کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۹۷۸
تاریخ خبر:

مظلوم‌نمایی به سبک آقای دونالد ترامپ

ذوزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حاکی از آن است که با گذر هر روز شرایط برای ترامپ سخت‌تر و ‌اختلاف آرای بین بایدن و ترامپ بیش از پیش می‌شود. براساس نظرسنجی‌های نیویورک‌تایمز که روز پنج‍‌شنبه در ایالت‌های کلیدی انجام شد باید گفت اختلاف آرای ترامپ و بایدن در ایالت‌های کلیدی هم رو به افزایش است. هرچند که ترامپ هنوز گوشه چشمی به جلب اعتماد و کسب رای ایالت‌هایی دارد که اکثریت جمعیت آن مربوط به سایر نژادها به جز سیاهپوستان است.

ترامپ که شرایط را وخیم دیده است و راهی روشن پیش روی خود نمی‌بیند به مظلوم‌نمایی و اشک و آه پناه برده است. در ابتدا معاون وزیر دفاع آمریکا از کشف طرح‌هایی برای ترور ترامپ توسط گروهی از اعضای سازمان سیا که دل در گروی اوباما داشتند خبر داد. آنتونی تاتا گفته است که این طرح ترور توسط رئیس وقت سازمان سیا، جان برنان در سال ۲۰۱۸ طرح‌ریزی شده بود!

سپس مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتش گفت: حزب کمونیست چین در سالیان دراز پروژه آمریکاستیزی خود را پیگیری کرده و از هر فرصتی که می‌توانست بهره برده است تا به آمریکا و منافعش ضربه بزند. بقیه رئیس جمهورهای ما سعی کردند (از ترسشان) این عداوت و دشمنی را نبینند و تنها دونالد ترامپ بود که با شجاعت علیه حزب کمونیست چین و اقدامتش علیه منافع ملی ما شورید.

در ادامه ترامپ خود در میان مصاحبه‌ای تلویزیونی در شبکه خبری فاکس نیوز به طور تلویحی شکست در انتخابات آینده را پذیرفت و گفت: «شخصی(جو بایدن) قرار است رئیس جمهور این کشور باشد که حتی توانایی حرف زدن را ندارد و این اتفاق ناگوار تنها به خاطر این است که من وظیفه‌ام را انجام دادم و آن‌ها از اینکه من وظیفه‌ام را انجام دادم ناخشنودند و من را دوست ندارند.»

پس از این گفت‌وگو، شبکه خبری فاکس نیوز از تحلیل نظرسنجی‌های انجام شده سخن گفت که بر اساس آن ۶۷درصد کسانی که به بایدن رای خواهند داد چندان دل خوشی از بایدن ندارند و رای آن‌ها رای سلبی است و آن‌ها فقط می‌خواهند دوباره ترامپ پیروز نشود.

مرور روند این اتفاقات در پس یکدیگر نشان می‌دهد پروژه جدید ترامپ و اطرافیانش تحریک آرای خاموش و آرای مردد با ریختن اشک و کشیدن آه و مظلوم نمایی توامان با پروژه دشمن سازی است. به نظر می‌رسد این پروژه آخرین تیر ترامپ برای بازگشت به رقابت باشد.

کدخبر: ۳۳۵۹۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر