کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۰۱۴
تاریخ خبر:

سایه اُمیکرون روی کریسمس؛ وحشت در نیویورک و لندن

روزنامه هفت صبح | «ابتلا به کرونا دلیل عمده لغو بیش از ۲۰۰۰ پرواز در سراسر جهان در شب کریسمس عنوان شده است. یک‌چهارم پروازهای لغو‌شده مربوط به آمریکاست. بیش از ۵۷۰۰ پرواز تأخیر داشته‌اند.» همین یک خط خبر دویچه وله می‌تواند به ما بگوید که شب کریسمس یا شب میلاد مسیح هم، آب خوش از گلوی کسی در اروپا و آمریکا پایین نرفته است.

یک: ایالت نیویورک در شب عید کریسمس اعلام کرد در نتیجه گسترش سویه بسیار مسری ویروس اُمیکرون در سراسر آمریکا، با جهش بی‌سابقه موارد ابتلا به کووید ۱۹ روبه‌رو بوده است. نیویورک در روز جمعه از تعداد ۴۴ هزار و‌۴۳۱ مورد جدید کووید خبر داد که از رکورد ۳۸ هزار و ۸۳۵ مورد آلودگی در روز پنجشنبه گذشته است. روز چهارشنبه ۲۸ هزار و ۹۴۲ نفر در این ایالت به کووید ۱۹ مبتلا شدند. اما در مقایسه با اوج همه‌گیری در سال گذشته، موارد ارجاع به بیمارستان و مرگ و میر به‌مراتب کمتر بوده است.

در مقایسه با سال گذشته که ۷ هزار نفر با ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری بودند، امسال از روز پنجشنبه ۴ هزار و ۷۴۴ نفر‌[با ابتلا به کووید] نیاز به بستری شدن داشته‌اند.افزایش ناگهانی [موارد ابتلا] در فصل تعطیلات موجب نگرانی مسئولان بهداشت عمومی پیرامون احتمال «انفجار» بیماری در روزهای پس از عید کریسمس و جشن‌های سال نو شده است.

فرماندار نیویورک اعلام کرده است که به‌منظور برآوردن میزان تقاضا برای تست کووید، روز ۲۹ دسامبر تعداد ۱۳ مرکز آزمایش کووید در این ایالت برپا خواهد شد. خانم هوکول گفت که در دو روز گذشته، ایالت نیویورک بیش از ۶۰۰ هزار تست کرونا به شهر نیویورک ارسال کرده است و نیز دست‌کم دو میلیون آزمایش خانگی کرونا در اختیار آموزشگاه‌ها خواهد گذاشت تا در بازگشت دانش آموزان به مدرسه پس از تعطیلات به آن‌ها داده شود.

خانم هوکول در اظهاراتی در شب کریسمس گفت بیشتر کارمندان مشاغل ضروری در ایالت نیویورک درصورتی‌که دو دُز واکسن تزریق کرده باشند، می‌توانند پنج روز پس از تست مثبت کووید بر سر کارهایشان بازگردند. فرماندار نیویورک افزود که این افراد نباید در ۷۲ ساعت پیش از بازگشت به کار تب داشته باشند، نباید دارو مصرف کنند و باید در محل کار ماسک بپوشند. پیش‌تر از کارکنانی [که نتیجه آزمایش‌شان مثبت بود] خواسته می‌شد تا دست‌کم ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند.

بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک تصمیم گرفته است جشن‌های شب سال نو در میدان تایمز (Times Square) این شهر را محدود کرده و پوشیدن ماسک را برای همگان الزامی کند. میدان تایمز معمولا در حدود ۵۸ هزار نفر را در خود جای می‌دهد، اما دفتر شهرداری نیویورک اعلام کرده است که امسال حضور مردم در این میدان به ۱۵ هزار نفر محدود و تا ساعت ۳ بعدازظهر ممنوع خواهد بود.

دو: ارزیابی دفتر ملی آمار بریتانیا از شیوع پر سرعت کرونا در پایتخت این کشور خبر داد. طبق این ارزیابی، در حالی که در ۱۶ دسامبر، ۲۵ آذر، از هر ۲۰ نفر در لندن احتمالا یک نفر به کرونا مبتلا بود، تا روز یک‌شنبه از هر ۱۰ فرد ساکن لندن یک نفر به این بیماری مبتلا خواهد شد.
خبر دیگری حاکی از آن است که کرونا در انگلیس بالاترین رکورد دو ساله را ثبت کرد.

براساس آمار رسمی دولت انگلیس، در بیست و چهار ساعت منتهی به روز شنبه یکصدو بیست و دو هزار و یکصدو هشتادو شش مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در انگلیس ثبت شد که بالاترین میزان ابتلای روزانه به کرونا در انگلیس از زمان شیوع این بیماری تاکنون است.

کدخبر: ۴۳۳۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر