور در این مدرسه، همکلاسی‌هایش به نوبت و از روی کنجکاوی بر روی صورت و موهای او دست می‌کشیدند تا باور کنند رنگ پوست و جنس موی سر یک انسان دیگر می‌تواند متفاوت با آن‌ها باشد. برخی از قطعاتی که جانت جکسون بعدها علیه نژادپرستی خواند ریشه در همین صدماتی دارد که او در کودکی و نوجوانی دیده و چشیده بود.

‌سایه ابدی مایکل جکسون : جانت فرزند دهم خانواده‌ای بود که می‌توان گفت تمام اعضای آن به نحوی شناخته شده بودند اما اگر بخواهیم یک نام برجسته و تاریخی را از این خانواده بیرون بکشیم بی‌هیچ راه پس و پیش به نام مایکل جکسون می‌رسیم. مایکل جکسون پرافتخارترین چهره موسیقی جهان و پادشاه پاپ نام داشت و بدیهی بود تمام فعالیت‌های دیگر اعضای خانواده ذیل نام و آوازه او قرار بگیرد. جانت می‌گوید تاثیر مایکل روی زندگی او نه به دوران فعالیت حرفه‌ای بلکه به کودکی و دورانی بازمی‌گردد که مایکل به‌جای به کار بردن نام جانت او را با نام‌هایی مانند اسب، الاغ و گاو صدا می‌زد.

جانت می‌گوید هرچند در آن دوران به این عادت برادرش می‌خندید اما بعدها متوجه شد که این رفتار چه آسیبی به اعتماد به‌نفس او زده است. در دوران جوانی و آغاز فعالیت‌های حرفه‌ای و مستقل این دو و به‌رغم دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیر جانت در عرصه موسیقی نیز همه او را خواهر کوچک مایکل جکسون می‌دانستند. بعدتر نیز آتش جنگ‌های مایکل و شاکیان او در دادگاه‌ها دامن جانت را هم گرفت و قرارداد بلند‌مدت تبلیغاتی او با کوکاکولا و نیز قراردادهای چند کنسرت و انتشار آلبوم او به‌خاطر لکه‌دار شدن نام جکسون‌ در رسانه‌ها لغو شد و جانت از این بابت ضربه سنگینی متحمل شد.

البته این اتفاقات سبب نشد که رابطه خواهر و برادری آن‌ها خدشه‌دار شود و چه در روزهای دادگاه‌های طولانی مایکل، چه در روزهای بیماری و ورشکستگی او و چه در روزهای پس از مرگش، جانت جانانه پشت مایکل ایستاد و همواره به برادرش افتخار کرد. جانت در این مستند می‌گوید اگرچه نام‌خانوادگی جکسون سبب شد بسیاری از اتفاقات برای او سریع‌تر و راحت‌تر رخ دهد و با موانع کمتری در مسیر زندگی هنری‌اش برخورد کند اما او همواره سایه سنگین نام مایکل را روی زندگی خود حس می‌کرده و ترجیح می‌داده که همه او را یک شخصیت مستقل از مایکل ببینند.

کار کارِ دیوید بویی بود: نقل‌مکان از خانه کوچک ایندیانا که در آن هر ۳ نفر از بچه‌ها مجبور بودند روی یک تختخواب بخوابند به خانه‌ای ۱۲ هزارمتری در لس‌آنجلس که ۳ ساختمان مجزا، یک زمین بدمینتون، یک زمین بسکتبال و استخری با استانداردهای استخر مسابقات المپیک داشت آبستن روایات و حکایات بسیاری بود. جانت می‌گوید صفت خوشگذرانی برازنده و زیبنده خانواده اوست چرا که همواره در خانه آن‌ها مهمانی برپا بوده و افراد سرشناس و مشهور نیز از نینا ترنر گرفته تا دایانا راس به خانه آن‌ها رفت و آمد داشتند.

در یکی از این مهمانی‌ها دیوید بویی، ستاره راک مهمان خانه جکسون‌ها بود. بویی در طول مهمانی به‌دنبال جای خلوتی می‌گشته و در نهایت اتاقی را انتخاب می‌کند که مایکل و جانت در آن بودند. بویی مواد مخدرش را در آن اتاق می‌کشد و پس از نشئگی مقداری از آن مواد را به مایکل و جانت تعارف می‌کند. به شهادت جانت این اولین مواجهه مایکل با مواد مخدر بود.

ناکجاآباد: جانت می‌گوید از تمام اتفاقاتی که مایکل را بدنام کرد و او را به دادگاه‌ها کشید بسیار غمگین است. او مقصر این همه کشمکش و جنجال را شخص مایکل جکسون و مهربانی بی‌حد و حصر و حسن‌نیت بی‌انداره او می‌داند. جانت می‌گوید قلب مایکل از اینکه خانواده یک کودک در ۱۹۹۳ به دروغ از او به دلیل آزار جنسی‌ شکایت کردند شکست و آزرده شد و فقط برای اینکه این ماجرا به سریع‌ترین شکل ممکن تمام شود به آن خانواده ۲۳ میلیون دلار پول داد.

این اشتباه مایکل سبب شد تا دندان طمع والدین کودکانی که برای بازی و تفریح به ناکجاآباد رفته و مایکل را نیز در آنجا دیده بودند تیز شود و آن اتهامات ناروا را به او وارد کنند. ناکجاآباد نام ملک شخصی و ۱۱۰۰ هکتاری مایکل جکسون است که او در آن ملک مشهور برای تفریح کودکان فقیر و بی‌سرپرست شهربازی، باغ‌وحش، سینما، پارک تفریحی و پارک آبی ساخته بود.

سوپربول و یوتیوب : جانت جکسون در قسمت بعدی این مستند درباره اجرای مشترک جنجالی خود با جاستین تیمبرلیک در فاصله بین دو نیمه مسابقه سوپربول ۲۰۰۴ توضیح خواهد داد. در بخشی از این اجرا جاستین تیمبرلیک به اشتباه لباس جانت را کشید و بخشی از بدن او ناخواسته رویت شد. این اجرا بیش از ۳۰ میلیون بیننده زنده داشت. این اتفاق سبب شد شبکه سی‌بی‌اس ۸۵۰ هزار دلار جریمه و به علاوه جانت جکسون برای مدتی از حضور در برنامه و جشنواره‌های رسمی منع شود.

او حتی اجازه حضور در مراسم گرمی برای دریافت جایزه خود را هم نداشت. این عدم حضور در مناسبت‌ها و خروجی خبری رسانه‌ها سبب شد تا جانت با ضرر مالی نیز مواجه شود. از سوی دیگر این اتفاق زمینه‌ساز یک ایده پولساز شد و افرادی را به جمع ثروتمندترین‌های جهان اضافه کرد. جست‌وجوی غیر‌قابل تصور کاربران فضای مجازی برای دیدن ویدئوی این اجرای جنجالی سبب شد تا عده‌ای دور هم جمع شوند و با انتشار این ویدئو در یک پایگاه اینترنتی یوتیوب متولد شود.

عیسی: جانت جکسون در سال ۲۰۱۰ برای افتتاح یک ورزشگاه به دوبی سفر کرد و در این سفر با ویسام المنا، تاجر ثروتمند قطری آشنا شد. این آشنایی در سال ۲۰۱۲ به ازدواجی ۵ ساله و پنهان انجامید. حاصل این ازدواج پسری به‌نام عیسی است که جانت او را در ۵۰‌سالگی به‌دنیا آورد. بارداری و وضع حمل دیرهنگام جانت سبب شد بسیاری از این اتفاق متعجب شوند. جانت تنها یک عکس از عیسی منتشر کرده است و تا‌کنون او را در خفا نگه داشته است.

او می‌گوید باید به عنوان یک مادر، عیسی را از آسیب‌های زندگی زیر ذره‌بین رسانه‌ها حفظ کند. نکته جالب‌تر اینکه جانت خود به‌تنهایی از عیسی مراقبت و به امور رسیدگی می‌کند و می‌گوید این رسمی خانوادگی است و همانطور که مادربزرگ و مادر او توانستند بچه‌ها را تربیت کنند او نیز می‌تواند به تنهایی عیسی را از آب و گل در بیاورد.

کدخبر: ۴۳۹۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر